Skocz do zawartości

Pojazdy wojskowe w Indochinach vol. IX


macvsog

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 130
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Czołg ewakuacyjny M-32 z wspomninej już 2e C.R.E.B.L.E (Compagnie de Réparation d'Engins Blindés de Légion Etrangère czyli Kompanii Remotowej Czołgów Legii Cudzoziemskiej). Fotografia wykonana podczas parady w Hajfongu.
Nr 95.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Latem 1953 r. podczas przekraczania rzeki w rejonie Ninh Xa pod Shermanem o nazwie własnej CONDE" zarwał się most. Tylko dowódcy udało się wyskoczyć. Czterej członkowie załogi zostali uwięzieni w środku maszyny. Czołg przewrócony wieżą do dna został przygnieciony na dodatek resztkami mostu. Lekki sprzęt nie był w stanie wyciągnąć maszyny z rumowiska. Po kilku dniach udało się ściągnąć 2 wozy M-32 z 2e C.R.E.B.L.E. Przy ich pomocy udało się odwrócić Shermana na bok i wyciągnąć załogę. Niestety tylko jeden z uwięzionych przeżył.
Nr 97.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Feralny CONDE" już na brzegu.
Na pancerzu widoczne insygnium macierzystej jednostki wozu -2 Dywizji Pancernej, z której trafił do R.B.C.E.O. (Regiment Blindee Colonial Extreme d'Orient )czyli Kolonialnego Regimentu Pancernego na Dalekim Wschodzie.
Nr 98.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Główna siedziba 2e C.R.E.B.L.E. znajdowała się w Hajfongu, Tam zbudowano warsztaty, gdzie przygotowywano do użytku bojowego pojazdy dostarczone drogą morską do Indochin.
Na fotografii hale warsztatów, a przed nimi M-36.
Nr 109.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie