Skocz do zawartości

bytom ,tarnowskie gory i okolice

przem72

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
czy ma ktos namiar na jakies ciekawe miejsca wtych rejonach lub literature dotyczaca tych terenow.sniegi stopnialy nastal czas.z gory dziekuje i pozdrawiam
przem
Napisano
jezeli znasz ciekawe miejsca w tym regionie mozemy razem posmigac z piszczala jestem zielony ale mam auto i wolny czas
Napisano
w lasach Połomi niedaleko Pilzna, przechodził front tak I jak i II wojny światowej, do tego była tam w okolicy jakaś poważna bitwa partyzancka.
Na własne oczy widziałem fajnie zachowane łuski altyleryjskie i kupe fajnych innych fantów.
pozdrawiam
fafik
Napisano
Leuthen a moglbys cosik na maila przeslac? bylbym wdzieczny:)bo odemnie to ok20-30km:)a masz moze jakies info o walkach w okolicach Katowic w Styczniu 1945?
Z gory dziekuje za wszelkie info:)
pzdr.
Dawid
Napisano
Suchy ss - a Ty rozumiem potrzebujesz tych materiałów w celach stricte historycznych :-))) Nie ma lekko - jak chcesz kopać na podstawie materiałów niemieckich, to sam do nich musisz dotrzeć (za dużo czasu i kasy poświęciłem na ściągnięcie tego z Niemiec i tłumaczenie na polski, żeby teraz wszystkim to udostępniać).
Mogę Ci powiedzieć tyle, że w rejonie Gostynia walczyły z niemieckich jednostek 49 i 83 pułk piechoty (28 DP), a w rejonie Tych 84 pułk piechoty (8 DP).
Poza tym jest też trochę publikacji polskich o walkach na Śląsku w 39' (chociażby Śląski front 39'" Przemszy-Zielińskiego; nakład 450 egzemplarzy).
O walkach na Górnym Śląsku w 45' przeglądałem baaardzo grubą knichę, ale nie pamiętam, czy było tam coś o walkach w rejonie Katowic.

Pozdrawiam
Leuthen
Napisano
o tych pulkach to wiedzialem:) po prostu chcialem poszezyc wiedze:) trudno nic sie nie stalo:]. No szkoda ze nic nie masz bo na temat walk w okolicach Katowic w 45 bo przydaly by mi sie jakies info:)
Dzieki:)
pzdr.
Dawid
Napisano