Skocz do zawartości

Zagadka cz. 6.


Nadwojciech

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 271
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
Inaczej Meindl-van Nes A XV - jednosilnikowy dwumiejscowy samolot sportowy w układzie dwukadłubowym z centralną gondolą kadłubową i podwoziem z kołem przednim. Zbudowano 1 egzemplarz, testowany potem przez Niemców. Znany też pod oznaczeniem M15. Po przyłączeniu Austrii do Niemiec oznaczenie zmieniono na WNF Wn 16.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko coś znaleźć na temat tego samolotu ale:
Samolot ten był pojazdem czysto testowym służącym do badania nowych systemów lotniczych i właściwości aerodynamicznych dla Aircraft Department of Kokusho. Projekt który rozpoczęto w 1937 roku doprowadził do stworzenia niezwykłego MXY1, co oznacza, Special Purpose (M), Experimental (X), przez Yokosho (Y), pierwszy model (1). Choć używano oznaczenia Y (Yokosho), to faktycznie zaprojektowany i zbudowany został przez Watanabe Iron Works na wniosek Yokosho pod kierunkiem projektanta Shigeki Naito. Prace dla Marynarki Wojennej nadzorowane były przez Naval Engineer cze-Ichiro Nagahata. Prace projektowe rozpoczęły się w listopadzie 1937 r. i trwały aż do następnego lipca. Pierwszy z dwóch samolotów został ukończony we wrześniu 1939 roku. Jednopłatowiec był oparty na brytyjskim Parnall Parasol". Układ skrzydeł i kierunek usterzenia poddawany był licznym kalibracjom oraz pomiarom testowym. Wiele rodzajów sprzętu do badań aerodynamicznych zostało zainstalowane w kadłubie tego latające laboratorium, które było z jakiegoś dziwnego powodu nazywane Airplane Glasgow Test" przez osoby odpowiedzialne za projekt. Samolot podczas rozpędzania przed startem wpadał w duże wibracje, które nie były możliwe do skorygowania przez zmiany ustawień skrzydeł czy usterzenia. Modyfikacje kadłuba zostały wykonane, ale na próżno, i dalsze prace nad tym projektem zostały zawieszone. Był to jeden z pierwszych samolotów testowych, jednak na jego temat zostało niewiele napisane. Projektowanie, budowa i wprowadzanie zmian zajęło tyle czasu, że w momencie zakończenia prac projekt uznano za przestarzały. Samolot został rozebrany, a części posłużyły do badań.
Dane:
Jednosilnikowy jednopłatowiec. Podwozie nie chowane. Szkielet drewniany z elementami metalowymi pokryty płótnem. Pilot i czterech techników w zamkniętym kokpicie.
Silnik Nakajima Hikari 1 dziewięcio cylindrowy, 670-730 KM chłodzony powietrzem.
Źródło: Japanese Aircraft 1910-1941' by Robert Mikesh & Shorzoe Abe, Putnam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie