Krzysztof M. Napisano 6 Grudzień 2005 Autor Napisano 6 Grudzień 2005 Poszukuję zdjęć kołowego transportera opancerzonego BTR-152 (różnych wersji) w malowaniu NRD w trakcie eksploatacji przez wojsko i policję ludową w okresie: 1960-1982.Zdjęcia potrzebne są odwzorowania malowania na pojeździe stanowiącym własność Lubuskiego Muzeum Wojskowego w Drzonowie. Jako ciekawostkę podam, że egzemplarz ten (zachowany w 95%) jest obecnie remontowany w Miejskim Zakładzie Komunikacji w Zielonej Górze. Zakończenie remontu jest przewidywane na koniec marca 2006 r. Obiekt będzie sprawny (jezdny), zarejestrowany. Oprócz pokazów sprawności tego pojazdu na terenie Muzeum przewidywany jest jego udział w różnych imprezach militarnych. Osoby zainteresowane pomocą merytoryczną są proszone o kontakt z Muzeum. Krzysztof Motyl
@ndrew Napisano 6 Grudzień 2005 Napisano 6 Grudzień 2005 http://armybook.com/summary.html?code=0103003c74może zapolujecie na te ksiązke a jak nie to :http://www.panzerbaer.de/types/nva_spw_btr152-a.htmhttp://www.nva-forum.de/nva-board/index.phphttp://henrikc.dk/militaryvehicles/eastgermany/btr152v3.jpghttp://www.wehrmacht-awards.com/forums/showthread.php?t=104402..a nie lepiej w radzieckim? a moze cos z egzotyki afrykańskiej (zartuje z tym ostatnim)Pzdr.@ndrew
J-23 Napisano 6 Grudzień 2005 Napisano 6 Grudzień 2005 Szczecińska policja ma na stanie jeden pełnosprawny BTR-152 pochodzący z bratniej pomocy milicji NRD-owskiej, przekazany Polsce został w 1981 roku w celu tłumienia antysocjalistycznych demonstracji. Prawdopodobnie ma orginalne ciemnozielone(khaki) malowanie.
Krzysztof M. Napisano 7 Grudzień 2005 Autor Napisano 7 Grudzień 2005 Wielkie dzięki dla @ndrew za linki i informację o książce (mam ją już od dawna, ale liczą się szczere chęci).Znajdujący się w zbiorach Muzeum BTR-152 został wyprodukowany przez ZSRR ok. 1963 r. (data niepewna) i sprzedany do NRD, gdzie służył w wojsku (numer taktyczny wozu był 823). Kolor malowania zewnętrznego był wówczas jasnozielony (typowy kolor radziecki, tzw. zgniła zieleń). W latach 70-ch pojazd został wycofany z wojska na rzecz Policji Ludowej w NRD. Wówczas przeszedł pewne drobne modyfikacje, które polegały m.in. na nadbudowaniu nad przedziałem desantowym czterospadowego, blaszanego dachu (ochrona przedziału przez granatami, cegłami, itp.). W tym też czasie pojazd zostal pomalowany na kolor ciemnozielony. W 1981 pojazd został przekazany do Milicji Obywatelskiej w PRL, gdzie został skierowany na służbę do Wojewódzkiej Komendy MO w Zielonej Górze. Obiekt był wówczas koloru khaki z napisem na drzwiach: MILICJA. Po 2 latach służby w MO został przekazany do zbiorów Muzeum w Drzonowie. Uwaga łączny przebieg pojazdu to jedynie 9.800 km. Pojazd jest potworem jeżeli chodzi o paliwo (od 60 do 120 l na 100 km!!!). Jednak mimo tej wady silnik zostawiamy bez zmian. Nie robimy w tym przypadku żadnej zmiany na diesla. To tylko drobny wypis z historii pojazdu, którą udało się odtworzyć m.in.na bazie zdejmowania kolejnych warstw farby. Naszym zamiarem jest pełne odtworzenie pojazdu w konkretnym malowaniu i w konkretnym okresie jego eksploatacji. Decyzje nie zostały jeszcze do końca zapadnięte w kwestii jego malowania. Obecnie skłaniamy się ku odtworzeniu wyglądu pojazdu na okres jego służby w POlicji Ludowej w NRD, bo jest to trochę prowokujące" i nietypowe - zarówno w polskim, jak i zagranicznym muzealnictwie. Jednak w tej kwestii zachęcam do dyskusji. Jesteśmy otwarci na konstruktywną polemikę. Jozfig zaprezentował zdjęcie BTR-152. Jednak jest pewna nieścisłość. Kolor khaki to polskie malowanie wykonane po przekazaniu pojazdu do służby w MIlicji Obywatelskiej. POd tym kolorem zauważyć można charakterystyczne malowanie stosowane m.in. przez NRD - jest to kolor ciemnozielony. Generalnie pierwtonym kolorem jest kolor jesnozielony (tzw. zgniła zieleń). W tym to kolorze był wykonany każdy pojazd przeznaczony na rynek środkowej Europy. Ps. Nadal poszukuję zdjęć BTR-152 w malowaniu NRD w wojsku i w POlicji Ludowej (z tą wersją malowania jest znacznie gorzej i trudniej). W przyszłym tygodniu postaram się w rzucic zdjęcia naszego pojazdu z róznych faz remontu. Serdecznie dziękuję za udzielone informacje. Krzysztof Motyl
Krzysztof M. Napisano 15 Grudzień 2005 Autor Napisano 15 Grudzień 2005 Zdjęcie BTR-152 w trakcie prac konserwatorskich na terenie Muzeum w Drzonowie
Krzysztof M. Napisano 15 Grudzień 2005 Autor Napisano 15 Grudzień 2005 Zdjęcie pojazdu w MZK w Zielonej Górze. Pojazd pozbawiony silnika benzynowego (poszedł do remontu do Głogowa). POjazd pokryty z zewnątrz warstwą farby antykorozyjnej, po uprzednim zdjęciu kilku warstw starych farb.
Krzysztof M. Napisano 15 Grudzień 2005 Autor Napisano 15 Grudzień 2005 Wnętrze przedziału kierowcy - w trakcie renowacji. Osłony metalowe zakrywające skrzynię biegów i itp. zdemontowane do konserwacji.
Krzysztof M. Napisano 15 Grudzień 2005 Autor Napisano 15 Grudzień 2005 Pojazd na hali remontowej MZK w Zielonej Górze
Krzysztof M. Napisano 19 Grudzień 2005 Autor Napisano 19 Grudzień 2005 Zdjęcie z 15 grudnia. Wnętrze przedziału desantowego w trakcie konserwacji. Ze względu na ograniczoną przestrzeń, elementy wyposażenia zostały zdemontowane.
Krzysztof M. Napisano 19 Grudzień 2005 Autor Napisano 19 Grudzień 2005 15 grudnia 2005 r.Demontaż kół i osi pojazdu na warsztatach remontowych MZK w Zielonej Górze. Na uwagę zwraca zdemontowanie wtórnie zamontowanego zadaszenia przedziału desantowego. Zadaszenie to zostało zamontowane przez Policję Ludową NRD w latach 70-ch. Pragniemy w trakcie remontu tego pojazdu zrobić specjalne mocowania umożliwiające demontażu tego zadaszenia naprzykład na czas widowisk , tudzież różnych impreze plenerowych. W tym jeszcze tygodniu wróci do Zielonej Góry silnik, który został wysłany do remontu do Głogowa. Przypuszczalnie wna początku stycznia 2006 r. silnik zostanie zamontowany. Niebawem dla zainteresowanych podeślę kolejną partię zdjęć. Ma wielką prośbę:W związku z brakiem zdjęć prezentujących ten pojazd w malowaniu Policji NRD poszukujemy wszelkich zdjęć pojazdów używanych przez Policję NRD. Szczególnie interesują nas zdjęcia pokazuję wszelkiego rodzaju napisy i ich lokalizację. Z poważaniemKrzysztof Motyl
Krzysztof M. Napisano 19 Grudzień 2005 Autor Napisano 19 Grudzień 2005 Przedział silnikowy po konserwacji i wykonaniu malowania na tzw. zgniłą zieleń.
Krzysztof M. Napisano 19 Grudzień 2005 Autor Napisano 19 Grudzień 2005 Widok od przodu na pojazd. Na uwagę zwraca zdemontowana płyta przednia z żaluzjami, chłodnica, wciągarka, zderzak. Za parę dni nadeślę kolejne zdjęcia.
Tomek 152 Napisano 4 Styczeń 2006 Napisano 4 Styczeń 2006 Witam.Niestety ja też mam kłopoty z malowaniem morze ktoś ma zdjęcia wersji dowodzenia LWP.(prosze sie nie stresować tymi kolorami ostatnio robiliśmy za niemców na wiosne znów bedzie zielony)
Tomek 152 Napisano 5 Styczeń 2006 Napisano 5 Styczeń 2006 A morze ktoś wie(zdjęcia dokumętacja)jak taka wersja dowodzenia wyglądała wewnątrz?
Tomek 152 Napisano 5 Styczeń 2006 Napisano 5 Styczeń 2006 Dzięki ale to foty zwykłej wersji, a ja poszukuję zdjęć(dokumętacji wnętrza) wersji dowodzenia przebudowywanej przez Wojskowe Zakłady Motoryzacyjne.Narazie jedyny taki jak mój(wersja dowodzenia) był w dwóch scenach w 18tym odcinku Czterech pancernych i ..." więc nie jest to przeróbka wykonana w jednostce bo musieli by zrobić dwa takie same a to mało prawdopodobne. Widziałem kilka improwizowanych wozów dowodzenia(BTR152) i miały dużo prostrzą konstrukcje dachu.
Tomek 152 Napisano 5 Styczeń 2006 Napisano 5 Styczeń 2006 Przykład przeróbki jednostkowej uwagę zwraca miejsce mocowania anteny z tyłu na boku.
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.