RazNaRok Napisano 8 Marzec 2014 Autor Napisano 8 Marzec 2014 Witam.Mam pytanie powiązane z 10TP.Do czego służyły trójkątne wykusze przedniej-górnej płyty pancernej?Co pod nimi było ukryte lub w nich zamocowane?Na szkicach wg. Magnuskiego i Jędryki w bokach tych wykuszy widać cztery solidne nity (chyba również na jednym ze zdjęć), a układ nitów przypomina m-ce zakotwiczenia sprężyny amortyzującej czwartą parę kół nośnych...T3 (rozwinięcie m1931, protoplasty serii BT) nic takiego nie ma, T4 (następny krok w ewolucji, konstrukcja z '36, bliźniaczo podobna do 10tp) ma w podobnym miejscu zamontowane na stałe KMy. Dojście do elementów zawieszenia? Być może, ale druga i trzecia para kół nośnych tego nie maNa mechanizm skrętu troszeczkę daleko i naciągane...Na schowki dla załogi idiotyczne miejsce. ~_~Dodatkowe szczeliny obserwacyjne, lub otwory wentylacyjne ?Czy obraz: http://derela.republika.pl/en/10tp_profile.gifStworzony na podstawie analogii do:Christie M1931 i BTPrzedstawia faktyczny układ zawieszenia 10TP?Czy element który został zinterpretowany jako pozioma sprężyna amortyzacji pierwszej pary kół nośnychMoże w istocie być tylko siłownikiem mechanizmu skrętu, a sama sprężyna amortyzująca jest pionowa i zakotwiczona w wykuszach przedniej-górnej płyty pancernej??Wobec czego układ wyglądał by tak:http://i62.tinypic.com/scsv8x.png
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.