Skocz do zawartości

Guzik 13 mm


matt_13

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
zupełnie nie znam się na monetach. Ta na zdjęciu ma 13 mm średnicy. Niestety stan jest daleki od ideału. Zupełnie nie znam się na monetach. To jest moja 3 oprócz PRL. Szukam od dłuższego czasu, ale to zadanie jest znacznie trudniejsze od identyfikacji różnego rodzaju łusek, także proszę o pomoc. Może ktoś wie co to takiego.

najprawdopodobniej miedź

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak jak piszesz. Napisy bądź jakieś tam wzorki znajdują się w spodniej części guzika. Tu masz na to przykłady:

http://www.buttonarium.eu/kolekcja?szuk_opis=g%C5%82adki%20&szuk_typ_uszka=1402&szuk_monogram=-1&szuk_numer=-1&szuk_napisya=-1&szuk_orzel=-1&szuk_korona=-1&szuk_tarcza=-1&szuk_kotwica=-1&szuk_siekiera=-1&szuk_granat=-1&szuk_groszek=-1&szuk_labry=-1&szuk_waz=-1&szuk_trabka=-1&szuk_armata=-1&display=2&szuk_przeznaczenie1406=-1&szuk_przeznaczenie1407=-1&szuk_przeznaczenie1408=-1&szuk_przeznaczenie1409=-1&szuk_przeznaczenie1410=-1&szuk_przeznaczenie1411=-1&szuk_przeznaczenie1412=-1&szuk_przeznaczenie1413=-1&szuk_przeznaczenie1414=-1&szuk_przeznaczenie1415=-1&szuk_przeznaczenie1416=1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wykopkach najbardziej lubię 3 rzeczy:
1. kontakt ze starymi artefaktami
2. domniemania na temat losów człowieka, który dany przedmiot zgubił/pozostawił/użytkował
3. stałą nauka z różnorodnych dziedzin, o których dotąd nawet nie myślałem

Teraz nauczyłem się czegoś dzięki Tobie. Ukłony za to. Wydawało mi się to niedorzeczne, żeby zdobienia/sygnatury znajdowały się w miejscu niewidocznym, a na awersie nic. Zwłaszcza w dawnych czasach, kiedy produkcja czegokolwiek była bardziej mozolna niż dziś.

Prośba do moderatora, czy można przenieść ten wątek do działu z guzikami? Tylko proszę o zmianę tytułu na Guzik 13 mm".

pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum