PUMA1 Napisano 21 Styczeń 2007 Autor Napisano 21 Styczeń 2007 Witam gdzie mozna kupić zasilacz do elektrolizy. Moze ktoś ma namiary gdzie mozna kupić zasilacz lub poda z czego mozna go przerobić zasilacz do elektrolizy.
Boruta Napisano 22 Styczeń 2007 Napisano 22 Styczeń 2007 Zasilacz AT od komputera. Na giełdzie.Pozdrawiam
Peter Napisano 22 Styczeń 2007 Napisano 22 Styczeń 2007 Kup prostownik do ładowania akumulatorów ale taki z regulacją prądu od 0,5 A (12 V oczywiście).
Peter Napisano 22 Styczeń 2007 Napisano 22 Styczeń 2007 Zabawa z zasilaczem AT i wodą może mieć nieciekawe skutki (np. przy braku uziemienia w gniazdku). Postaram się zamieścić schemat prostownika z regulacją ale żeby był prosty to muszę trochę pogłówkować.
Cyrograf15 Napisano 22 Styczeń 2007 Napisano 22 Styczeń 2007 Optymalnie to trafić trafo z odczepami. Przynajmniej 250W, odczepy 1-10V. Nie trzeba tego prostować ani gładzić, wystarczy jedna dioda i na połówce jechać. Gdyby prąd był za mały to wtedy mostek. Osobiście takiego trafa nie znalazłem i nawijałem na toroidalnym wtórne z odczepami. Jest to jednak obcja dla majsterkowiczów. Najprościej kupić prostownik samochodowy do ładowania akumulatorów. Optymalnie z mozliwością ładowania 6V bo w tym zakresie elektroliza zwykle wypada.Wojtek
Peter Napisano 23 Styczeń 2007 Napisano 23 Styczeń 2007 W miarę prosty układ ( regulator scalony). Uwaga na chłodzenie układu. Parametry: - max 12V 4A - min 2V 0,1ANIe jest to ideał bo zmianę prądu uzyskujemy zmieniając napięcie. Jeżeli jesteście zainteresowani to póżniej jakiś lepszy.
Peter Napisano 24 Styczeń 2007 Napisano 24 Styczeń 2007 No to jak napisał Cyrograf - na napięcie 5V - mniej chłodzenia , tylko hłe hłe 20W. Inne dane to np. wygląd scalaka. Chyba prościej (z regulacją) to już nie można. Najważniejsze, że się (chyba?) nie walnąłem w prostych obliczeniach co mi się niestety zdarza (-:. Reszta jak w górnym schemacie ( opornik od diody świecącej zmniejszyć do 500R). Aha dioda LED jest też po to coby wstępnie obciążyć układ.
Huball Napisano 28 Styczeń 2007 Napisano 28 Styczeń 2007 Witam,Mam pytanko :Posiadam zasilacz samochodowy do ladowania akumulatorów o nazwie ABSAAR (niemiecki) na ktorym jest napisane 4 amper i jest przełącznik 6V i 12V . Jest równiez wskaznik tóry pokazuje po podlaczeniu fanta w kompieli : 1 arit. lub 1,5 eff. Z zasilacza wychodza dwa kable zakonczone zabkami -jeden czarny drugi czerwony . Fanta podczepilem na czarnym bo tylko wtedy leca z niego bąbelki. W przeciwnym razie lecialy z drugiego metalu (do zuzycia). Moje pytanie brzmi: czy konieczne jest podłacznie na kablu idącym do fanta (chyba +) dodatkowo żarówki aby nie spalić zasilacza. Jesli tak to jakiej (to jest: ile V i ile W ma miec żarówka). Czy lepiej elektrolize robic na przełączeniu na 12 V czy na 6V tak jak mam. A może zasilacz jest już sam w sobie zabezpieczony przed nagrzaniem ??? Ile czasu bezpiecznie może chodzić aby go nie przepalic ??? Prosze o poroda doświadczonych w tym temacie. Z góry dziękuje.
Cyrograf15 Napisano 28 Styczeń 2007 Napisano 28 Styczeń 2007 Nazwa prostownika nic mi nie mówi. + pdłącz pod metal do zniszczenia. Powinny żabki być opisane o ile są orginalne. Kolory kabli + czerwony, - czarny, chyba że ktoś coś przerabiał. Lepiej ustaw go na 6V i daj żarówke 12V 21W w szereg. Wtedy powinien iść dowolny czas bez przegrzania i przepalenia bezpieczników. Przy wiekszych fantach daj na 12V. Żabki zwłaszcza + nie mocz w elektrolicie bo ją zje. Obracaj co parę godzin fanta względem elektrody.Wojtek
Huball Napisano 28 Styczeń 2007 Napisano 28 Styczeń 2007 Dzięki Wojtek.PS- a gdzie kupić można tę żarówke 12V i 21 W ????
Cyrograf15 Napisano 29 Styczeń 2007 Napisano 29 Styczeń 2007 To jest typowa żarówka do kierunkowskazów. Przy okazji działa jako kontrolka taka zarówka w obwodzie i nie ma wątpliwości czy jest styk czy go nie ma.Wojtek
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.