endrju241 Napisano 18 Marzec 2006 Autor Napisano 18 Marzec 2006 Witam wszystkich! Mam wykrywacz,a w nim normalne baterie 12szt paluszków,włożone w dwie kasety,co razem daje 9 V każda.Nie starcza mi to na długo,bo bateryjki po paru dniach kopania sie wyczerpują.Dostałem od kolegi trzy akumulatory po 6V-2,5Ah każy.Może to i głupie,ale wpadł mi taki pomysł do głowy ,aby je zamontować do pasa.I tu pytanko...czy da rade? no i jak to połączyć? tam miałem dwie kasetki, tu trzy akumulatory,a z centralki sterującej,wychodzą trzy kable(niebieski,czarny,i czerwony).Jestem laikiem w tych sprawach,i stad moja wielka prośba do osób znających sie na tym.oto fotki.Pozdr
m72 Napisano 19 Marzec 2006 Napisano 19 Marzec 2006 chyba coś nie tak jeżeli paluszk ma 1.5V (tak zakładam )to na wyjściu powinno być 18V.Dobrze kombinujesz, te aku nie wejdą w miejsce po kasetkach", jedno jest pewne czerwony kabelek to +" czarny to -".A moze dwie baterie lub aku 9V zamiast paluszków, albo paluszki akumulatorki.
Lukas P Napisano 19 Marzec 2006 Napisano 19 Marzec 2006 Witam!Na podstawie opisu sposobu dołączenia elementów nie podejmuje się wynalezienia" metody podłączenia akumulatorków. Dociekania o tym że czerwony to +, czarny zaś masa są słuszne, ale pod warunkiem że twórca wykrywki stosował takie kolory jak cywilizowani projektanci. Ale do czego w takim razie jest kabel niebieski? Może układ zasilany jest symetrycznie +/- 9V, i do tego potrzeba 2 kaset z bateriami? Podłączenie zasilania bez dokładnego rozeznania tematu może skończyć się eliminacją wykrywki z dalszego używania :) Podeślij zdjęcia miejsca, gdzie kabelki dochodzą, może na płytce drukowanej jest opis?Pozdrawiam
suchy ss Napisano 19 Marzec 2006 Napisano 19 Marzec 2006 takze jestem elektronikiem i sie spotkalem z takimi podlonczeniami czerwony+" , niebieski-" czarny masa, zeby czasem nie bylo za duze natezenie jak podlonczysz te akumki bo wtedy elektronike szlag trafi:/