Skocz do zawartości

Teknetics uszkodzony...


radekmale

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Witam. Mam problem ze zdobyciem czesci do Teknetics Eurotek PRO. Ostatnio zaczely w nim szwankowac przyski, nie dzialal przycisk minus i plus i pinpoint wiec postanowilem wyczyscic je. Podczas demontazu (odklejania plytki klaiwtury) urwalem sciezke i teraz wykrywacz nie wlacza sie. Byl to dosc prosty zabieg a ja go uszkodzilem, trudno sie mowi i idzie sie dalej. Myslalem ze kupno plytki klawitury nie bedzie problemem a jest i to bardzo duzym bo nigdzie nie moge tego znalezc. Wszystkie serwisy odmawiaja bo nie maja czesci a ja nie mam rachunku by wyslac go na gwarancje...Czy wie ktos gdzie moge kupic bez problemu takowa plytke klawiatury?Prosze o pomoc bo akurat sezon u mnie na wykrywacz zaczal sie bo wszystkie pola sa orane a ja z garrettem 250 nie moge juz chodzic odkad wzialem do reki tekneticsa...
Napisano
Np. w Gliwicach jest firma, która robi na zamówienie klawiatury foliowe wg wzoru. Niestety koszt jest spory. Opłaca się to, gdy prowadzi się serwis. Chyba minimalna liczba, to cztery sztuki.
Czasem taką klawiaturę, jeśli jest przerwana szelka udaje się naprawić, ale to trudna robota i niekoniecznie może przynieść pozytywny skutek.
Napisano
Może oddaj go do jakiegoś serwisu elektronicznego - wykrywacz jest prostym urządzeniem i zmostkowanie urwanej ścieżki nie powinno stanowić problemu dla zdolnego elektronika. Na pewno są jakieś knify przy demontażu elektroniki by nie uszkodzić elementów - jak pisałem zdolny elektronik powinien poradzić sobie z tym problemem.
Napisano
Kowalskie porady Benkape. Mniemam, że gdy Ci padnie układ kierowniczy w samochodzie, to założysz kierownik od hulajnogi.
Daruj sobie takie rady, bo i tak już załamany użytkownik Euroteka uwierzy w te bzdury.
W pierwszej kolejności należy pytać producenta sprzętu - mają stronę www i jakiś kontakt. Dzwonić, mejlować, pytać.
Niestety niektórzy producenci zapewnią taką klawiaturę wraz z serwisem. Tanie na pewno nie będzie, choć kto wie...
Napisano
Może niech autor wątku wrzuci fotkę uszkodzonej klawiatury... Wielu userów jakoś radzi sobie z uszkodzeniami swych piszczałek bez odsyłania ich od razu do producenta. Jak pisze kolega @radekmale problem tkwi jedynie w urwanej ścieżce...
Napisano
Można próbować regenerować klawiaturę na szelce, o ile pęknięcie jest już poza matrycą. Trudno to zrobić, bo warstwy ścieżek są na prawdę cieniutkie. Łatwo to zdrapać. Nierzadko udaje się taka regeneracja, ale w tym przypadku wyraźnie napisano - Ostatnio zaczely w nim szwankowac przyski, nie dzialal przycisk minus i plus i pinpoint wiec postanowilem wyczyscic je". Opłaca się?

A swoją drogą Radekmale - jak Ty chciałeś wyczyścić klawiaturę foliową, która jest strukturą zamkniętą?

Można mieć nadzieję, że niedziałanie niektórych przycisków wcale nie ma związku z uszkodzeniem w matrycy klawiatury, a jedna ze ścieżek w szelce po prostu marnie łączyła.
Naprawa takich napylanych ścieżek wcale nie jest łatwa. Zazwyczaj miejsce naprawienie należy podkleić jakimś celuloidem aby to usztywnić. Dodam, że ścieżki można próbować regenerować klejem przewodzącym (takim na srebrze, ale wymaga to zegarmistrzowskiej precyzji - zwłaszcza przy zdrapywaniu folii w miejscu uszkodzenia.
Jak już wszystkie środki zawiodą można uskutecznić klamizerstwo rodem z pewnego serwisu detektorów, z południowej Polski i ... podlepić mikroswitrze...buuuuuuu. Na samą myśl dostaję drgawek.....

IdeL
Napisano
Ja to robię tak jeśli pasek pęknie. Podklejam. W miejscu pęknięcia usuwam mechanicznie za pomocą sztyftu szlifierskiego z kamienia (różowego) usuwam warstwę tworzywa do czystej miedzi ścieżki :) I dalej daje się to lutować - wstawiając zworkę/mostek z cienkiego drucika. Czas naprawy to 10 minut :)

T.
Napisano
Jednak to kolejny przykład, że samodzielne majstrowanie i naprawianie kończy się właśnie tak jak się skończyło. W celu zakupienia oryginalnej klawiatury najlepiej jest - tak jak napisał IdeL zgłosić się do producenta.

T.
Napisano
Taktyk, dla mnie to frustrująca robota. A najbardziej frustruje mnie po takiej robocie klient kręcący nosem, że ma zapłacić za ten ylko" kwadrans roboty.
Napisano
Zadna regeneracja, naprawa nie wchodzi w gre, jedyne co wchodzi to wymiana czesci na nowa zreszta mam chec zaplacic za nowa a czesci nie ma, tak wiec jestem gleboko w d....
Napisano
No bez przesady: http://www.tekneticst2.com/service.htm

A w ogóle to zrób jakieś zdjęcia, bo po Twoich wpisach widać, że nie znasz się na MD, i w konsekwencji tego Twoja ocena uszkodzenia (subiektywna) jest mało prawdopodobna. No chyba, że Ci pies zeżarł tę klawiaturę.
Napisano
Ja w DELCIE miałem problem z cewką,pan z znanej firmy z Gliwic,Proscan i podaję nazwę bez żadnej reklamy,wymienił się ze mną spostrzeżeniami i naprawa nie musiał być konieczna,fachowe podejście do każdego klienta,polecam bo Deltą śmigam ponad rok i wszystko ok.
Napisano

Na zdjeiu widac owa klawiature od drugiej strony, staralem sie odbudowac"sciezki za pomoca folii aluminiowej lecz nie dalo to zadnego efektu... wyrkywacz jak sie nie wlaczal tak dalej sie nie wlaczal. Oczywiscie przed moim zabiegiem dzialal bardzo dobrze ale jak zaczalem odklejac klawiature to pourywalem sciezki bo klej naprawde dobrze trzymal :) W Proscanie nie maja czesci, Pan Talar bedzie mial za miesiac a czas leci-a wszystkie zaorane:(

Napisano
Trzeba było kupić detektor, do którego części zamienne są pod ręką...;P

Żałosna jest polityka niektórych producentów - i to nie tylko dotyczy detektorów. Ogólnie dotyczy to urządzeń i maszyn specjalistycznych. Ostatnio padła mi płyta główna od pewnego urządzenia - wysyłka do Kanady (Polski serwis autoryzowany ma tylko jedną płytę, która jak się później okazało u mnie nie pasuję), w celu wgrania nowego softu to koszt bagatela 800 euro. :)

TAKTYK
Napisano
Uważam, że raczej dałoby się z tym coś jeszcze zrobić, o ile estetyka klawiatury od wierzchu jest dostateczna.
Nie jest zgodne z moimi zasadami naganianie innym klienteli, ale pogadaj z Taktykiem skoro się zdeklarował.
Ja za takie roboty pobieram wiele dutków, bo to strasznie modelarska" praca. Może Taktyk zrobi Ci to w przyzwoitej cenie?
Napisano
Mam teraz a warsztacie" dwa spektrofotometry Zeissa, zasilacz do mikroskopu, starego Whitesa 2 do przeróbki, swój własny wózek terenowy z podgnitym zawieszeniem i w bliskiej perspektywie ekstrakcję wora żółciowego. Jeśli wytrzymasz do połowy października mogę spróbować Ci to zreanimować. Ale gwarancji nie daję żadnych.
Niemniej proponowałbym Ci jednak wysłanie żebraczego" mejla producenta (link wyżej). Oni czasem miękną. Choć kiedyś jakiś pajac z Fisher Research Labs był nieugięty, gdy chciałem od niego uzyskać informację o kablu do sondy od F75. Musiałem sobie sam przez tego ciołka kabel wyprodukować". I jeszcze straciłem kasę na telefoniczne posłuchanie bełkotu tego gościa zza Wielkiej Wody.

Pozdrawiam
Napisano
Czesci podbno maja byc za miesiac w cenie 140zl wiec jesli mam zaplacic wiecej za regenracje owej czesci to musze podziekowac. Czesc nie byla grzebana bo tu nie ma co grzebac-przeciez dobrze o tym wiesz jak sie na tym znasz :)
Napisano
No i tak powinno się załatwiać sprawy. 140zł to nie majątek, a klekranie takiej klawiatury opłaca się tylko wtedy, gdy nie ma innego wyjścia i klient zgadza się na koszty. Cieszę się, że sprawę możemy uznać za rozwiązaną.

Pozdro
Napisano
Zaraz, zaraz - pisałeś, że masz zaklepaną" klawiaturę za 140zł. Więc po co chcesz jeszcze kontaktować się z serwisem producenta?

Ja z Tekneticsem nie mam żadnych kontaktów, więc nie wiem. Z Fisher R. Labs mam niemiłe doświadczenia. Za to z Whitesem mam kontakty wręcz serdeczne. Sprzedają mi wszystko o co poproszę, przesyłają życzenia wigilijne, a czasem dostaję bonusy (dla mnie to najlepsza firma produkująca MD).
Pojęcia nie mam co w Tekneticsie da się załatwić. Za przesyłkę pewnie te dwie stówki (w obie strony) zapłacisz, bo transport za Ocean kosztuje - ciotka nam regularnie przesyła paczki dla dzieciaków z Kalifornii i wiem, że trochę to kosztuje w $.
Jednak, skoro mają opisaną procedurę zgłaszania sprzętu do naprawy, na pewno nie odmówią. Jak znam życie parę stówek przyjdzie Ci poświęcić.

Pozdrawiam
  • 2 weeks later...
Napisano
Mam euroteka i też czyściłem ale po kiego grzyba go wypatroszyłeś,teraz lepiej oddaj do serwisu bo sam nie podepniesz taśmy
  • 2 weeks later...
Napisano
Stan63 Jeśli twierdzisz ze sam nie podepnę taśmy to nie masz pojęcia o czym mówisz, tylko dziecko by tego nie podpięło a tak na marginesie nie pomogłeś wcale swoim wpisem. Popełniłem błąd bo nie podgrzałem płytki by rozpuścić trochę klej i w tym cały problem. Części w serwisie maja być rzekomo za 2 tygodnie ale w przyszłości zastanowię się przed kupnem nowego tekneticsa bo części u nas po prostu nie ma a czekać 2 miesiące na nie nie uśmiecha się. Mam nadzieje ze z dostępem do części innych marek wykrywaczy jest dużo łatwiejsze. Pozdrawiam

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie