Digger Napisano 4 Grudzień 2006 Autor Napisano 4 Grudzień 2006 Wczoraj trafiła mi się monetka. Wydaje się, że jest to moneta wybita w Imperium Otomańskim. Ale ponieważ jestem numizmatycznym laikiem, mam pytanie jaka to moneta i w jakim okresie wybita. (najprawdopodobniej był ona użyta jako element biżuterii) Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc!!!
Digger Napisano 4 Grudzień 2006 Autor Napisano 4 Grudzień 2006 Dzięki za rozjaśnienie zdjęć. chyba faktycznie to XIX wiek. Z tego co udało mi się odszyfrować (nie wiem czy dobrze to 1242 rok Hidżry czyli 1864 p.Ch. Ale czy ktoś wie dokładnie jaki to nominał.Pozdrawiam!!!
kopijnik2 Napisano 11 Grudzień 2006 Napisano 11 Grudzień 2006 istnieje domniemanie, że jest to żeton pielgrzymkowy...jeszcze sprawdzę...
kopijnik2 Napisano 12 Grudzień 2006 Napisano 12 Grudzień 2006 pokombinuj i przerysuj krzaczki z zaznaczonego obszaru...
musamman2 Napisano 24 Maj 2008 Napisano 24 Maj 2008 Jest to turecka moneta o małym nominale, może 1 nasris albo 1/2 nasris, może też być 1 mangir albo 1 para (1/40 kirsza). Nic więcej nie można z niej odczytać, bo fotka jest kiepska. Widać napis DARAB FI... (wybito w...) i dalej ciemność, nie mogę odczytać mennicy. Podobne monety bito w Tunisie i Egipcie, ale Egipt odrzucam, bo to krótki wyrazik w arabskim (MISR, ale zapisane po arabsku wygląda jak plemnik), a tutaj majaczy jakieś dłuższe, może być TUNIS, ale może też być KUNSTANTINIYYA (Konstantynopol). Daty też nie widać, ale prawdopodobnie jest to moneta z pierwszej połowy 19 wieku. Ozdobnie wykaligrafowanego imienia władcy oczywiście nie odszyfruję, bo tego nie da rady zrobić nawet Arab, ale z kształtu najbardziej przypomina on monogram Abdulmecida (1839-1861), ewentualnie Abdulaziza (1861-76). Pozdro.
pablo Napisano 21 Sierpień 2008 Napisano 21 Sierpień 2008 Wcześniej na tym samym polu znaleziony ten półksiężyc , był już do ID. Pozdrawiam-Paweł