ks Napisano 1 Maj 2006 Autor Napisano 1 Maj 2006 Witam. Tak jak w temacie. Chodzi mi o motocykle M72 które remontowane były w WZM-ach. Jakie części do tego motocykla byłe wytwarzane przez WZM-y, jak odróżnić je od części sowieckich. Pozdrawiam.
m72 Napisano 1 Maj 2006 Napisano 1 Maj 2006 a to były dorabiane jakieś części do emek ??? ;), znam jednego co sobie wał korbowy sam zrobił ( wariat jakiś chyba :P )i przejechał ponad 100 tyś kilometrówpzdr;)
ks Napisano 1 Maj 2006 Autor Napisano 1 Maj 2006 znam takiego co też na wale przejechał 100 tyś. kilometrów i jedzie dalej bo wał sie nigdy nie kończy
ks Napisano 1 Maj 2006 Autor Napisano 1 Maj 2006 a wracając do tematu to widziałem gumy siedzeń z inną fakturą siedziska i wytłoczeniami z tyłu WZM, wiem ze też jakieś drobne szpeje były robione z mosiądzu.Pozdrawiam.
Zagoszcz Napisano 2 Maj 2006 Napisano 2 Maj 2006 Mój kolega posiadał dżwignię ręcznej zmiany biegów, która wyglądała zupełnie inaczej niż ruski oryginał. O ile pamiętam,nie była aluminiowa tylko stalowo-mosiężna i wyglądała strasznie siermiężnie. Spotkałem się również kiedyś z kranikiem, na którym znajdowało sie oznaczenie ZN coś tam( nie cyrylicą!). Pewnie oznaczało to stop cynku itp. Pozdr.
m72 Napisano 2 Maj 2006 Napisano 2 Maj 2006 a ja to mam taki nadlew w skrzyni biegów, i mozna tam wkręcić linę od sprzęgła od dołu jak w normalnie jakimś BMW.Ale i tak tam nic nie mam , pewnie dlatego bo nigdy nie widziałe jak to było w BMW, MOŻE KTOS WIDZIAŁ I PODPOWIE :::)))))pzdr
ks Napisano 3 Maj 2006 Autor Napisano 3 Maj 2006 Witam.Zagoszcz, dziękuję za odpowiedż. Może ktoś ma jeszcze jakieś inne informacje na temat WZM-ów.M72, myślę że posiadasz skrzynię biegów od bardzo wczesnej emki a podobieństwo do BMW nie powinno cię dziwić jeśli znasz historię powstania swojego motocykla.Pozdrawiam.
Cyrograf15 Napisano 3 Maj 2006 Napisano 3 Maj 2006 Sam 15-20 lat temu sporo części dorabiałem do M72. W tym okresie wszyscy dorabiali bo nic nie było. Z tego okresu właśnie pamiętam siermiężne elementy (dzwignie biegów, klamki, korki wlewu). Nie wszyscy co sobie coś dorabiali mieli o tym pojęcie co robią. Jak sobie przypomne co się z skrzyniami biegów wyprawiało (spawarka i szlifierka) to zgroza mnie nadal ogarnia.Wojtek
Cyrograf15 Napisano 3 Maj 2006 Napisano 3 Maj 2006 Pierwsze skrzynki były uszczelniane sznurem łojowym nie simeringami (inny odlew bloku w tych miejscach), wyjście kardanu na stożek a nie wielowypust. To od razu widać.Wojtek
schutze Napisano 7 Maj 2006 Napisano 7 Maj 2006 Z moich informacji i styczności z cześciami t wzm były robione: Motykli do ciernego amortyzarora skrętu były one sygnowane kodem wzm, były także tak jak wcześniej kolega pisał ręczne dźwignie zmiany biegów to te wykonane z mosiądzu stali i główka aluminiowa. następną rzeczą był przyspieszacz zapłony nawet napisy były po polski wczesny" i późny" to tyle co wiedziałem ale zapewne było tego więcej
miszerski Napisano 8 Maj 2006 Napisano 8 Maj 2006 Witam. sam posiadam eme i mam trochę części z wzm-ów-gumy siedzeń, gumy rączek-klamki, motylek amora ciernego, przysp. zapłonu,reczna zmiana biegow-oski kół, dystanse w piastach oddzielajace łozyska-motylek naciagu hamulca tył-elementy aluminiowe jak np:podkladki w ktore wkrecamy sprezyny przed.zawiasu-tzw kapsle ktore nakrecamy na na golenie( na nie wchodza pierwsze szklanki- okragłe )pozdr,.
ks Napisano 8 Maj 2006 Autor Napisano 8 Maj 2006 Witam.Dzięki, dzięki. Miszerski, może jakieś fotki byś zrobił tych WZM-ów, będę wdzięczny.Pozdrawiam.
g.polik Napisano 9 Maj 2006 Napisano 9 Maj 2006 Z mojej wiedzy wynika, że w Polsce do M-72 były na 100% robione : klamki sprzęgła i hamulca, rollgazy, gumy na kierownicę i podnóżki, przełączniki świateł z manetką przysp. zapłonu, motylki" od amortyzatora ciernego skrętu kierownicy,korki wlewu paliwa, wężyki paliwowe (kpl=3 szt.),dekle automatu zmiany biegów, obudowy skrzyń biegów, obudowy przekładni głownej, lewe suwaki, osie kół, szczęki hamulcowe, wszystkie linki, palce rozdzielacza zapłonu, szprychy, felgi (tu nie mam pewności), gumy na siedzenia, sprzęgła gumowe wału kardana, tarcze sprzęgłowe, dekle zamykające komorę wału korbowego (od tyłu) i zapewne wiele innych detali (zębatki skrzyni biegów, rozrządu itd. itp.), które różniły się co-nieco od ruskich, jednak nie miały Polskich bić dlatego nie mogę jednoznacznie sprawy rozstrzygnąć. Pozostałe wymienione albo posiadam, albo posiadałem albo też widziałem u kogoś.Pozdrawiam
Damcio Napisano 20 Listopad 2010 Napisano 20 Listopad 2010 Witam,jakiś czas temu nabyłem M72 z 1959r, prawdopodobnie WZM. Niestety ie siedzę w ruskach", posiadam tylko Polskie motocykle, zwłaszcza Junaki. Oto link ze zdjęciami: ftp://ftp.ak-com.pl/DB/M72_WZM/ .Nie wiem na ile motocykl jest oryginalny. Prosił bym o wypisanie nieoryginalnych elementów oraz gdzie można je zdobyć, może któryś ze znajomych ma do sprzedania.. Mile widziane zdjęcia oryginalnych (brakujących) części. Kontakt: damian_nl@op.pl Motocykl nie jest do sprzedania, chcę uzupełnić brakujące elementy. Z góry dzięki za podpowiedź.Pozdrawiam
rusal007 Napisano 20 Listopad 2010 Napisano 20 Listopad 2010 Tak na pierwszy rzut oka(po 2 pierwszych fotkach) to gaźniki zmien na K37 albo jeszcze lepiej na PZ28(chinska kopia) no i tłumniczki nie pasują, powinna byc ryba, lub poł płetwy.
Damcio Napisano 20 Listopad 2010 Napisano 20 Listopad 2010 Dzięki, wyżej podałem złego maila, powinien być: damian_bl@op.pl
bosniak Napisano 21 Listopad 2010 Napisano 21 Listopad 2010 Witam serdecznieRedmotorz.plPolecam,znajdziecie tam wszystkie odpowiedzi na zadawane pytania.
Dodge52 Napisano 7 Marzec 2013 Napisano 7 Marzec 2013 Witam kolegów,Korzystając z wątku o motocyklu M 72 wrzucę nowe fotki przywiezione ze wschoduDodam, że w roku 1956 ojciec mój kupił od ostatnich przyjeżdżających Polaków ze wschodu motocykl M 72 rozłożony na podzespoły, zapakowany w skrzyni. / nówka /Z relacji ojca: motocykl w ciągu 2 dni był na chodzie.
Dodge52 Napisano 7 Marzec 2013 Napisano 7 Marzec 2013 Motocykle M 72 przed Defiladą na Placu Czerwonym Moskwa - 1951r.
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.