Skocz do zawartości

Malowanie motocykli


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
znajdź w literaturze numer RAL dla farby stosowany w danym roczniku,formacji,jednostce... itd.
Numery RAL są te same do dzisiaj.
W każdej mieszalni farb czy lakierów samochodowych namieszają Ci odpowiedni kolor i odcień.Aby lakier się nie błyszczał przed malowaniem dosyp trochę talku,dokładnie wymieszaj aby nie było gródek, skoryguj gęstość rozpuszczalnikiem i maluj,będzie dobrze.Przed malowaniem, koniecznie wykonaj próbę (chodzi o błysk i właściwości farby przy nakładaniu).
Jaki masz motocykl?
Masz może części do Indiana lub DKW 350 SB?
Pozdrawiam,
Hansdekawka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz net to nie powinieneś mieć problemów ze zdjęciami.
Kolorowe z epoki trafiają się baaaarrrdzo rzadko.
Na czarno-białych nie zobaczysz zbyt wiele.
Jeśli chodzi Ci o ewentualne kształty plam,to i tak musisz mieć RAL dla barw,a kształty zawsze były inne.Pojadzy nie były malowane od szablonu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecam ci ral 7021 tzn schwarzgrau jest to wspolczesny odpowiednik. jest tez inny sposob , tanszy, czarna ze stalowa w stosunku 1:1. jednakze nigdy w zyciu nie mieszaj z talkiem!!! niestety po dodaniu talku lakier jest bardzo podatny na rysy i zabrudzenia. zdecydowanie odradzam, sam to juz przerobilem:(
zdjecie przedstawia moto w lakierze przeze mnie proponowanym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha z tego co wiem motocykle niemieckie nigdy nie byly malowane w ciapki, co do pojazdow pancernych odpowidnie zarzadzenie wyszlo ale nawet w czolgach ze wzgledu na brak materialow nie zawsze bylo przestrzegane. takze na moto polecam wylacznie schwarzgrau badz jezeli robisz na afryke RAL 8000, a oddzialy luftwaffe RAL7019(ale ten odcien chyba juz nie produkuja)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze ze teoria H.P. Hommes w kwestii kamuflażu motocykli robi karierę! mam w swojej kolekcji kilkanaście cześci BMW R_75 i KS 750 w oryginalnym kamuflażu. Megakura proporonuje zajżec do literatury, rozkaz H.M 1943 nr 181 z dnia 18.02.1943 mówi o natychmiastowej zmianie malowania we wszystkich jednostkach Wehrmachtu z farby dunkelgrau Ral 7021 na farbę dunkelgelb nach Muster (ciemnozółta wg wzoru). Reasumując, żeby było dobrze należy pomalowac RAL 7021 nastepnie powierzchniowo Wehrmacht Beige- Wehrmacht beż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie twierdze ze mam monopol na prawde, ale jak juz wspominalem rozkazy nie zawsze(czytaj w duzej mierze ) nie byly respektowane ze wzgledu na brak odpowiednich farb. takze kamuflaz pojazdow nie zawsze byl regulaminowy. tym bardziej dotyczy to motocylki ktore juz w 42 byly pojazdem drugorzednym. tzn ustepujacy pola kiblom i innym pojazdom, moto jak bron typowo ofensywna stracila w tym czasie na wartosci(nie wspominajac ze kible byly po prostu lepsze). w pozniejszym czasie,gdy niemcy przeszli glownie do obrony moto sluzyly glownie jako transport dla rannych,broni, amunicji oraz do lacznosci. tazke niemcy nie przywiazywali wiekszej uwagi do kamufowania tych pojazdow.
dzieki lewy" literature przejrzalem, pare orginalnych moto tez mialem okazje wdziec. nasza grupa akurat zajmuje sie rekonstrukcja niemieckiego plutonu motocykli takze mam z tym duza stycznosc. z dostepnych dzis farb zdecydownie proponuje RAL 7021, tym bardziej ze ktosiak" ograniczyl temat do 1939r. ta farba jest dostepna w kazdym sklepie z lakierami samochodowymi, mam juz pewne doswiadczenie w tej dziedzinie i wiem co to znaczy renowacja motocykla. sa to duze koszta plus ogrom pracy takze nie radze bawic sie w niuanse regulaminowe. wiecej szukania i rozczarown.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie jest pewna różnica między renowacją pojazdu zabytkowego, a przygotowaniem motocykla dla reenactingu.
Znam waszą grupę, wyglądacie O.K. ale jest to grupa przerobionych, niemałym nakładem pracy i pieniędzy, Emek, Dnieprów i Urali a nie odrestaurowanych pojazdów zabytkowych. Odrestaurowana wojskowa M-72 ma inny kolor, chwyt na broń itd... Renowacja motocykli a ich przerabianie to dwie różne rzeczy...
Nie czepiam się waszej pracy, jest naprawdę fachowa, nawet na zlocie w Beltring w Second Battle Grupp, czyli jednej z najlepszych grup niemieckiego reenactingu, były motocykle znacznie słabiej zrobione niz wasze.
Jeśli chodzi o motocykle i ich malowanie, to 1943 to nie jest okres rozkładu Wehrmachtu, i rozkazy były jeszcze wykonywane. W dzisiejszych czasach coraz trudniej znależć jakąś część pojazdu z oryginalnym kolorem RAL 7021 (nazwijmy go Panzergrau) bez przemalowania go na Wehrmachtbeige. Ja mam takiego Kettenkrada z kolorem Panzergrau, a na tym pomarańczowym powojennym, ale mój Kett pochodzi z 1941 roku (czyli przed 18.02.1943) i był użytkowany w Norwegii czyli na głębokim zapleczu, w spokojnym kraju okupowanym. Standardowym układem kolorów na elementach pojazów z przed 1943 r . które dotrwały do dzis jest Panzergrau lub Luftwaffengrau RAL 7019 na nim WHbeige z kamuflażem, a na to wszystko farba powojenna.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za zamieszanie jakie wywołałem.Zaczne od tego,że żle zadałem pytanie nie dopisałem 39-45 to cały problem ,a ja chcę podszykować Emke aby choć troszkę przypominala BMW.Proszę o jakieś zdjęcia takich zrobionych BMW :-> Myslałem,że na tak szacownym forum pytanie jak przerobić Emke będzie nietaktem ,ale wybaczcie bo dopiero od niedawna wchodzę w ten temat .Pozdrawiam wszystkich forumowiczow.Moje gg 31098
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziekuje za uznanie,ale... ZADNE URALE I ZADNE DNIEPRY!!! jak mogles posadzic nas o cos tak paskudnego. co do emek, zalezy jaka trafisz wersje.wczesne praktycznie nie roznia sie od swych niemieckich odpowiednikow r-71. mamy smieszna sytaucje, czlonek naszej grupy odrestaurowal orginalna bmw r-71. przez jego gazar przewinelo sie cale mrowie fachowcow" i wiekszosc twierdzi ze to emka:)
najwieeksza roznica miedzy emkami a bmw to jakosc materialow, jak mawia moj kumpel iz nowe czesci do ruskow trzeba od razu remontowac.
masz racje piszac ze jest pewna różnica między renowacją pojazdu zabytkowego, a przygotowaniem motocykla dla reenactingu". renowacja polega na dokladnym odwzorowaniu, a dla reenactigu pojazd musi byc sprawny i praktyczny dlatego tez wiele rzeczy trzeba ulepszac.

ktosiek odezwe sie do ciebie na gg, zobaczym co da sie zrobic:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 months later...
Hans, o ile wiem numery RAL nie są te same do dzisiaj i dekadę temu odcienie lekko się zmieniły i numer 6xxx z czasów wojny nie jest tym samym kolorem co 6xxx teraz,ale jak masz kawałek oryginalnego lakieru to w mieszalni odtworzą.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie