witkac23 Napisano 1 Sierpień 2010 Autor Share Napisano 1 Sierpień 2010 witam, prosze o porade w sprawie zakonserwowania miedzi.mam w domu miedziane rurki od centralnego ogrzewania - ładnie sobie je wypolerowałem i teraz chciałbym je pomalować jakims lakierem bezbarwnym zeby zachowac naturalny kolor miedzi. lakier musi byc odporny na działanie temperatury ok. 95 stopni celsjusza i taki zeby rurki nie sczerniały, a lakier sie nie złuszczył. no i wolałbym lakier w puszcze niż w sprayu. może też jest jakis inny sposób na pokrycie tych rurek? czy ktoś może coś podpowiedzieć, jak to zrobić? pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swiety82 Napisano 1 Sierpień 2010 Share Napisano 1 Sierpień 2010 Ciekawy wątek zważywszy na tematykę forum ;)Proponuję wyczyścić dobrą pastą ścierną i na koniec wypolerować pastą woskową. Jeśli koniecznie chcesz malować-akrylowy lakier wysokotemperaturowy dostępny w branży motoryzacyjnej-lakierowanie pokryw klawiatur etc... no i tylko w sprayu.Aha-napisałeś że już polerowałeś czymś-jeśli chcesz malować-koniecznie musisz odtłuścić bo w przeciwnym razie lakier zejdzie płatami. No i nie wiem czy będzie się wogóle taki lakier trzymał wypolerowanej powierzchni... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudy.onyx Napisano 1 Sierpień 2010 Share Napisano 1 Sierpień 2010 Będziesz miał problem jeśli odczyn PH lakieru okaże się kwaśny i miedz zmieni ci kolorek na jakiś inny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
witkac23 Napisano 1 Sierpień 2010 Autor Share Napisano 1 Sierpień 2010 witam,dzieki za podpowiedzi, ale: w sprayu na rurki w mieszkaniu raczej nie wykonalne, bo jak rurka ma max 1,5 cm srednicy i odstaje od sciany 3cm to ciezko pomalowac bez zacieków z każdej strony i zapryskania całej sciany i kaloryfera, można wyklejać, ale i tak zacieki powstają, dlatego szukam lakieru w puszcze i na pedzel lub wałek. Dobry pomysł z lakierem samochodowym - też już wypróbowałem lakier dwuskładnikowy akrylowy, ale: lakiery samochod. są przeznaczone do natrysku pistoletem i jak sie maluje pedzlem lub wałkiem to powstają na pow. bąbelki powietrza i do tego jeszcze miejscami pojawia sie efekt tzw. pomarańczowej skórki", bo lakier schnie pod pędzlem i właśnie slizga sie" po powierzcni i nie wygląda to najlepiej. Co do czyszczenia to można i pastą polerską, można też papierem wodnym o granulacji 1500 i wiecej, można takimi zielonymi twardymi gąbkami do polerowania, itp., sposobów wiele. Oczywiście trzeba potem zmyć ( działa denaturat) i odtłuścić (np. benzynka ekstrakcyjna, aceton). I tu mam pytanie w odpowiedzi na podpowiedź kolegi - jak rozpoznać czy odczyn lakieru jest kwaśny czy zasadowy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudy.onyx Napisano 4 Sierpień 2010 Share Napisano 4 Sierpień 2010 Najprościej wykonać próbę na odpadzie ( kawałku takiej rurki ) będzie widać po9 lakierowaniu czy zmieniło kolorek czy nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.