Skocz do zawartości
  • 0

stare zegarki pośba o pomoc


czubaka

Pytanie

Witam!
dostałem nie dawno dosłownie garść starych czasomierzy. większość jest w jakiś sposób uszkodzona. nie znam się zbytnio na tego typu fantach dlatego zwracam się do Was o pomoc w zakresie identyfikacji, ewentualnej wartości czy kosztów naprawy.

na początek zagarek z nadrukiem longines.

brakuje pokrętła jeden tryb luźny. na kopercie po wewnętrznej stronie jakiś kod w formie ułamka nr66/z10xx (nieczytelne) poza tym brak jakichkolwiek oznaczeń.
przepraszam za jakoś obrazów ale to skany...aparatem jeszcze gorzej mi wchodzi...
pozdrawiam


w miarę mozliwości powklejam pozosałe cegarki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Pierwszy zegarek to tzw pasówka"czyli w koperte od zegarka narecznego zostal wpasowany mechanizm od zegarka kieszonkowego.Mechanizm od tego zegarka pochodzi z lat 1910-1920 produkcja Szwajcaria bezmarkowy 15 kamieniowy, ankrowy natomiast koperta zostala wyprodukowana w Polsce w latach 50tych-60 tych.Tego typu kombinacje byly modne wlasnie w tym okresie.Koperta mosiadz chromowany,tylny dekiel aluminiowy.Tarcza jest rowniez powojenna-napisLongines" wykonany dla szpanu:)Szkoda ze urwana jest sruba w kole naciagowym-moze byc klopot z naprawa.

Drugi zegarek to kieszonkowy szwajcar z przelomu XIXi XX wieku,koperta najprawdopodobniej wykonana ze srebra,tarcza porcelanowa,wiecej szczegolow odnosnie mechanizmu podam jak bede widzial fotki,jaka srednica?Plexi wtorne celuloidowe,oryginalnie powinno byc krysztalowe.
Pozdrawiam Vorax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!
dostałem nie dawno dosłownie garść starych czasomierzy. większość jest w jakiś sposób uszkodzona. nie znam się zbytnio na tego typu fantach dlatego zwracam się do Was o pomoc w zakresie identyfikacji, ewentualnej wartości czy kosztów naprawy.

na początek zagarek z nadrukiem longines.