Skocz do zawartości
RazNaRok

10TP. wykusze na przedniej-górnej płycie i zawieszenie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam pytanie powiązane z 10TP.

Do czego służyły trójkątne wykusze przedniej-górnej płyty pancernej?

Co pod nimi było ukryte lub w nich zamocowane?

Na szkicach wg. Magnuskiego i Jędryki w bokach tych wykuszy widać cztery solidne nity (chyba również na jednym ze zdjęć), a układ nitów przypomina m-ce zakotwiczenia sprężyny amortyzującej czwartą parę kół nośnych...

T3 (rozwinięcie m1931, protoplasty serii BT) nic takiego nie ma, T4 (następny krok w ewolucji, konstrukcja z '36, bliźniaczo podobna do 10tp) ma w podobnym miejscu zamontowane na stałe KMy.

Dojście do elementów zawieszenia?
Być może, ale druga i trzecia para kół nośnych tego nie ma

Na mechanizm skrętu troszeczkę daleko i naciągane...

Na schowki dla załogi idiotyczne miejsce. ~_~

Dodatkowe szczeliny obserwacyjne, lub otwory wentylacyjne ?


Czy obraz:
http://derela.republika.pl/en/10tp_profile.gif

Stworzony na podstawie analogii do:
Christie M1931 i BT

Przedstawia faktyczny układ zawieszenia 10TP?
Czy element który został zinterpretowany jako pozioma sprężyna amortyzacji pierwszej pary kół nośnych
Może w istocie być tylko siłownikiem mechanizmu skrętu, a sama sprężyna amortyzująca jest pionowa i zakotwiczona w wykuszach przedniej-górnej płyty pancernej??

Wobec czego układ wyglądał by tak:
http://i62.tinypic.com/scsv8x.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×

Powiadomienie o plikach cookie