Skocz do zawartości
  • 0

Zapalnik? Od czego?

Dziki

Pytanie

Napisano

Witam!
Dzisiaj na wykopkach znalasłem coś co... W zasadzie nie wiem co, wygląda mi to na zapalnik albo coś wkręcanego w pocisk.
Załączam zdjęcia.
Czy to może być niebezpieczne?
Czy raczej odpadło po wybuchu pocisku? Nie ma samego ostrego czubka - wewnątrz (drugie zdjęcie)widać jakiś drucik, jednak z drugiej strony widać, że to coś jest rozerwane/pęknięte i wewnątrz ma coś jeszcze.
Obok nei znalazłem żdanego pocisku... I dzięki Bogu bo taki zapalnik to chyba jest od czegoś większego.
No właśnie? Jaki to jest kaliber? Średnica gwintu (na zdjęciu widoczny) wynosi ok 35mm.
Co możecie powiedzieć o tej rzeczy? Od czego? I jaka narodowość tego używała.

PS.
W tym stożku nad gwintem są dwa otworki.

13 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Nie wiem, nie znam się... Ale chyba nie bo to by musiał być straszny kaliber, a to wygląda na element wkręcany w coś większego. To ma samo długość 55 mm.
Napisano

Rzeczywiście to może być to, podobny do tego na tym zdjęciu. Tylko z jakiej nacji? I jaki kaliber?
Wymiary to 55/56 mm długości (skorodowany) a szerokośc gwintu to 32 mm.
No i pytanie czy toto jest niebezpieczne?
Teraz to chyba nie bo chyba po wybuchu jest, ale... może ktoś coś powie na ten temat?

Napisano
Znajdywałem identyczne zapalniki tyle że z aluminium, od pocisku z niemieckiego Granatenwerfera 35 lub 50mm, czyli moździerza. Zużyte oczywiście.
Napisano
Witam!
Znalazlem kiedyś identyczny zapalnik na Pogórzu(Gdynia)a w około dołamki jak po bombie lotniczej, brzechwy itd. tylko ze tam to niejedno mogło spaść w to samo miejsce. Ale na zapalnik moździerzowy cos to nie wyglada.
Pozdrawiam
Napisano
Witam,
to na coś to zapalnik sowiecki do pocisków 76 mm. Z tego co pamiętam to się on nazywa KTM.
Jest po wybuchu, nie zawiera materiału , całkowicie bezpieczny kawałek złomu..... dół jest rozdęty przez wybuch, od góry brak iglicy i to by było na tyle :-))))

PZDR PATRON