PATRON Napisano 25 Lipiec 2006 Autor Napisano 25 Lipiec 2006 Witam, poszukuję informacji dotyczących malowania wewnętrznego skrzyni zasobnikowej od przodka do 100mm polskiej armaty.bardzo proszę o pomoc .może jakieś zdjęcia , a może ktoś ma taką skrzynię w farbie ...PZDR PATRON
Badylarz Napisano 25 Lipiec 2006 Napisano 25 Lipiec 2006 WitamPrzepraszam, że się wtrącam, ale czy na pewno Polacy mieli armatę 100mm. Chyba było tak:1.armata 75 mm (francuska i prawosławna" przekoszulkowana)2. haubica 100mm3. armata 105mm4. haubica 155mm5. moździerz 220mmChyba tak z grubsza, nie licząc rozlicznych projektów i modyfikacji, które nie weszły do 1939r. na stan WP.PozdrowieniaBadylarz
PATRON Napisano 25 Lipiec 2006 Autor Napisano 25 Lipiec 2006 oczywiście chodzi o haubice....sorry- za ciepło dzisiajPZDR PATROn
Gebhardt Napisano 25 Lipiec 2006 Napisano 25 Lipiec 2006 Dodac armate 120mm i 65mm gorska i cala rodzina razem. Najlepiej znalezc warunki techniczne. CAW i CBW moga je miec. Poszukam jutro po katalogach. Jezeli jest analogia z pojazdami lacznosci to wnetrze skrzyni bylo malowane ta sama farba co zewnatrz, barwa ochronna. Parametrami chetnie sluze za pare dni.
PATRON Napisano 26 Lipiec 2006 Autor Napisano 26 Lipiec 2006 witam Gebhard - na pewno nie było to malowanie na zielono .....kurcze właśnie na tym polega cały problem że był też kolor czarny tylko gdzie i jak ... poza tym czy drewna były malowane czy nie .... jak ci się uda coś wyłapać to napisz koniecznie ....PZDR PATRON
Gebhardt Napisano 27 Lipiec 2006 Napisano 27 Lipiec 2006 Witam - oto typowe wybrane wymagania wykonczenia pojazdu lacznosci (w tym wypadku woz telefoniczny druzynowy wz 37L).Zewnetrzne ostre krawedzie powinny byc stepione przez opilowanie.Czesci metalowe podwozia winny byc dokladnie oczyszczone z zendry, rdzy, kurzu i smaru i zagruntowane /za wyjatkiem powierzchni bezposrednio ze soba pracujacych we wzajemnym ruchu/ farba olejna na minii olowianej wedlug PNW/Inz.chem-4. Czesci drewniane powinny byc dokladnie wygladzone i zagruntowane farba olejna koloru ochronnego rozrzedzona terpentyna wg PNW/Inz.chem-2.Drewno w miejscach stykow drewna do drewna, lub drewna do metalu, powinno byc zagruntowane i raz pomalowane, zas miejsce stykow metalowych winny byc zagruntowane.Po zagruntowaniu czesci drewniane i metalowe wozu winny byc dwukrotnie pomalowane, przy czym pierwszy raz farba olejna koloru ochronnego wedlug PNW/Inz.chem-2 /nie-rozcienczona/, a nastepnie pom zupelnym wyschnieciu pierwszego malowania farba lakierowa koloru ochonnego matowa wedlug PNW/Inz.chem-3.Jescze musze poszukac WT nadwozi tego rodzaju pojazdu bo myslalem ze mam w tym zestawie a okazuje sie ze nie!Bardzo mnie ciekawi dlaczego wnetrza skrzyn przodkow mialyby malowanie inne niz ochronne. Czy mozesz na to rzucic swiatlo? Wnetrza skrzyn armat 75mm w wykonaniu fancuzkim i rosyjsko/finskim byly malowane tak samo wewnatrz i zewnatrz. Metalowa skrzynka na naboje do haubicy 100mm od przodka ktora ogladalem na pewno byla malowana farba ochronna z matowym lakierem.
Gebhardt Napisano 28 Lipiec 2006 Napisano 28 Lipiec 2006 A teraz wyciag z WT calkego pojazdu (a nie tylko podwozia jak powyzej):Wszystkie czesci drewniane wozu winny byc pokostowane na goraco. Pokost wg PN/C-301.Miejsca styku zarowno czesci stalowych jak i stali z drewnem powinny byc przed zlaczeniem pominiowane. Czesci stalowe niedostepne powinny byc przed zmontowaniem pominiowane. Wszystkie czesci stalowe, oprocz powerzchni bezposrednio ze soba pracujacych we wzajemnym ruchu, winny byc najpierw starannie oczyszczone przez piaskowanie, pominiowane i po wyschnieciu minii dwukrotnie pomalowane na kolor ochronny.Powierzchnie pomalowane winny byc bez smug, zaciekow i plam. Farba olejna na minii olowianej wg PNW/Inz/chem-4.Farba lakierowa koloru ochronnego wg PNW/Inz/chem-3. - matowa.Lozyska rolkowe w piastach kol odpowiednio zakonserwowane.Obudowane czesci wspolpracujace jak: amortyzator zaczepy, amortyzator haka sprzegla oraz piasty kol winny byc wypelnione tawotem. Pozostale czesci wspolpracujace jak piasty korb, czopy i swoznie zawieszenia elastycznego i sprzegla winny byc smarowane smarem wozowym.
Badylarz Napisano 28 Lipiec 2006 Napisano 28 Lipiec 2006 WitamCo to jest tawot ? Czy to się je ?Żart oczywiście, ale chyba powinno być towot.Przy przepisywaniu instrukcji i dokumentów trzeba koniecznie zwracać uwagę na pisownię, bo to może być języczek u wagi.PozdrowieniaBadylarzP.S. Podobnie ze skrótami - co to jest kol - bez kropki ?!!!
Gebhardt Napisano 28 Lipiec 2006 Napisano 28 Lipiec 2006 Powinienem napisac cos cietego ale mi sie nie chce robic wysilku. Widac co trzeba jak byk. A 'kol' nie jest skrotem co powinno byc z kontekstu dosc oczywiste. Patronie - nic a nic nie moge wykombinowac dlaczego wnetrze skrzyni jaszcza mialoby miec czarne malowanie... chyba ze chodzi o naklejona gume sluzaca jako amortyzator...ale to zupelnie cos innego niz malowanie!
PATRON Napisano 28 Lipiec 2006 Autor Napisano 28 Lipiec 2006 jutro walnę fotki i wstawię a wyjasni się czemu mam watpliwości...PZDR PATRON
Badylarz Napisano 31 Lipiec 2006 Napisano 31 Lipiec 2006 WitamGebhardt, przepraszam, nie miałem nic złego na myśli. Zawsze słyszałem o towocie, a nie o tawocie. Po prawdzie, to mogą być dwa różne określenia. Trzeba to sprawdzić.Po drugie, czy w oryginale występuje słowo kol czy słowo kół. Dopiero teraz po wczytaniu się dokładnie domyśliłem się, że chodzi o koła. Dla mnie piasta zawsze dotyczy koła, nie musi być z dodatkowym określeniem, natomiast w pierwszej chwili myślałem, że to skrót np. od kolejowych. Wracając do tawotu (towotu ?) może się tak wtedy pisało, ale dlaczego, jaki jest źródłosłów ?Czy zwróciłeś uwagę, że słowo sworzeń w dokumencie jest napisane przez samo ż" ? Błąd ortograficzny redaktora czy też tak się wtedy pisało ? Ciekawostka...PozdrowieniaBadylarz
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.