Jump to content

Prosze o Pomoc w przetłumaczeniu z J. Angielskiego


dominikp199217

Recommended Posts

Witam Kochanych Forumowiczów i zwracam sie do was o pomoc . We wtorek stane sie szczesliwym posiadaczem BMW 730 w ktorym chcialbym zmienic olej w automatycznej skrzyni biegów , jako iż jest to sprawa dla mnie bardzo ważna chcialbym to zrobic bez błednie , znalazlem instrukcje lecz niestety w j, angielskim ktorego wogóle nie znam . Może ktoś z was potrafi pomóc , z góry dziekuje i życze wesołych swiąt :
Position vehicle horizontally on hoist and apply the handbrake

Connect tester to read off transmission oil temperature and engine speed.

With the engine stopped, add ATF, only use lubricants as to specification (see Page 2),
through the fill hole until oil emerges from fill hole. Install Fill Plug (Pos. 90.250).

Start the engine (large consumers, such as A/C should be switched on)

Shift through gears with engine running at idle speed.

Select R and D and use step shift (manual-winter program) to shift through to 3
rd
gear

Hold each gear for 3 seconds and engage the parking lock.

Idle speed should be neng = 650 … 950 rpm (according to vehicle manufacturer’s directive)


Oil temperature should be between 86º…95ºF (30º…35ºC).
i tu zaczyna się o to taka tabelka .
Link to comment
Share on other sites

Podejrzewam że może być to skrzynia ZF 5HP30.
Kilka porad jak samemu wymienic olej. Rozgrzac samochod do normalnej tempertury pracy, skrzynie zostawic w polozeniu N, zgasic motor, z prawej strony, z przodu skrzyni jest korek spustowy, spszuczamy olej, i odrazu czyscimy korek z opilkow zelaza( na jego czubku jest magnez). Potem odkrecamy pokrywe skrzyni (specjalny klucz TORX#27 jest potrzebny), powoli to robimy bo w niej bedzie jeszcze sporo oleju, zdejmujemy ja, i mozemy wtedy zaobserwoac jak olej wyglada. Na niej sa dwa elementy, czarny duzy element , zdjemuje go, wylewamy resztke oleju, czyscimy i pod nim jest okragly magnez, tez go czyscimy. Potem odkrecamy filrt oleju ( element koloru zoltego po srodku skrzyni, ostroznie tam bedzie tez sporo oleju), w to miejsce zakldamy drugi, nowy filtr , obudowe skrzyni z nowa uszczelka, wkrecamy korek spustowy i przystepujemy do napelniania skrzyni przez centralnie umieszczony duzy korek. Potrzebujemy do tego pompki i koncowki zakonczonej ksztaltem litery L". Pompujemy olej do momentu az zacznie on wylewac sie przez korek wlewowy. Jak sie przeleje, odpalamy motor i powoli przesowamy skrzynie z N na R z R na P z P na R z R na N z N na D itd-wykonujemy dwie, trzy petle, zostawiamy na N i dopompowujemy oleju az sie nam znowu przeleje i gotowe. Zakrecymy korek wlewoy, podlaczymy skaner i sprawdzamy stan oleju, potem na mala, spokojna przejazdzke wykorzystujac w niej wszystkie biegi, jeszcze raz pod skaner i po robocie.
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=50796
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Witam :) Obiecalem ze po powrocie z polski pochwale sie wynikami mojej pracy :) No wiec skrzynia okazala sie skrzynia 5hp18 z czarna tabliczka znamionowa :))) Jak sie okazalo olej w skrzyni byl nie wymieniany od nowosci :P tzw. LONG LIVE choc bylo widac juz znaki jego zuzycia . na filtrze widnieje data 22.06.1994 i podtym polskie nazwisko ... Krawczyk :) ze skrzyni udalo mi sie spuscic 5.5 litra oleju po wymianie udalo sie napelnic 6 litrami ... wszystko juz zlozone jak narazie auto przejechalo juz 700 km bez zadnych problemow a co wazniejsze kultura pracy skrzyni o niebo lepsza skrzynia lepiej przerzuca biegi lepiej redukuje wiec naprawde warto wymieniac olej i nie sluchac opini LONG LIVE ... pozdro :)
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information