qviatus Napisano 1 Maj 2014 Autor Napisano 1 Maj 2014 Witam,proszę o informację co to za guzik i kto go używał.średnica 22 mmawers: dwugłowy orzeł carski, na dole skrzyżowane topór i kotwica.Nigdzie nie znalazłem informacji kto nosił guziki o takim wzorze.
qviatus Napisano 1 Maj 2014 Autor Napisano 1 Maj 2014 rewers: BUCHZ tego można wywnioskować że guzik powstał przed 1892 r (wtedy firma Buch przekształciła się w BR BUCH)
cuma Napisano 1 Maj 2014 Napisano 1 Maj 2014 na pugoviza jest taki http://www.pugoviza.ru/files/images/cl_bt/rw/b_cb24.jpgtopór i kotwica... coś z kolejnictwem za pewne związane.szkoda, że pęknięty.pozdro!
qviatus Napisano 1 Maj 2014 Autor Napisano 1 Maj 2014 Czyżby coś związanego z korpusem inżynierów kolei?
qviatus Napisano 1 Maj 2014 Autor Napisano 1 Maj 2014 ... na pugowiza znalazłem tylko jeden taki guzik opisano go następująco: не инженеров служ. При Центр. УправленииProśba o przetłumaczenie, translator nie tłumaczy skrótów.
cuma Napisano 1 Maj 2014 Napisano 1 Maj 2014 w słownikowym" tłumaczeniu: ie inżynierów urzędników, przy centrali zarządu".czyli nosić je mogli wszyscy inżynierowie kolejnictwa, oprócz tych, którzy pracowali w centrali zarządu (transportu kolejowego)- tak według mnie mogło to wyglądać.jeżeli się mylę, to od razu przepraszam! może jakiś rusycysta tu zajrzy, to wyprostuje" to, co namieszałem.wciągnął" mnie ten Twój guzik. jest super!pozdro!
qviatus Napisano 1 Maj 2014 Autor Napisano 1 Maj 2014 Dzięki.No właśnie, 'translator' trochę bez sensu to tłumaczy...Czekamy zatem na wypowiedź rusycystów i znawców tematu:)
qviatus Napisano 3 Maj 2014 Autor Napisano 3 Maj 2014 ... wychodzi na to, że jest to: carski guzik urzędniczy generalski" korpusu inżynierów dróg komunikacyjnych wz. 1867., bez obwódki, (lata 1867-1904)To co udało mi się dowiedzieć na ten temat:Od 1809 do 1867 r korpus inżynierów dróg komunikacyjnych wodnych i lądowych oraz kolei (ministerstwo transportu) miał charakter wojskowy. Członkowie korpusu nosili oficerskie stopnie. Podobnie było z korpusem inżynierów górniczych i korpusem leśników. Do 1867 korpus inżynierów ministerstwa transportu miał guziki z orłem stałego wzoru bez dodatków (generałowie) oraz z samą kotwicą i toporem – oficerowie niższej rangi.W 1867 r ukazem cara korpus inżynierów dróg komunikacyjnych został przekształcony z wojskowego w cywilny resort. Istniejąca dotychczas struktura (320 oficerów pogrupowanych w 14 klas) została zastąpiona cywilnym resortem. Inżynierowie otrzymali prawo zachowania istniejących stopni wojskowych lub cywilnych, a także mieli możliwość ich otrzymywania w dowód uznania. Korpus inżynierów ministerstwa transportu otrzymał nowy mundur i nowe guziki. Inżynierom , pozostającym w rangach/tytułach pierwszych pięciu klas przypadły guziki srebrne z orłem na kotwicy i toporze. Inżynierom pozostającym w rangach klas 6-14 przypadły guziki srebrne z wyobrażeniem kotwicy i topora. Guziki tero wzoru pozostały bez zmian w 1867 gdy kolejny raz zmieniono wzór munduru inżynierów dróg komunikacyjnych. W 1884 ta forma uległa zmianie, rangom pierwszych pięciu klas i pozostającym na stanowiskach pierwszych pięciu klas pozostawiono srebrne guziki z wyobrażeniem orła z kotwicą i toporem, inżynierom 6-14 klas z wyobrażeniem skrzyżowanych kotwicy i topora. Innym rangom ministerstwa dróg komunikacyjnych przyznano srebrne guziki z orłem (aktualnego wzoru). Taki stan rzeczy obowiązywał do 1904 r. W 1904 przeprowadzono kolejną reformę umundurowania ministerstwa transportu. Cywilnym urzędnikom , służącym w ministerstwie transportu (nie inżynierom) przyznano srebrne gładkie guziki z obwódka: dla rang centralnych instytucji – z wyobrażeniem orła z kotwica i toporem, dla rang lokalnych instytucji – herb guberni. Inżynierom wszystkich nazw, przyznano guziki gładkie bez obwódki z wyobrażeniem kotwicy i topora.Fotka z książki: Русские форменные пуговицы 1797-1917гг.", А.Низовский Jeśli coś się nie zgadza proszę o korektę. Pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.