dominikp199217 Napisano 25 Grudzień 2011 Autor Share Napisano 25 Grudzień 2011 Witam Kochanych Forumowiczów i zwracam sie do was o pomoc . We wtorek stane sie szczesliwym posiadaczem BMW 730 w ktorym chcialbym zmienic olej w automatycznej skrzyni biegów , jako iż jest to sprawa dla mnie bardzo ważna chcialbym to zrobic bez błednie , znalazlem instrukcje lecz niestety w j, angielskim ktorego wogóle nie znam . Może ktoś z was potrafi pomóc , z góry dziekuje i życze wesołych swiąt : Position vehicle horizontally on hoist and apply the handbrakeConnect tester to read off transmission oil temperature and engine speed.With the engine stopped, add ATF, only use lubricants as to specification (see Page 2), through the fill hole until oil emerges from fill hole. Install Fill Plug (Pos. 90.250).Start the engine (large consumers, such as A/C should be switched on)Shift through gears with engine running at idle speed.Select R and D and use step shift (manual-winter program) to shift through to 3rd gearHold each gear for 3 seconds and engage the parking lock. Idle speed should be neng = 650 … 950 rpm (according to vehicle manufacturer’s directive)Oil temperature should be between 86º…95ºF (30º…35ºC). i tu zaczyna się o to taka tabelka . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominikp199217 Napisano 25 Grudzień 2011 Autor Share Napisano 25 Grudzień 2011 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sonicsquad Napisano 25 Grudzień 2011 Share Napisano 25 Grudzień 2011 Który rocznik ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominikp199217 Napisano 25 Grudzień 2011 Autor Share Napisano 25 Grudzień 2011 1995 ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sonicsquad Napisano 25 Grudzień 2011 Share Napisano 25 Grudzień 2011 E 38? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sonicsquad Napisano 25 Grudzień 2011 Share Napisano 25 Grudzień 2011 Podejrzewam że może być to skrzynia ZF 5HP30.Kilka porad jak samemu wymienic olej. Rozgrzac samochod do normalnej tempertury pracy, skrzynie zostawic w polozeniu N, zgasic motor, z prawej strony, z przodu skrzyni jest korek spustowy, spszuczamy olej, i odrazu czyscimy korek z opilkow zelaza( na jego czubku jest magnez). Potem odkrecamy pokrywe skrzyni (specjalny klucz TORX#27 jest potrzebny), powoli to robimy bo w niej bedzie jeszcze sporo oleju, zdejmujemy ja, i mozemy wtedy zaobserwoac jak olej wyglada. Na niej sa dwa elementy, czarny duzy element , zdjemuje go, wylewamy resztke oleju, czyscimy i pod nim jest okragly magnez, tez go czyscimy. Potem odkrecamy filrt oleju ( element koloru zoltego po srodku skrzyni, ostroznie tam bedzie tez sporo oleju), w to miejsce zakldamy drugi, nowy filtr , obudowe skrzyni z nowa uszczelka, wkrecamy korek spustowy i przystepujemy do napelniania skrzyni przez centralnie umieszczony duzy korek. Potrzebujemy do tego pompki i koncowki zakonczonej ksztaltem litery L". Pompujemy olej do momentu az zacznie on wylewac sie przez korek wlewowy. Jak sie przeleje, odpalamy motor i powoli przesowamy skrzynie z N na R z R na P z P na R z R na N z N na D itd-wykonujemy dwie, trzy petle, zostawiamy na N i dopompowujemy oleju az sie nam znowu przeleje i gotowe. Zakrecymy korek wlewoy, podlaczymy skaner i sprawdzamy stan oleju, potem na mala, spokojna przejazdzke wykorzystujac w niej wszystkie biegi, jeszcze raz pod skaner i po robocie. http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=50796 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominikp199217 Napisano 25 Grudzień 2011 Autor Share Napisano 25 Grudzień 2011 Dziekuje Ci bardzo kolego !!! Postaram sie to zrobic samemu i powiem wam jaki efekt i czy jakies trudnosci :) tylko jeszcze jedno pytanie o ten SKANER . chodzi i temperature oleju czy co ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sonicsquad Napisano 25 Grudzień 2011 Share Napisano 25 Grudzień 2011 Skaner znaczy komputer diagnostyczny podłączany pod gniazdo OBD Za jego pomocą można odczytać wiele informacji np zużycie skrzyni, błędy DTC... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominikp199217 Napisano 25 Grudzień 2011 Autor Share Napisano 25 Grudzień 2011 I bez niego sie nie obedzie :(? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sonicsquad Napisano 25 Grudzień 2011 Share Napisano 25 Grudzień 2011 Podejrzewam, że jeżeli nie wyskakiwały wcześniej błędy które trzeba skasować, to pod kompa nie trzeba jechać. Uważać trzeba tylko by nie przelać oleju, lub co gorsza nie nalać za mało... O odpowiednim rodzaju nie wspomnę :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominikp199217 Napisano 9 Styczeń 2012 Autor Share Napisano 9 Styczeń 2012 Witam :) Obiecalem ze po powrocie z polski pochwale sie wynikami mojej pracy :) No wiec skrzynia okazala sie skrzynia 5hp18 z czarna tabliczka znamionowa :))) Jak sie okazalo olej w skrzyni byl nie wymieniany od nowosci :P tzw. LONG LIVE choc bylo widac juz znaki jego zuzycia . na filtrze widnieje data 22.06.1994 i podtym polskie nazwisko ... Krawczyk :) ze skrzyni udalo mi sie spuscic 5.5 litra oleju po wymianie udalo sie napelnic 6 litrami ... wszystko juz zlozone jak narazie auto przejechalo juz 700 km bez zadnych problemow a co wazniejsze kultura pracy skrzyni o niebo lepsza skrzynia lepiej przerzuca biegi lepiej redukuje wiec naprawde warto wymieniac olej i nie sluchac opini LONG LIVE ... pozdro :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sonicsquad Napisano 9 Styczeń 2012 Share Napisano 9 Styczeń 2012 Gratulacje chęci i wyników! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.