Skocz do zawartości

H-D WLA w II wojnie.


KRUSZYNA

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 197
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
Widzę, że prześwietlamy "te same strony internetu:-)
Ale z tym motorem jest chyba pewien problem. Według materiałów, do których jak dotąd dotarłem, Harleye były używane w 1.Szwadronie regulacji ruchu 1.D.Panc., oznaczenie na przednim błotniku - czarny kwadrat z białą liczbą 43. Na zdjęciu , które zamieściłeś jest liczba 132(192?). Nie znam jednostki polskiej, która by miała takie oznaczenie (fajnie by było, gdyby jednak istniała).
Z kolei inne pododziały 1.D.Panc.np.pułki pancerne używały BSA 20, spotkałem też fotki Arieli w naszych barwach.

Dzięki za dotychczasową pomoc,polecam sie na ciąg dalszy ;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otóż jak mi się wydaje na 3 zdjęciu od bodziu000000 jest hd z olstrem a w nim PPSz...ha. a na 1 od bodziu000000 jest metalowa konstrukcja olstra ale nie ma skóry. poszła pewnie na podeszwy albo przeszkadzała... A swoja droga to skąd teraz u nas w wojskowych te skóry. W tych sprzed 10 lat to nie były ze stanów sciągane czy współczesne kopie. Teraz to co innego ale na wojaka" to teraz jest mało chętnch.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olstra i sakwy we współczesnych rekonstrukcjach wojskowych HD są oczywiście kopiami orginalnych.Koledzy i znajomi którzy od latsiedzą"w zabytkowych motocyklach mówią że są to obecnie najpopularniejszeweterany".Dorabia się do nich praktycznie wszystko!Specjalizują się w tym właśnie Polacy iracia"ze wschodu.Obecnie proces taki ale na mniejszą skalę dotyczy u nasSokoła"1000-CWS M111.Wystarczy popatrzeć naazarze"w Łodzi.
pozdr
kruszyna
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne tylne światła ma ten Belg", pierwszy raz spotkałem takie.
Na zdjęciu 3/4 od tyłu" widać chyba spodnią płytę pancerną.
Belgijska rekonstrukcja ma trochę cech modelu 1941 (np.reflektor umieszczony powyżej klaksonu), a trochę 1942 i później(poziomo zamontowane lamy tylne) i później.
Patrząc na sposób zawieszenia przyczepki, to pasażera nieźle musiało ujać" :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Belg" ma światła tylne w wersji z miejsc gdzie nie obowiązywało zaciemnienie np.USA.Nie spotkałem zdjęćzaprzęgów"z epoki na terenie europy zach.Wygląda na to że użytkowano samesolówki".Zresztą sama konstrukcjagondoli"wygląda na dość archaiczną.Np. w porównaniu z BMW R75.Co do firmy belgijskiej chwalą się że kupili ostatnio z magazynów rosyjskich 6 TON!orginalnych części.Łza się w oku kręci:-(.Przecież to skarb!!!W tym dwa kompletne nie używane WLA.
pozdr
kruszyna
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne te XA.Wyprodukowano ich tylko okolo 1000 szt.Na specjalne zamówienie US ARMY.Gdy amerykańscy żołnierze zobaczyli w Afryce BMW R75 i Zundapa KS750 też zapragneli cos tak doskonałego,stąd praktycznie kopia silnika w układzieokser"i napęd wałkiemKardana".Indian"też zrobil na to wojskowe zamówienie motocykl.Tylko jego silnik ustawiony był jako poprzeczneV".Są jeszcze bardziej unikalne niż XA,znajdę zdjęcie to wstawie.
pozdr
kruszyna
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu , na któryms z fachowych" programów typu Discovery pokazywali zatopiony na Pacyfiku, u wybrzeży jakiejś wyspy, transportowiec amerykański , w którym ładownia była wypełniona szeregami Harleii. Stały jak naa paradzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no takich cudaków jak Xa czy Indian 841 to chyba nie ma chociaz ostatni, tzn kilka lat temu ojawiło się kilka ciekawostek. Min: HD singiel, cz Gnome-Rone.
Kiedys ktos robił zestawienie i tak ok 2000 roku było w Polsce ok. 800 HD w tym połowa zabytki natomiast wojaki" to niestety znikomy procent bo wiekszośc poprzerabiano na cywile.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest tak źle.Sam znam kilku właścicieli HD WLA w wersji militarnej.XA też jest w Polsce,nie spotkałem tylko nigdy INDIANA 841.Faktem jest też to że był okres gdy WL-ki służyły jako jedyne bazy do konstrukcjichooperów".Ale teraz to juz przeszłość,iczuć" powrót do orginałów,co mnie osobiście bardzo cieszy:-).
pozdr
kruszyna
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

śmieszne jest to że w latach 70/80 aby miećamerykańskiego choopera"cieło się i kundliło"WLA/C,a teraz kupuje się takiepotworki-motorki"i rekonstruje do orginału.Podwójna metamorfoza;-).
pozdr
kruszna
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rajkub w jakiej skali robisz model?Pytam bo sam czekam na więcej wolnego czasu aby zabrać się za swój:-).No i mam dwóch kumpli u których WLA stoi w pokoju przy telewizorku,ORGINALNE nie model.
pozdr
kruszyna
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://nowy.konradus.com/forum/read.php?f=1&i=46967&t=44374#reply_46967
http://nowy.konradus.com/forum/read.php?f=1&i=72728&t=62387#reply_72728

Modele robię w skali 1/25, wyłacznie z papieru ( takie odchylenie ;-))

Do tej pory powstał BMW R75, w trakcie budowy jest Harley.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie