Matej Napisano 22 Sierpień 2012 Napisano 22 Sierpień 2012 Czyli jest taka możliwość, ze są już padnięte. Ja zainwestowałem w droższe, i tak jak pisałem nie narzekam.
CzarnyPoznań Napisano 23 Sierpień 2012 Napisano 23 Sierpień 2012 Witam Również mam ten sam problem z akumulatorkami sanyo eneloope.Po długim ładowaniu pokazuje 86 % i dość szybko bateria spada.Znajomy co ma te same akumulatorki również tak samo ładuje i pokazuje w wykrywaczu.A na temat dziwnych sygnałów i zachowań był już jeden wątek.Bo również przez jakiś czas miałem ten sam problem że świrował na połowie baterii.Teraz jest już dobrze.
woytas Napisano 23 Sierpień 2012 Napisano 23 Sierpień 2012 A czym koledzy ładują te akumulatorki? Do eneloopów warto zainwestować w ładowarkę mikroprocesorową by ich nie zajechać zbyt szybko.
Thoor Napisano 23 Sierpień 2012 Napisano 23 Sierpień 2012 Sam mam Enloop HR-3UTGA i ładuję ładowarką BC-700. Jeśli chodzi o ładowarkę, to polecam fora. Większość opinii jest pozytywnych, mi spisuje się super. Dodatkowo ma funkcję regeneracji ogniw, funkcję rozładowania przed ponownym naładowaniem.Moja Proxima też pokazuje po pełnym naładowaniu Enloop'ów niecałe 90%, potem w miarę szybko (parę godzin) spada do poziomu 60%-55% i tak się utrzymuje zadziwiająco długo, nie zakłócając pracy wykrywacza.Jest to w przypadku akumulatorów normalna sprawa, ponieważ miernik stanu baterii w naszych Rutusach jest wyskalowany na baterie i pomiar stanu ogniwa odbywa się zapewne na podstawie wielkości napięcia na ogniwach. Dla baterii, gdzie napięcie znamionowe wynosi 1,5V jest to 6x1,5=9V - czyli 100%. Dla akumulatora napięcie znamionowe wynosi 1,2V , jest to 6x1,2=7,2V. Ładowarki ładują akumulatory do napięcia ok. 1,4V, czyli wsadzając naładowane akumulatorki Rutus oceni je jako zestaw ogniw o łącznym napięciu 6x1,4V=8,4V - czyli troszkę rozładowane baterie (około 90% na wyświetlaczu).
Thoor Napisano 23 Sierpień 2012 Napisano 23 Sierpień 2012 BTW, Woytas - teraz patrzę że masz ponad 11tyś postów :o :o :O !
woytas Napisano 23 Sierpień 2012 Napisano 23 Sierpień 2012 Ja mam bc-900. Ale 700 to prawie to samo :)Prawie 9 lat na forum :>
cheetah Napisano 24 Sierpień 2012 Napisano 24 Sierpień 2012 @ olo74:Musisz stwierdzić, czy to problem z Proximą, czy z akumulatorami. Najprościej, załóż komplet nowych, markowych baterii i sprawdź co się dzieje. Jak sprzęt przepracuje do 0% to będzie znaczyło, że na 99,9% masz problem z akumulatorami lub z którymś z akumulatorów (typowa sprawa...). Jak pojawią się popiskiwania przy 50% to problem będzie z zasilaczem Proximy.____________________________AKUMULATORY • Pojemność akumulatorówAkumulatory NiHM w ogólności wymagają formatowania na początku użycia - zwykle należy przeprowadzić trzy pełne cykle ładowania - rozładowania, aby uzyskać znamionową pojemność. • Efekt pamięciowyAkumulatory NiHM nie mają generalnie efektu pamięciowego, ale dla trwałości ogniw warto je od czasu do czasu rozładować całkowicie (w użyciu lub ładowarką).Akumulatory NiCd mają efekt pamięciowy i należy je przed każdym ładowaniem rozładowywać.• Prąd ładowaniaGeneralnie, to maksymalną trwałość akumulatory posiadają wtedy, kiedy ładujemy je prądem wyspecyfikowanym przez producenta i typowo podanym na obudowie akumulatora. Zwykle jest ot 0,1 pojemności akumulatora (C), co przykładowo oznacza 190mA dla akumulatora o pojemności 1900mAh. Oczywiście, chyba wszystkie nowe akumulatory można ładować też wysokimi prądami, rządu 0,5...1C, ale trzeba mieć świadomość, że trwałość takich akumulatorków może być mniejsza, czasami znacząco. Część producentów specyfikuje maksymalne wartości prądu ładowania, ale część nie, i wtedy robi się dylemat...• Rozładowywanie się samoistneWiększa część dostępnych akumulatorów NiHM produkowana jest w technologiach, które powodują, że akumulatory mają efekt samo-rozładowania, co oznacza, że właściwie akumulator powinien być ładowany bezpośrednio przed użyciem lub trzymany w ładowarce z opcją podtrzymania.• Temperatura pracyAkumulator (tak, jak i zwykła bateria) powinien mieć w czasie pracy temperaturę otoczenia. Jeśli akumulator jest ciepły lub gorący - oznacza to, że jest uszkodzony (posiada za małą wydajność prądową dla zasilania danego urządzenia).ŁADOWARKI• Prąd ładowaniaPrąd ładowania powinien być dostosowany do używanych typów i pojemności akumulatorów - niestety, tylko część z dostępnych ładowarek daje możliwość wyboru prądu (dostosowania) prądu ładowania do używanych akumulatorków, a i tak zwykle tylko dla określonych wartości.Jeśli dąży się do maksymalnej trwałości akumulatorów należy szukać ładowarki o określonej wydajności prądowej. Niestety, nawet dedykowane ładowarki mają obecnie zwykle dużo większe prądy ładowania od 0,1C.Prądy ładowania są podawane na obudowach ładowarek.• Detekcja naładowania optymalnegoObecnie dostępne na rynku ładowarki posiadają czujniki napięcia, poprzez które to kontrolują ładowanie akumulatorów. Niestety, jak pokazuje praktyka, nie zawsze detekcja szczytu napięcia działa poprawnie i zdarza się, że akumulatory bywają niedoładowane lub przeładowane. I tu znowuż trzeba szukać i dobierać ładowarkę. Alternatywą jest używanie ładowarek bez detekcji napięcia - ale wtedy trudno jest wyliczyć samemu optymalny czas ładowania akumulatora, chyba, że stosuje się metodę pełnego wyładowywania akumulatorów.• Ładowanie w niezależnych torachPrzy ładowaniu wielu ogniw dobrze jest stosować ładowarki z wszystkimi torami ładowania pracującymi niezależnie, gdyż w ten sposób wszystkie akumulatory powinny ładować się optymalnie. • Temperatura akumulatorów w czasie ładowaniaAkumulatory mają zwykle w czasie ładowania podwyższoną temperaturę, jednakże nie powinny być bardzo gorące. Niestety, nowoczesne ładowarki o dużych prądach ładowania (rzędu 1C) powodują, że akumulatory potrafią się bardzo grzać w czasie cyklu ładowania. Także, jeśli nieodpowiednio zadziała system detekcji napięcia, akumulator będzie przeładowywany i gorący. Widać więc, że przy kwestii obsługi akumulatorów to obsługa detektora to - małe miki są... I niestety, przy nieumiejętnym dobraniu / użytkowaniu akumulatorów / ładowarki mogą być problemy ze stabilnością pracy detektora. Więc najpierw zawsze przyjrzyjmy się stosowanym akumulatorom lub bateriom.
cheetah Napisano 24 Sierpień 2012 Napisano 24 Sierpień 2012 @ CzarnyPoznań:to nie jest problem szybszego czy wolniejszego spadania wskazań wskaźnika, a tego, czy akumulatory są sprawne i ładowane do pełnej pojemności znamionowej i czy można na nich pracować te kilkanaście godzin (powiedzmy, że jakieś 12...16). Przykładowo GP 2700 'siadają' od siedemdziesięciu (osiemdziesięciu) kilku % na początku do ~30% na końcu i wytrzymują te kilkanaście godzin.
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.