Skocz do zawartości

Bitwa nad Kaczawą


maras2

Rekomendowane odpowiedzi

Mój znajomy kiedyś kopał w tamtych rejonach i coś tam wykopał (jakieś kule armatnie czy coś w ten deseń, guziki chyba też). Generalnie radziłbym sięgnąć najpierw do jakiejś pozycji traktującej o bitwie (bardzo obszerny jej opis jej np. w pracy Mariusza Olczaka Kampania 1813" wydanej przez Wydawnictwo OPPIDUM w 2004 r.). Nie jest to szczególnie wdzięczne miejsce do kopania, m.in. ze względu na warunki atmoferyczne podczas bitwy - np. praktycznie nie da się tam znaleźć kulek muszkietowych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olczaka właśnie studiuję. Ale nie wiem jak ma się poszukiwanie do tego, że w czasie bitwy padał deszcz i było błoto? Że wszystko głęboko zalega?
Zdziwiło mnie stwierdzenie kolegi Leuthena, że prawie nie da się znaleźć kulek muszkietowych - tego powinno być w sumie na kilogramy - tak mi się zdaje. A gdzie guziki? :(
Mam miejsce, gdzie stacjonowały wojska jednego z korpusów. Kulek muszkietowych od cholery, trochę ozdóbek, no i guziki też się trafiają - gwardyjskie i pułkowe. Dlatego tak się zdziwiłem.
A Olczak jest super - tyle tam tego, że...
Czy jest może jescze jakieś podobne opracowanie traktujące Kampanię Napoleona na dolnym śląsku? W sumie Olczak daje rady, ale zapytać warto.
Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ie wiem jak ma się poszukiwanie do tego, że w czasie bitwy padał deszcz i było błoto"
dziwiło mnie stwierdzenie kolegi Leuthena, że prawie nie da się znaleźć kulek muszkietowych - tego powinno być w sumie na kilogramy - tak mi się zdaje."
Proponuję doczytać do końca opis bitwy u Olczaka - będziesz wiedział czemu sądzę tak, jak napisałem. Generalnie chodzi o wpływ pogody (w tym przypadku ulewnych deszczy) na niezawodność muszkietów...

Czy jest może jescze jakieś podobne opracowanie traktujące Kampanię Napoleona na dolnym śląsku?"