pająk Napisano 29 Czerwiec 2006 Share Napisano 29 Czerwiec 2006 Dla uściślenia: jak w końcu miał na nazwisko ten kolekcjoner: Tabencki czy Tabęcki? W sprawie Mercedesów zadzwonię do kolegi wieczorem, może coś nowego napiszę. Jak wiem z jego opowiadań, Tabencki (Tabęcki?) pracował w Wydziale Komunikacji, więc wiedział kto i jaki pojazd wyrejestrowuje. Później probował te samochody odkupić i stąd wzięła się jego kolekcja. Inna rzecz: zastanawiam się jak często rząd mógł wymieniać samochody. Bo w latach 50-tych lub 60-tych zostały sprowadzone do Rzeszowa samochody rządowe marki Humber Super Snipe. Ściągnął je tow. Kruczek (I sekretarz KW PZPR), jeden z tych samochodów widziałem osobiście u kolekcjonera. OK, żeby nie odbiegać od tematu wątku: mam informację (potwierdzoną zdjęciami) o 2-3 dużych Mercedesach, a właściwie ich wrakach (stoją w Polsce). Postaram się ustalić wlaściciela (niestety trudna sprawa). Najprawdopodobniej w czasie wojny były już w Polsce. Czy w polskiej armii - trudno powiedzieć. Rzecz kłopotliwa z uwagi na kontakt, ale może uda się ją wyjaśnić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bambulu Napisano 30 Czerwiec 2006 Autor Share Napisano 30 Czerwiec 2006 Nazywał sie TABENCKI. Pojazdy w duzej czesci pochodziły z mniej lub bardziej legalnych zdobyczy wojennych, szabru, itp. Reszat to przedwojenne egzemplarze, przechowane przez wojene w ukryciu. Ciekawostka - w jednym z polskich archiwów znalazlem zdjecie Tabenckiego na jego posesji przy Mesiu 540. Fota zostala zrobiona ok. 1972 - 1974 roku.Temat Tabenckiego to bagno. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bambulu Napisano 30 Czerwiec 2006 Autor Share Napisano 30 Czerwiec 2006 WitamZnalazlem w necie ciekawą recenzje ksiazki, ktora rozpoczęła ten watek:http://www.motoforum.pl/Magazyn/200609/masp.htmlPozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smarcin Napisano 2 Lipiec 2006 Share Napisano 2 Lipiec 2006 Jak macie jakieś fotki dużych Mercedesów ( 290, 320, 340 ,500, 540 , 770 itd. ) z lat powojennych to wklejajcie.Temat Tabenckiego to faktycznie szambo" - szkoda że tyle fajnych autek się marnuje i w końcu większość wyladuje na złomie, bo kolekcję muszę przyznać senior rodu zebrał naprawdę super.ps. W ostatnim Automobiliście jest duże ogłoszenie o sprzedaży Mercedesa 320 ( z silnikem 3.4 L ). W wersji czterodrzwiowy kabriolet z nadbiegiem terenowym , którego właścicielem był podobno gen. Heinz von Guderian .Czy ktoś cos słyszał o tym aucie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bambulu Napisano 12 Lipiec 2006 Autor Share Napisano 12 Lipiec 2006 Smarcin, w przypadku Mercedesów słowow podobno" latwo wyelimonowac. Wystarczy posiadac nr silniki lub podwozia i sprawdzic w archiwum fabrycznym. Jest to zupelnie bez problemowe i mozna to zrobic poprzez poczte elektroniczna. Niemcy przykladaj wiele dbalosci do archiwów. Dlatego tak dusze i poszukuje numerow Grossow i G4, ktore byly po wojnie w Polsce. Przy okazji Twojego postu przypominaja mi sie ogloszenia z lat 80 i 90 - ... sprzedam Mercedesa po Georingu...". Po czym okazywal sie ze byl to zwykly 170V. Moj znajomy naliczyl kiedys, na przestrzeni 10 lat, chyba ponad 30 takich ogloszen. Wyglada na to ze Georing zmienia 170V jak skarpetki.Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M164U Napisano 11 Kwiecień 2008 Share Napisano 11 Kwiecień 2008 Choc watek nie byl juz dawno poruszany, znalazlem ciekawe zdjecia i opis o Maybach-u z 1932 roku zakupionego w Polsce. Podaje link i moje tlumaczenie podspodem:http://www.conceptcarz.com/vehicle/z8232/Maybach_Zeppelin_DS_8.aspxTen piekny przyklad Maybach-a byl obudowany przez firme Karrosserie Spohn z Ravensburga (Niemcy). Sportowy kabriolet z miejscem dla czterech pasazerow byl kupiony przez J.B. Nethercutt w 1968 roku, po zlokalizowaniu go w Warszawie (Polska), przez brytjskiego kolege Leonard-a Potter-a. Panu Potter-owi powiezono aby przewiozl ten samochod przez „Zelazna kurtyne” do Hamburga (Niemcy), i w koncu do Anglii, z kad zostal przetransportowany do Stanow Zjedonoczonych. Proces kupna zabral wiecej niz rok, tone biurokracji i paru wyprad do Warszawy aby zakonczyc tranzakcje. Maybach zostal odrestaurowany do swojej orginalniej swietonosci po przyjezdzie do kolekcji pana Nethercutt, i byl pokazywany na wielu wystawach dookola stanow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dr.tommy Napisano 2 Maj 2008 Share Napisano 2 Maj 2008 Koledzy jak chcecie zobaczyć tego Maybacha który wyjechał z naszego kraju, zanim to sie stało to polecam film Noc generałów". Można go tam podziwiać w całej okazałośći. A co do 540-tek" to troche ich u nas było. W samym Poznaniu było ich kilka. Już jakiś czas temu jeszcze było samo podwozie na politechnice w celu pokazowym, ale wyjechało za granice jak cała reszta tych merców. Słyszałem też pare lat temu od handlarza antykami że gdzieś pod Poznaniem u jakieś kobieciny w garażu przykryta kocami stoi 540-tka w wersji autobahn kurier" po Graiserze, ale kobita nie chce sprzedać bo to pamiątka po mężu i takie tam...Ciekawe tylko ile w tym prawdy. A takie auto jeżdziło po Poznaniu jeszcze w latach 70-tych! Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dr.tommy Napisano 2 Maj 2008 Share Napisano 2 Maj 2008 Wspomniany Maybach jeżdzi w filmie oc generałów" jeszcze jak był w Polsce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M164U Napisano 23 Czerwiec 2008 Share Napisano 23 Czerwiec 2008 Co do mercedesow produkowanych w Polsce przed wojna (jak kolega bambulu juz wspomnial) to w internecie znalazlem taka o tym wzmianke (po angielsku, link pod spodem). Cytuje/tlumacze: W 1938 roku (Polska) panstwowa spółka górnicza i metalurgiczna zakupila licenciat od Reichsverband der Deutschen Automobilindustrie na produkcje samochodow osobowych DKW i ciezarowych Henschel. Jako pilot, okolo 100 Mercedesow 170V, BMW 328 i Steyr 55 zostalo zlozonych w poludniowej Polsce". http://www.autohistories.com/polishtrucks/ Znalazlem tez strone polskiego entuzjasty tego mercedesa tego typu (link pod spodem). Kolega ma duzo linkow niektore nawet niezle.http://www.gryfgarb.org/tmp/mercedes/index.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bambulu Napisano 24 Czerwiec 2008 Autor Share Napisano 24 Czerwiec 2008 WitamTroche bledow jest na tej angielskiej stronie. Zapomniano np. o kilkuset sztukach ciezarowek Chevrolet zmontowanych w Polsce, w latach 1928 - 1938. Inny blad (ale to chyba czeski")BMW - jest 328, a powinno byc 326. Zainteresowanych tematem odsylam do przedwojennej prasy motoryzacyjcne z lat 1938 - 1939 oraz do ksiazek Aleksandra Rummla - bral udzial w tych wydarzeniach.Pozdrwiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M164U Napisano 24 Czerwiec 2008 Share Napisano 24 Czerwiec 2008 Napisali tez o Chevroletach produkowanych w Warszawie przez firme Lilpop, Rau i Loewenstein, gdzie modele 112, 122, 131, 155 (COE) i 157 polciezarowek tego samochodu, a takze model autobusu 183 byly u nas skladane. Troche wiecej o tym dysutowano juz w tym watku http://www.odkrywca-online.pl/pokaz_watek.php?id=172207#632133 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.