Skocz do zawartości

Żelazny krzyż - oprawa

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, dziś znalazłem resztki krzyża. Nie znam się na tym, dlatego chciał bym zapytać z jakiego materiału zrobiona jest ta oprawa i czy na widocznych pozostałościach były wybijane jakieś sygnatury? Czy jest możliwość określenia konkretnie z jakiej wersji żelaznego krzyża pochodzi ta oprawka? Z góry dziękuję za pomoc.

Iww ramka robiona w 99% przypadkach ze srebra ,natomiast krzyże IIww zazwyczaj mosiądz srebrzony grubo.Najważniejszym elementem oceny będzie natomiast sygnatura która najczęściej znajdować się powinna na kółku.Czy jest możliwość określenia konkretnie z jakiej wersji żelaznego krzyża pochodzi ta oprawka? Z góry dziękuję za pomoc" nie wiem co dokładnie kolega ma przez to na mysli ale chodzi zapewne o stopień a konkretnie to EKII-klasse obstawiam Iww

• 3 weeks later...
Na zdjeciu jest pokazana ramka od krzyza żelaznego ,,1914,, Ma sygnaturę ,,V,, Akurat ten producent jest nieznany. Odnosnie miejsca odnalezienia. Pewnie wam wiadomo że krzyzy Ek-2 w przeciwieństwie do Ek-1 nie nosiło się w warunkach polowych a tymbardziej frontowych. Zamiast tego była tylko wstążka od trzeciego guzika po skosie. Także materiał to nie jest srebro tylko ,,Newsilber,, a to nie ma nic wspólnego z prawdziwym srebrem.

jestem ciekaw z jakiego zródła masz te informacje,które są śmieszne moim skromnym zdaniem:-)Nie jestem wybitnym znawcą ale
1.Ramki EK2 Iww robiono w różnych wersjach neusilber to mieszanka nie pamiętam coś ala miedzionikiel i robi się to czerwonawe w złych warunkach glebowych np.pole lub jakaś kwaśna gleba poprostu się utlenia,często trafiają się guziki właśnie z tego stopu z napisem neusilber na odwrocie.Ramki srebrne Iww wychodzą niemal jak fabryczne w tych samych warunkach glebowych więc porównanie jest i mało tego zarówno ramka oraz kółko i zawieszka wszystko wykonane ze srebra w krzyżach Iww dopiero po Iww zaczęto stosować ramki srebrzone na szeroką skalę.