Spiker Napisano 5 Październik 2006 Autor Napisano 5 Październik 2006 Z racji swoich długoletnich zainteresowań motocyklami marki NSU sciągam w tym temacie wszystko co się da. Dla rekonstruktora pojazdów bardzo cenne są wszelkie fotografie z epoki", najlepiej z jak największą ilością sczegółów. Z tego co podglądam na tym forum oraz na aukcjach niemieckiego Ebaya sporo takich zdjęć wykonywali żołnierze Wehrmachtu, używający bądź wojskowych wersji bądź zarekwirowanych cywilnych motocykli tej marki.Wiem, że wielu z was posiada spore zasoby wojennych fotografii - liczę więc, że podzielicie się tymi związanymi z JSM (Jedyna Słuszną Marką ;).Na początek może ja wrzuce kilka najlepszych fotografii, które wygrzebałem w Internecie (szkoda tylko, ze trzeba je tak poważnie zmniejszać, aby weszły na to forum).Na początek NSU 501 OSL, model prawdopodobnie z 1937 roku (cechy charakterystyczne mogę podać dla zainteresowanych), wyraźnie cywilny z rekwiracji wojennej. Widoczny brak bagażnika i końcówki (płetwy) tłumika.
Spiker Napisano 5 Październik 2006 Autor Napisano 5 Październik 2006 Tutaj mamy także cywilną 500-tkę lub 350-tkę (raczej to drugie). Model z 1938-go roku. Wojskowe jest tylko malowanie, maskownica reflektora, sakwy ... i wojskowy metalowy kluczyk stacyjki.
Spiker Napisano 5 Październik 2006 Autor Napisano 5 Październik 2006 NSU 601 OS WH - fabryczna wojskowa wersja 601 OSL, produkowana od 1939-go roku. Przy okzaji mamy dowód, że w warunkach frontowych nie zawsze motocykliści mieli zawieszone regulaminowo (na piersi) maski p.gaz.
Spiker Napisano 5 Październik 2006 Autor Napisano 5 Październik 2006 NSU 251 OS WH - wojskowa, fabryczna wersja cywilnej 250-tki (251 OSL). Rok produkcji 1940-42 (jeszcze sporo aluminium, później zastąpione żeliwem). Zdjęcie podobno (opis aukcji Ebay) zostało zrobione w lecie 1944-go roku pod Monte Cassino. Widoczne zamaskowanie pokrowcem także tylnej lampki.
Spiker Napisano 5 Październik 2006 Autor Napisano 5 Październik 2006 NSU 351 OSL z roku ok. 1936-37, model cywilny z rekwiracji. Brak korka wlewu oleju! (ogólnie nieco porozkręcany).
Spiker Napisano 5 Październik 2006 Autor Napisano 5 Październik 2006 Dwa egzemplarze modelu 351/501 OSL.
Spiker Napisano 5 Październik 2006 Autor Napisano 5 Październik 2006 Zaprzęg NSU 601 OS WH. Zdjęcie zrobione podobno (opis aukcji Ebay) w Polsce we wrześniu 1939-go (?). Teoretycznie możliwe, bo model ten produkowano już w 1939-tym.
Spiker Napisano 5 Październik 2006 Autor Napisano 5 Październik 2006 Warsztatowiec przy wczesnym modelu 351 OSL (ok. 1935).
Spiker Napisano 5 Październik 2006 Autor Napisano 5 Październik 2006 Dwusuwowy NSU 201 ZDB w cywilnych szatach, lecz służbie wojskowej. Nie będę komentował kontekstu historycznego przedstawionej scenki.
Spiker Napisano 5 Październik 2006 Autor Napisano 5 Październik 2006 Zaprzęg NSU 601 OS WH gdzies w Polsce we wrześniu 1939-go roku.
Spiker Napisano 5 Październik 2006 Autor Napisano 5 Październik 2006 Kilka dolnozaworowych NSU 601 TS (fabryczne wojskowe). Przed wojną? Czy w trakcie?
KRUSZYNA Napisano 6 Październik 2006 Napisano 6 Październik 2006 NSU 601 OS WH,jeśli się mylę to proszę Spiker popraw.pozdrawiamkruszyna
Spiker Napisano 6 Październik 2006 Autor Napisano 6 Październik 2006 Kruszyna: NSU 601 OS WH,jeśli się mylę to proszę Spiker popraw."Poprawiam - to model TS a nie OS. Jeśli chodzi o pojemność to na 99% to 600-tka. Dodaję kolejną fotkę z NSU 351 lub 501 OS WH.
luger Napisano 6 Październik 2006 Napisano 6 Październik 2006 A to pewnie znaciehttp://www.nsu.motocykle.org/Motocykle NSU
Spiker Napisano 6 Październik 2006 Autor Napisano 6 Październik 2006 Naprawa ogumienia tylnego koła w NSU 601 OS WH.
Spiker Napisano 6 Październik 2006 Autor Napisano 6 Październik 2006 NSU 251 OS WH(Tak na marginesie - to może byc równie dobrze cywilny 251 OSL, przemalowany jedynie na wojskowo i z osprzętem wojskowym. Ale gdy np. widzę nie zamalowaną kalkomanię firmową to zakładam, że lakier jest fabryczny, więc motocykl to jednak czysty WH" a nie pomalowany cywil").
Spiker Napisano 6 Październik 2006 Autor Napisano 6 Październik 2006 NSU 601 TS z wózkiem typu cywilnego (Steib lub podobny).
Spiker Napisano 6 Październik 2006 Autor Napisano 6 Październik 2006 NSU 251 OS WH (Wersja produkowana po 1939-tym, do ok 1943-go. Dlaczego? Bo ma już wahliwe siodło na poziomych sporężynach, ale silnik jest jeszcze aluminiowy a nie żeliwny.) Gdzie został zrobione to zdjęcie? (dysponuję większym zdjęciem, które nie zmieściło się na forum).
Spiker Napisano 6 Październik 2006 Autor Napisano 6 Październik 2006 To maksymalne powiększenie. Chyba Francja lub okolice.
Spiker Napisano 6 Październik 2006 Autor Napisano 6 Październik 2006 Luger:djęcie nie wojenne ale "koń wojny."A nie lepiej było dać linka? ;)http://www.nsu.motocykle.org/gallery/view_album.php?set_albumName=Post%EApy-prac-przy-NSU&page=10
Spiker Napisano 6 Październik 2006 Autor Napisano 6 Październik 2006 Po prawej co prawda Zundapp, ale po lewej ewidentnie NSU 351/501 OSL.
Spiker Napisano 6 Październik 2006 Autor Napisano 6 Październik 2006 NSU 501/601 TS z cywilnym" wózkiem Steib.
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.