Skocz do zawartości

prośba

Gość jack p

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Mam wielką prośbę. Jestem początkującym poszukiwaczem. Mam jednak pewien problem a zarazem obawę. Chodzi mi o niewypały. Czy istnieje niebezpieczeństwo detonacjii niewypału podczas poszukiwań. Jak obchodzić sie z tego typu znaleziskami? Na aukcjach spotyka się granaty pociski . Kto zajmuje sie dezaktywowaniem tego typu znaleziskami.Czy na wykrywaczu można poznać jaki sygnał daje np.granat a jaki np. łuska?
Napisano
Odróżnić się raczej nie da. Każdy mocniejszy sygnał, to może być to. Co do deaktywacji, to nikt tego nie robi legalnie i nie wystawi rachunku ;-). Podobno parę osób zginęło przy poszukiwaniach.
Pozdrawiam
Napisano
Nie odróżnisz po mocy sygnału bo możesz trafić np wiadro a następnym razem pocisk . Niebezpieczeństwo detonacji zawsze istnieje a od dezaktywacji są saperzy (najczęściej wywoża i detonują) i ludzie mądrzy inaczej a jeśli już znajdziesz to możesz wziąc ( co osobiście stanowczo odradzam), zawiadomić saperów tyle że anonimowo bo po co odpowiadać później na setkę niewygodnych pytań lub po prostu zakopać, poza tym poczytaj inne posty to jeszcze sporo się dowiesz na ten temat tak jak proponuje Domino(*)
pozdr
Szefo
Napisano
Odróżnić można. Trzeba mieć tylko dobry wykrywacz.

Większość wykrywaczy dysponujących dobrą dyskryminacją jest w stanie odróżnić przedmiot stalowy od przedmiotu kolorowego".
Problem występuje przy przedmiotach większych, pewnie ktoś mnie poprawi, ale ogólnie przedmioty stalowe o średnicy większej niż połowa promienia cewki dają sygnał zbliżony do sygnału przedmiotu stalowego. (Nie wiem czy to jest reguła ogólna, znalazłem to w jakimś amerykańskim serwisie i w moim wykrywaczu się zgadza)

Jestem swoim wykrywaczem w stanie odróżnić wielkość przedmiotu (na podstawie szybkości reakcji wykrywacza, rozmiaru pod pinpointem itp) i wiem kiedy do czynienia mam z łuską, kiedy z granatem a kiedy z wiadrem.