Jump to content

Motocykle NSU


Spiker

Recommended Posts

Z racji swoich długoletnich zainteresowań motocyklami marki NSU sciągam w tym temacie wszystko co się da. Dla rekonstruktora pojazdów bardzo cenne są wszelkie fotografie z epoki", najlepiej z jak największą ilością sczegółów. Z tego co podglądam na tym forum oraz na aukcjach niemieckiego Ebaya sporo takich zdjęć wykonywali żołnierze Wehrmachtu, używający bądź wojskowych wersji bądź zarekwirowanych cywilnych motocykli tej marki.
Wiem, że wielu z was posiada spore zasoby wojennych fotografii - liczę więc, że podzielicie się tymi związanymi z JSM (Jedyna Słuszną Marką ;).
Na początek może ja wrzuce kilka najlepszych fotografii, które wygrzebałem w Internecie (szkoda tylko, ze trzeba je tak poważnie zmniejszać, aby weszły na to forum).
Na początek NSU 501 OSL, model prawdopodobnie z 1937 roku (cechy charakterystyczne mogę podać dla zainteresowanych), wyraźnie cywilny z rekwiracji wojennej. Widoczny brak bagażnika i końcówki (płetwy) tłumika.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 81
  • Created
  • Last Reply

NSU 601 OS WH - fabryczna wojskowa wersja 601 OSL, produkowana od 1939-go roku. Przy okzaji mamy dowód, że w warunkach frontowych nie zawsze motocykliści mieli zawieszone regulaminowo (na piersi) maski p.gaz.

Link to comment
Share on other sites

NSU 251 OS WH - wojskowa, fabryczna wersja cywilnej 250-tki (251 OSL). Rok produkcji 1940-42 (jeszcze sporo aluminium, później zastąpione żeliwem). Zdjęcie podobno (opis aukcji Ebay) zostało zrobione w lecie 1944-go roku pod Monte Cassino. Widoczne zamaskowanie pokrowcem także tylnej lampki.

Link to comment
Share on other sites

NSU 251 OS WH

(Tak na marginesie - to może byc równie dobrze cywilny 251 OSL, przemalowany jedynie na wojskowo i z osprzętem wojskowym. Ale gdy np. widzę nie zamalowaną kalkomanię firmową to zakładam, że lakier jest fabryczny, więc motocykl to jednak czysty WH" a nie pomalowany cywil").

Link to comment
Share on other sites

NSU 251 OS WH (Wersja produkowana po 1939-tym, do ok 1943-go. Dlaczego? Bo ma już wahliwe siodło na poziomych sporężynach, ale silnik jest jeszcze aluminiowy a nie żeliwny.) Gdzie został zrobione to zdjęcie? (dysponuję większym zdjęciem, które nie zmieściło się na forum).

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...

Important Information