FalkenBurg Napisano 5 Wrzesień 2008 Autor Share Napisano 5 Wrzesień 2008 Witam nie znam się na internecie i jego zasobach hasło jest syna i porostu pozwolił mi z niego korzystać,ostatnio wyjechał na praktykę do wojska. Ja w między czasie postanowiłem zrobić mu niespodziankę i odnowić Hełm m40. Dzwon wyczyściłem a ubytki uzupełniłem blachą o tej samej grubości i wyszlifowałem ,szpachla ,nity z fasunkiem oraz kalkomanie czekają na dalszą akcje . Lecz mam problem jakim kolorem pomalować dzwon hełmu jeżeli kalkomanie SS chcę zastosować .Oczywiście chodzi mi o malowanie popularne w formacji ss . Za pomoc z góry dziękuję przepraszam jeżeli powielam tematy ale nie wiem jak szukać mam 59 lat i komputer obsługiwałem kilka razy . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gwiazda1010 Napisano 5 Wrzesień 2008 Share Napisano 5 Wrzesień 2008 Witam! Wg mnie pomaluj hełm na odcien feldgrau. Najlepszy obecny gotowy odpowiednik moim zdaniem to odcień RAL 6006 z maksymalnym dodatkiem matu lub gotowy spray na all... Możesz też rzucić jakiś kamuflaż np. zimowy lub typu ormandia". Zależy jakiemu okresowi WWII chcesz przypisać hełm. Praktycznie (strzelam) od połowy wojny twórczość własna żołnierzy nie znała granic - grunt to żeby być jak najmniej widocznym, czyli siatki, jakieś samoróbne pokrowce, paski, tarcze zamalowane, tarcze widoczne, jedna tarcz, dwie tarcze, zimą malowane także wapnem, obtarte błotem, farba z granulkami", jeden kolor lub więcej kolorów. Wszystko to zależało od formacji, miejsca walk, pory roku i materiału który był pod ręką, itp. Więc teoretycznie jakbyś nie zrobił (oczywiście - kamuflażu w kwiatki itp nie stosowano ;-)) powinno być w miarę dobrze. Jednak gdy początek wojny - napewno feldgrau, no chyba że wersja paradna - ale wątpię.Mozna w wyszukiwrce poszukać - na forum było już dużo przykładów malowania hełmów.Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...