dziki pies Napisano 10 Styczeń 2009 Napisano 10 Styczeń 2009 130 to za szybko na starego Junaka...poleci tyle ale tak szybko nie jeżdze.kiedyś złapało mi tłok przy chyba 110 mało sie normalnie w gacie nie zesrałem.
Rabi79 Napisano 3 Luty 2009 Napisano 3 Luty 2009 A ja mam pytanie trochę z innej beczki. Czy zdarzyło się komuś uszkodzenie cewki w X-terra (ja mam 70)- a mianowicie kompletne pękniecie mocowania cewki na teleskopie (ja to nazwę grzebieniem). Ten z lewej strony pękł i odpadł od cewki, natomiast co dziwne popękał również wokół śruby, na kształt gwiazdy. Nie waliłem nim po drzewach a sprzęt ma 3 tyg. Czekam właśnie na opinie od producenta czy to wada fabryczna. Ma ktoś takie doświadczenia? Pozdrawiam
Brzęczyszczykiewicz Napisano 3 Luty 2009 Napisano 3 Luty 2009 Wygląda na wadę materiałową - niskiej jakości tworzywo. Albo przegrzane na wtryskarce. Zbyt kruche w niskich temperaturach. Ale co odpowiedzą, nie wiadomo. Jaki jest zakres temperatur pracy wykrywacza?Myślę że ta gwiazdka" wokół otworu może być koronnym dowodem na Twoją korzyść, że nie rozwaliłeś sondy, tylko pękła, choć nie powinna była.
Rabi79 Napisano 3 Luty 2009 Napisano 3 Luty 2009 no więc według instrukcji można go przechowywać miedzy -20 do 65 stopni natomiast praca w granicach 0-45 stopni. nie powinno więc być teoretycznie mowy o tym, że tworzywo pęknie. Zobaczymy co z tego wyniknie, jutro mam nadzieję będę znał odpowiedź. Wrzucę na forum co dalej z tym problemem. Dodaje też foto uszkodzenia - pozdrawiam!!
Brzęczyszczykiewicz Napisano 4 Luty 2009 Napisano 4 Luty 2009 No cóż! Minelab się nie popisał, delikatnie mówiąc...
longwood Napisano 4 Luty 2009 Napisano 4 Luty 2009 armand mówi że nie zakładamy osłon na adidasy...To adidasy są osłoną naszych gir, żeby się nie zdzierały...A osłonki proponuję owijać taśmą izolacyjną jeszcze!
Rabi79 Napisano 19 Luty 2009 Napisano 19 Luty 2009 I już wszystko wiadomo z popękaną cewka - reklamacja uwzględniona a Panowie z Vikinga bardzo pomocni, wszystko gra. Pozdrawiam
jacek825 Napisano 20 Luty 2009 Napisano 20 Luty 2009 Czy naprawdę czuć w ręce wagę osłony cewki - Wątpię !!!, ale jak przyglądam się czasami przy czyszczeniu swojej osłonie cewki , to twierdzę że warto ją mieć , czasami nawet nie zwracamy uwagi że w coś przydzwoniliśmy sondą ,a potem to widać na osłonie.
ramol Napisano 21 Luty 2009 Napisano 21 Luty 2009 Witam. Uważam, że osłona cewki jest może nie niezbędnym, ale bardzo przydatnym gadżetem. Idąc tokiem rozumowania armanda (pozdrawiam) to samochody powinny być bez zderzaków i lakieru. Przecież powyższe służy dokładnie temu, czemu osłona na cewkę.Pozdrawiam.
Brzęczyszczykiewicz Napisano 21 Luty 2009 Napisano 21 Luty 2009 Jacek, w XLT na przykład osłona podnosi masę wykrywacza o 6%, ale samej cewki na końcu długiego kija o 20%. Musisz zużyć 20% więcej energii i działać 20% większymi siłami aby wykonać każdy ruch przemiatający.
longwood Napisano 21 Luty 2009 Napisano 21 Luty 2009 cewka nie wymagająca osłony będzie siłą rzeczy masywniejsza....
hombre1 Napisano 21 Luty 2009 Napisano 21 Luty 2009 Witam! Co do mocowania sondy w Minelabie X-Terra 70,to mi osobiście nic takiego się dotąd(odpukać) nie przytrafiło,ale znam trzy inne osoby,którym mocowanie siadło w tym samym miejscu.Wg.mnie przyczyną jest zbyt mocne kontrowanie śruby mocującej(przy stosunkowo mało elastycznym tworzywie tego mocowania).Przy mocno dokręconej śrubie w trakcie przemiatania sondą dochodzi do zbyt dużych naprężeń tworzywa i w konsekwencji do pęknięć.Stąd moja dobra rada,aby nie dokręcać śruby zbyt mocno.Po dokręceniu sonda powinna mieć lekki luz(na tyle mały ,by sama nie opadała,ale na tyle duży by np.nogą dało się ją poruszyć podczas pracy z wykrywką).Oczywiście jest to ewidentna wada mocowania sondy w X-70,przy wielu innych jej zaletach.Co do osłony na sondę,to wydaje mi się,że dyskusja jest bez sensu.Przecież to użytkownik decyduje,czy chce ją mieć i uywać ,czy też nie.Jedna osoba uzna,że woli osłonę,inna,że nie-na tym polega potęga różnorodności...:).Co do porównań do samochodów(lakierowanych lusterek itp.)to też chyba nie ma większego sensu,bo ja niestety nie miałem wyboru kupując samochód.Lakierowane lusterka,zderzaki i wiele innych rzeczy było po prostu w standardzie i nie wymagało żadnych dopłat...podobnie bywa z wykrywaczami.Pozdrawiam!
longwood Napisano 21 Luty 2009 Napisano 21 Luty 2009 też mam x-70, wcześniej x-30 i sond nie zgubiłem.Badziewne mocowanie cewki ma głęboki sens.W sytuacji kryzysowej strzeli własnie to mocowanie, raczej nie ma opcji że cewka pęknie wpół co by oznaczało wydatek 600 zeta.Ułamane mocowanie- aczkolwiek nieprzyjemne - można naprawić samemu w pół godziny i śmigać dalej.
hombre1 Napisano 21 Luty 2009 Napisano 21 Luty 2009 Dokładnie! I tak też moi znajomi zrobili,a przy okazji teraz wiedzą,żeby nie dowalać śruby ile fabryka dała.Pozdr!
Brzęczyszczykiewicz Napisano 22 Luty 2009 Napisano 22 Luty 2009 Longwood, owszem, będzie masywniejsza, ale niekoniecznie aż tak bardzo. Na zdjęciu permanentna, odporna na zarysowania i wodę osłona mojej cewki w XLT. Dokładnie - miejsce klejenia góry z dołem. Tylko sam spód mi trochę nie wyszedł. Późno było i chciałem jak najszybciej pójść spać :)Waga takiej osłony około 15g podczas gdy cewka zdejmowana z PCV waży 110g. Nie dość że waży to jeszcze pod nią woda wpływa.
dropek81 Napisano 13 Sierpień 2013 Napisano 13 Sierpień 2013 Mógłby ktoś podpowiedzieć jak zdjąć osłonę z kanarka 250-tki
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.