Skocz do zawartości

Pojazdy wojskowe w Indochinach vol. IX


macvsog

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 130
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
Napisano

Czołg ewakuacyjny M-32 z wspomninej już 2e C.R.E.B.L.E (Compagnie de Réparation d'Engins Blindés de Légion Etrangère czyli Kompanii Remotowej Czołgów Legii Cudzoziemskiej). Fotografia wykonana podczas parady w Hajfongu.
Nr 95.

Napisano

Latem 1953 r. podczas przekraczania rzeki w rejonie Ninh Xa pod Shermanem o nazwie własnej CONDE" zarwał się most. Tylko dowódcy udało się wyskoczyć. Czterej członkowie załogi zostali uwięzieni w środku maszyny. Czołg przewrócony wieżą do dna został przygnieciony na dodatek resztkami mostu. Lekki sprzęt nie był w stanie wyciągnąć maszyny z rumowiska. Po kilku dniach udało się ściągnąć 2 wozy M-32 z 2e C.R.E.B.L.E. Przy ich pomocy udało się odwrócić Shermana na bok i wyciągnąć załogę. Niestety tylko jeden z uwięzionych przeżył.
Nr 97.

Napisano

Feralny CONDE" już na brzegu.
Na pancerzu widoczne insygnium macierzystej jednostki wozu -2 Dywizji Pancernej, z której trafił do R.B.C.E.O. (Regiment Blindee Colonial Extreme d'Orient )czyli Kolonialnego Regimentu Pancernego na Dalekim Wschodzie.
Nr 98.

Napisano

Oprócz remontów pojazdów wojskowych legioniści z 2e C.R.E.B.L.E. częto byli angażowani do pomocy w przywracaniu ruchu na często atakowanej przez Viet Minh lini kolejowej Hanoi- Hajfong.
Nr 99.

Napisano

Główna siedziba 2e C.R.E.B.L.E. znajdowała się w Hajfongu, Tam zbudowano warsztaty, gdzie przygotowywano do użytku bojowego pojazdy dostarczone drogą morską do Indochin.
Na fotografii hale warsztatów, a przed nimi M-36.
Nr 109.

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie