Skocz do zawartości
  • 0

Złota obrączka. Próba i znaczek


rozi

Pytanie

Interesuje mnie rozszyfrowanie obu znaczków na tej obrączce.
Które z nisz to próba a które to stempel wytwórcy..?
Czy na podstawie jej wykonania można datować okres czasowy kiedy powstała?
Licze na to że jest to przedmiot stary. Po pierwsze została znaleziona razem z dwiema boratynkami a po drugie nie przypomina typowej obrączki ( solidnie i precyzyjnie wykonanej ) a wręcz przeciwnie. Jest bardzo cienka, delikatna, i jak na wyrób ze złota dość licho wykonana.. Choć to moze przejścia związane z oraniem pola ją tak zdeformowaly..
Czy próba i znak producenta muszą być wybite na tej samej płaszczyźnie czy jedno z nich moze być odwrócone? Bo jeśli mozę to znak z literą E zmiania się w cos w rodzaju rzymskiego hełmu i cyfry 3
W kazdym razie licze na pomoc specjalistów bo ja jestem zielony jeśli o to chodzi. pozdrawiam.

http://img17.imageshack.us/img17/2589/20100515429.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Interesuje mnie rozszyfrowanie obu znaczków na tej obrączce.
Które z nisz to próba a które to stempel wytwórcy..?
Czy na podstawie jej wykonania można datować okres czasowy kiedy powstała?
Licze na to że jest to przedmiot stary. Po pierwsze została znaleziona razem z dwiema boratynkami a po drugie nie przypomina typowej obrączki ( solidnie i precyzyjnie wykonanej ) a wręcz przeciwnie. Jest bardzo cienka, delikatna, i jak na wyrób ze złota dość licho wykonana.. Choć to moze przejścia związane z oraniem pola ją tak zdeformowaly..
Czy próba i znak producenta muszą być wybite na tej samej płaszczyźnie czy jedno z nich moze być odwrócone? Bo jeśli mozę to znak z literą E zmiania się w cos w rodzaju rzymskiego hełmu i cyfry 3
W kazdym razie licze na pomoc specjalistów bo ja jestem zielony jeśli o to chodzi. pozdrawiam.

http://img17.imageshack.us/img17/2589/20100515429.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach