RazNaRok Napisano 6 Kwiecień 2014 Autor Napisano 6 Kwiecień 2014 Pisałem o tym wcześniej w innym wątku, pozwolę sobie przenieść tutaj.T3 (rozwinięcie m1931, protoplasty serii BT) nic takiego nie ma, T4 (następny krok w ewolucji, konstrukcja z '36, bliźniaczo podobna do 10tp) ma w podobnym miejscu zamontowane na stałe KMy. Dojście do elementów zawieszenia? Być może, ale druga i trzecia para kół nośnych tego nie ma... Regulatory naciągu sprężyn są na zewnątrz...Pokrywy na mechanizm skrętu?Za daleko i naciągane...Ale... Czy obraz: http://derela.republika.pl/en/10tp_profile.gif...czyli interpretacja na analogii z Christie M1931 i BT,może być błędem, a sprężyna była pionowa natomiast poziomo byłby ustawione tylko siłowniki mechanizmu skrętu?Wobec czego układ wyglądał by tak:http://i62.tinypic.com/scsv8x.pngTo tłumaczyło by obecność czterech nitów z boku tych wykuszyWidocznych na zdjęciu w Pancernych Profilach J. Magnuskiego i na szkicu Jędryki:http://i57.tinypic.com/2zednd2.pngUkład nitów przypomina m-ce zakotwiczenia sprężyny amortyzującej drugą i czwartą parę kół nośnych, pod regulacja trzeciej jest płytka w kształcie L" z uchwytem na pas mocujący gąsienice... ale również rozstaw jej otworów przypomina układ nitów regulacji drugiej paryW takim przypadku klapy wykuszy umożliwiały by dostęp do mechanizmu regulacji naciągu sprężyn jeśli te były by pionowe.
jotes Napisano 6 Kwiecień 2014 Napisano 6 Kwiecień 2014 Dość przekonywująca koncepcja i całkiem prawdopodobna.W dalszej dyskusji warto opierać się jedynie na zdjęciach, bo rysunki powojenne to tylko interpretacja i czasami dość swobodna. Tak może być i w tym przypadku.
jaro63 Napisano 6 Kwiecień 2014 Napisano 6 Kwiecień 2014 Rozwianie z tym przednim pionowym amortyzatorem raczej mało prawdopodobne. Reszta amortyzatorów jest schowana w kadłubie i ma on po bokach podwójne ściany. Cały przedni wahacz musiałby być schowany w kadłub a ten mieć również podwójną płytę.Rozmiar tego małego luku z góry jest przynajmniej dwa razy za szeroki.Jak wyprowadzić wówczas mechanizm skrętu na zewnątrz?
RazNaRok Napisano 7 Kwiecień 2014 Autor Napisano 7 Kwiecień 2014 Niekoniecznie...Wahacz z przegubem i piastą pozostają na zewnątrz, piasta jest obracana w płaszczyźnie pionowej za pomocą poziomego siłownika.Natomiast pionowa sprężyna w kadłubie prowadzona w korytku jak w późniejszych A-20 czy T-34Wahacz mógłby być w takim przypadku połączony ze sprężyną za pomocą poziomej osi wyprowadzonej prostopadle do jego płaszczyzny, która poruszałaby się w pionowej szczelinie tak jak osie kół pozostałych wahaczy.
RazNaRok Napisano 10 Styczeń 2015 Autor Napisano 10 Styczeń 2015 @leszek01 (8332 / 20)2014-04-04 23:48:21... Może są to jednak osłony na reflektory (samochodowe),używane w czasie jazdy na kołach?"Taka koncepcja wydaje mi się jak najbardziej słuszna...Wszak T-26 miały pancerną" kopułkę ze szperaczem. Jeśli przyjąć ja za pewnik" to nic już nie stoi na przeszkodzie w uproszczeniu przedniej górnej-płyty.
RazNaRok Napisano 10 Styczeń 2015 Autor Napisano 10 Styczeń 2015 GrumpyStranger.Próba odtworzenia wyglądu 14TP.Po lewej 14TP, po prawej dla porównania 10TP.Zmiany:- Powiększona wieża- Uproszczony kadłub z pojedynczą górną-przednia płytą- Usunięte mechanizmy skrętu- Zlikwidowana wnęka na skrętna parę kół Jeszcze CKM w jarzmie pancernym, ale w chwili powstawania tego renderu nie posiadaliśmy szkiców TypC.Pytanie co do ewolucji" wieży.Zakładając że takowa by powstała i uzbrojeniem była by mityczna 47mm Stetkiewicza... Wieża była by rozwinięciem konstrukcji Bofors'a jak np. TOUDI III, czy raczej podobna do wież T-70
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.