jahooo Napisano 7 Kwiecień 2007 Napisano 7 Kwiecień 2007 Jeśli most znaleziony na pobojowisku, to zastosowanie w samochodzie ciężarowo-terenowym możliwe byłoby tylko w pozyci, w jakiej jest na zdjęciach, tzn. most przymocowany od spodu do resorów, wał poprowadzony od góry pod kątem, a nie równolegle do podłoża. Zwiększa to wydatnie prześwit auta. Koła 20-to calowe stosowane w tym okresie nie były bardzo wysokie (profil 100%), gdyż szerokość opon była niewielka, co widac nawet po zachowanych felgach. Auto z tego co widaś mam mechaniczne hamulce, w tym okresie (1939) w większych ciężarówkach stosowano, z tego co pamiętam, hydrauliczne (do pneumatycznych jeszcze daleko). Więc auto mogło mieć ładowność ok. 4t (koła bliźniacze)
ubudubu Napisano 10 Kwiecień 2007 Napisano 10 Kwiecień 2007 Witam.Rzadko tu bywam, ale widze, ze temat dotyczy calkiem dobrze mi znanej rzeczy. Swego czasu pomierzylem ten most pod katem dostepnych mi wymiarow polskich ciezarowek. Tak jak pisal Pajak pasuje mi to do PZInz 703/713. Mam tu na mysli rozstaw kol i wymiary ogumienia, i to bez zadnego naciagana. Kalamitki sa typowe - polskie, tu tez mozna mi wierzyc, bo przez lata przejrzalem pare ladnych ton zlomu". Most zostal znaleziony w miejscu obfitujacym w polskie pamiatki. Tyle faktow.
beryl Napisano 14 Listopad 2007 Napisano 14 Listopad 2007 Na prośbę znajomego: czy ktoś wie od czego jest ten gaźnik (Solex) i tajemnicza część mu towarzysząca ?
pająk Napisano 15 Listopad 2007 Autor Napisano 15 Listopad 2007 Beryl, możesz wrzucić fotkę gaźnika z drugiej strony? Wieczorem odgrzebię zdjęcia, które mam i możliwe, że Ci odpowiem od czego to jest. Co do części to niestety nie kojarzę, element dolny gdzieś widziałem, ale gdzie i od czego to było nie pamiętam.
beryl Napisano 15 Listopad 2007 Napisano 15 Listopad 2007 Niestety, fotki wrzuciłem grzecznościowo", nie jestem ich posiadaczem.
pająk Napisano 15 Listopad 2007 Autor Napisano 15 Listopad 2007 Jeśli można ten gaźnik powiązać z czymś polskim, to jest od Fiata 508, powinno być oznaczenie 26 BFHD, o ile się zachowało. Fiat 621 to nie jest bo taki mam (foto). Jeżeli to wykop to odradzam rozbiórkę w tym stanie, jeśli nie chcesz go zniszczyć. Ja próbowałem odkręcić nakrętkę w swoim (60 lat leżał w ziemi) i niestety pękła komora pływakowa, strata nie do powetowania, można tylko kleić. Tlenki ZnAl-u tak ścisnęły stalowe śruby, że są nie do wyjęcia. Zastanawiam się jak sobie z tym poradzić. Jeśli gaźnik jest do sprzedania to jestem zainteresowany, ale bez szczególnych emocji, po prostu zbieram polskie rzeczy. Pozdrawiam i życzę dalszych ciekawych trafień motoryzacyjnych.
beryl Napisano 16 Listopad 2007 Napisano 16 Listopad 2007 Dziękuję koledze pająkowi za informacje. Przeslę je właścicielowi gaźnika. Pozdrawiam.
Moskit1 Napisano 16 Listopad 2007 Napisano 16 Listopad 2007 Panie Pająku mam pan racje, co do gaźnika przeglądając moje prospekty jest identyczny. Tu brakuje odstojnika??!!! Jak dobrze zauważyłem przy mocowaniu Alu utleniło się (szkoda) na wystawie będzie pasowało )))
pająk Napisano 16 Listopad 2007 Autor Napisano 16 Listopad 2007 Na jakiej wystawie? I co się stało, że awansowałem na pana"? :)Moskit, zbierasz polskie rzeczy? Jeśli tak, to napisz do mnie na priv, wyślę Ci coś, co ułatwi identyfikację.
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.