\\Pierwszy to jednośrubowiec, drugi to dwuśrubowiec. Wracajac do KM-12 dla wyjaśnienia Ptasznik zauważa, że w zdjęciach od tyłu przy otwartych drzwiach nie widac światła w ich otworach co pośrednio może świadczyć o tym iż przód jest zamknięty. Ja natomiast zwróciłem uwagę na bardzo mały skos przedniej ściany, znacznie mniejszy niż jest to na rysunkach.Dodatkowo bardzo duży promień działania przedniego Maxima może świadczyć o tym iż nie było jarzma z przodu, wydaje mi się iż byla tam otwarta kazamata, albo płyta pancerna w dolnej części na której postawiono trójnóg ze zdejmowanym ckm-em. km wg mnie nie miał taśmowego ale był z prawej strony a taśma była zawieszona na prawej bocznej ścianie podobnie jak w niektórych ciasnych bunkrach. strona podawania taśma ma kluczowe znaczenie co do umiejscowienia sternika. Generalnie całość konstrukcji ma pewien charakter prowizorki i improwizacji. warto też sie zastanowić na umieszczeniem silnika, nad sposobem sterowania reflektorami na dachu nadbudówki,