Skocz do zawartości
  • 0

Łuska - proszę o pomoc w identyfikacji

Mecenas

Pytanie

Napisano
Witam!
Drodzy koledzy, znowu proszę Was o pomoc. Dostałem od kolegi łuseczkę pod warunkiem, że pomogę ustalić jakieś konkretne informacje na jej temat. Tyle, że jestem laikiem w tym temacie...

Łuska ma kaliber 6,5mm a długość wynosi 53mm. Na denku kilka słabo widocznych oznaczeń:

RWS 4-3 19X99

Tyle tylko udało mi się odczytać... Znaleziona została w rejonie Śmiłowic na Górnym Śląsku w miejscu walk powstańczych.

7 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
A może to 6,5X54 Mannlicher Schoenauer, (tyle że innego producenta):
http://www.odkrywca-online.pl/pokaz_watek.php?id=122708#125501
Spróbuj odczyścić dno, może tam być oznaczenie kalibru albo numer katalogowy (to co podałeś - poza producentem RWS - jest mało czytelne). Najlepiej zrób i zamieść fotkę może coś więcej się uda się odczytać...
Pzdr.,
W.
Napisano
Dzięki wiekie za linki i odpowiedzi, są świetne i mocno mi poszukiwania ułatwiają. Łuska nie ma wystającej kryzy lecz tradycyjną (tak jak np. w 7,92x57 mauser) więc holenderski mannlicher niestety odpada gdyż w linkach powyżej obok nazwy widnieje R co oznacza wystającą kryzę...

Mannlicher-carcano też niestety, ten typ łuski znam już...

Najbardziej by mi pasowało 6,5x55 Mauser-Krag-Jorgensen widniejący jako jedna z pozycji w linku Władka... Te 2 mm różnicy to pewnie mój błąd pomiaru. Poszukam jeszcze jaka to fabryka RWS i zobaczę czy takie naboje produkowała.

Jeszcze raz dziękuję za pomoc!!!
Napisano
Witam!
Drodzy koledzy, znowu proszę Was o pomoc. Dostałem od kolegi łuseczkę pod warunkiem, że pomogę ustalić jakieś konkretne informacje na jej temat. Tyle, że jestem laikiem w tym temacie...

Łuska ma kaliber 6,5mm a długość wynosi 53mm. Na denku kilka słabo widocznych oznaczeń:

RWS 4-3 19X99

Tyle tylko udało mi się odczytać... Znaleziona została w rejonie Śmiłowic na Górnym Śląsku w miejscu walk powstańczych.
Napisano