Skocz do zawartości
  • 0

pocisk 45 mm

dniepr750

Pytanie

Napisano

Witam proszę o identyfikację. Pocisk ma kaliber 45mm, długość od czubka do podstawy 14cm. Bliżej podstawy znajdują się dwa pierścienie, odległość między nimi to ok 5mm , pierwszy pierścień znajduje się w odległości 1,5 cm od podstawy. W odległości 5,5 cm od czubka znajduje się pierścień-wgłębienie.
Będę wdzięczny z rady dotyczące czyszczenia i jeszcze podstawowe pytanie czy mogę go zatrzymać czy lepiej go z powrotem odłożyć w miejsce w którym został znaleziony xD

12 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
mój błąd że od razu to wziąłem ale zaciekawienie takim znaleziskiem wzięło górę nad rozsądkiem jako że jestem początkujący. Kolego Ave Danzig pragne zauważyć że nacięcia wykonane na pierścieniach widocznych na moim zdjęciu są do nich prostopadłe i dzielą je na małe prostokąty poza tym czubek jest inny
Napisano

Witam proszę o identyfikację. Pocisk ma kaliber 45mm, długość od czubka do podstawy 14cm. Bliżej podstawy znajdują się dwa pierścienie, odległość między nimi to ok 5mm , pierwszy pierścień znajduje się w odległości 1,5 cm od podstawy. W odległości 5,5 cm od czubka znajduje się pierścień-wgłębienie.
Będę wdzięczny z rady dotyczące czyszczenia i jeszcze podstawowe pytanie czy mogę go zatrzymać czy lepiej go z powrotem odłożyć w miejsce w którym został znaleziony xD

Napisano
Ja myślę, że to będzie 47mm Mle. 1935
http://www.municion.org/47/47x193RG.jpg
tylko długość mi nie pasuje.
I jeszcze 1: czym, i w którym miejscu mierzyłeś kaliber?
Pzdr
Napisano
acięcia wykonane na pierścieniach widocznych na moim zdjęciu są do nich prostopadłe"

- to sa slady po gwincie lufy, Twoj pocisk zostal wystrzelony, to i sa slady. Ten z zdjecia wyzej nie.
Napisano