Jump to content

mr_mustard

Forum members
  • Content Count

    100
  • Joined

  • Last visited

    Never

Everything posted by mr_mustard

  1. raczej chodzi o ul. Pułaskiego,jakkolwiek by nie było pierwszy raz o tym słyszę i moim zdaniem raczej jest to niemożliwe. Za dużo roboty z zasypywaniem czegokolwiek w tym miejscu to raz (jak już to łatwiej zasypać coś w fosie:) a dwa: wraki pojazdów pancernych stały w paru różnych miejscach w Poznaniu chociażby w parku Marcinkowskiego na przeciwko dworca PKS-u, w okolicach pętli na Górczynie a w większości przez parę lat jeszcze stały na ulicach w miejscach, w których zostały zniszczone (np. patrz IS-y na Kaponierze)
  2. ta osiemdziesiątkaósemka to najprawdopodbniej działo z podwójnej Baterii RAD-u na Dębcu
  3. Twoja propozycja umiejscowienia złomowiska" odpada. W tym miejscu, które proponujesz do lat 60 zeszłego stulecia najzwyczajniej w świecie płynęła sobie Warta. Zasypano ją w momenci kiedy puszczono ją nowym obecnym korytem, i zatem w tamtym miejscu zdjęcia te mogły być zrobione. Ale 100% pewności nie mam, bo inrastruktura w tle trudna jest do identyfikacji dziś. Co do reszty się nie wypowiadam bo nie mam już sił tłumaczyć...
  4. przy pomocy pewnego programu dało mi się połaczyć te 3 zdjęcia (z Królewca) tak że nie widać szwów:)
  5. no i...? A co z Tygrysem?? To mnie nadal nurtuje. pzdr.
  6. trochę z partyzanta" niedokładnie połączone ale co tam:) Jeżeli przyjmiemy, że środkowe zdjęcie jest z Królewca (a ku temu się osobiście skłaniam) to również żadne ze zdjęć z po bokach z Poznania być nie może
  7. hyh=> po czym wnioskujesz, że to poznański" Tygrys? Czy masz możliwość odczytania tego co jest na tablicy po prawej stronie. To powinno wyjaśnić wątpliwości, które mną targają. A StuG: to nie III lecz IV. A zdjęcie jest raczej z Królewca bo z tego co kojarzę Stugów czwórek" w Poznaniu nie było...
  8. Jarasek=> oto współczesne zdjęcie. Podcienie są do dziś tylko wyłączone z użytku dla pieszych, gdyż znajduje się tam lokal gastronomiczny:)(którego nazwy nie pamiętam)Kwestia ruin: te po prawej to najprawdopodobniej ruiny Ratusza. Do dziś nie jest tam wcale szeroko.Być może równiez ruiny te należa do tzw. Nowego Ratusza" zbudowanego w 1891 roku na miejscu Wagi Miejskiej i rozebranego po II wojnie, kiedy to ponownie postawiono budynek Wagi. Ponieważ Nowy Ratusz" był nieco większy od Wagi stąd mylne jak mniemam wrażenie ciasnoty" miedzy kamieniacami po lewej (Pierzeja Północna Rynku) a ruinami po prawej. Ruiny po prawej równie dobrze należeć mogą do kamienic które stały tam również do 1945 roku, a dzis na ich miejscu stoją bydynki Arsenału i Wielkpolskiego Muzeum Wojskowego. Przedstawiłem 3 różne propozycje wyjaśnienia tego zdjęcia i osobiscie skłaniam się ku pierwszej i tym samym nie zgadzam się z twierdzeniem, że nie jest to zdjęcie z Poznania
  9. Sadyk=> Pierwsze już było a drugie być może było zrobione pod Poznaniem, ale w którym roku??;) Na zimowe walki to raczej nie wygląda:)
  10. dect=> ciekawa propozycja ale im dłużej patrzę na te fotki tak coraz bardziej zastanawiam się: gdzie po walkach mogły stać tak nienaruszone budynki?
  11. Pierwsze trzy (z Panterą) są chyba tak oczywiste, że nie było sensu ich dokładnie lokalizować:) a pozostałe tylko tam (tj. ul. Królowej Jadwigi) swoją drogą ciekaw jestem kiedy je zrobiono...
  12. na moje oko to rejon dzisiejszej ulicy Królowej Jadwigi(pierwsze trzy zdjęcia) gdzieś między Garbarami a Pólwiejską(komin w tle to chyba zabudowania browaru)a to czwarte? nie mam bladego pojęcia
  13. A jakie jest źródło powyższych zdjęć? Jeśli można wiedzieć?
×
×
  • Create New...

Important Information