Skocz do zawartości
  • 0

II w.ś. - 2 duże ptasie obrączki z grawerami.

pablorex

Pytanie

Napisano

Witam,

Tak na 99% jestem pewny ze mamy do czynienie z ptasimi obraczkami.

W tym temacie jestem laikiem, tak wiec pozwolcie ze je dokladnie opisze. Kazda z obraczek wykonana jest z twardego aluminium.

1. Obraczka wieksza (po lewej stronie zdjecia)
a/ srednica: 2cm
b/ grawery: IV AR (tu znak jakiegos ptaszka) 36 FM 843
(843 jest wytloczone na tej obraczce)

2. Obraczka mniejsza
a/ srednica: 1,7 cm
b/ grawery: V FR RDKl 1940 AB 3522

Czy ktos z forumowiczow moglby sie pokusic o interpretacje tych zapisow na obraczkach. Moze dojdziemy jakie ptaszki je nosily, a sadzac po srednicy musialy to byc ptaszki o dosc grubych nozkach.

Pozdrawiam,

8 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
gołębie pocztowe takie obrączki ? chyba na szyji..... :))

żartuję, a na serio - polecam :

http://www.odkrywca.pl/search/index.php?sq=RDKL&ws=txt&id_forum=all&forum=on

-pozdro-
Napisano
Obie obraczki byly znalezione na polach ornych, ale to o niczym nie swiadczy, w koncu wiadomo ze pierwotnie mogly zalegac gdzies w lesie, a stamtad np. z torfem trafic jako podsypka na pola.

Albo w tym miejscu co obecnie sa pola kiedys rosly lasy i te obraczki ostaly sie tam gdzie pierwotnie byly.
Napisano
Niestety nie posiadam już tej obrączki, a zdjęcie gdzieś przepadło. Pamiętam, że miała wybity rok 1921. Też myślałem o głuszcu, ponieważ w tym pałacu mieszkała rodzina o tradycjach myśliwskich (wydali książkę o myślistwie). Ale raczej jednak skłaniałbym się również do ptactwa hodowlanego. Tzn. takiego, które przynajmniej do lasu nie ucieknie ;) Możesz podać miejsce znalezienia swojej (las, łąka itd.)?
Napisano
Witam i dziekuje za dotychczasowy udzial w dyskusji.

Z pewnoscia nie jest to zadna obraczka golebia, jak ktos slusznie zauwazyl gdyby takowa miala byc to przy srednicy 2 cm chyba bylaby zakladana na glowe tego golabka.