sonicsquad Napisano 3 Październik 2011 Napisano 3 Październik 2011 Inaczej Meindl-van Nes A XV - jednosilnikowy dwumiejscowy samolot sportowy w układzie dwukadłubowym z centralną gondolą kadłubową i podwoziem z kołem przednim. Zbudowano 1 egzemplarz, testowany potem przez Niemców. Znany też pod oznaczeniem M15. Po przyłączeniu Austrii do Niemiec oznaczenie zmieniono na WNF Wn 16.
gumbi Napisano 3 Październik 2011 Napisano 3 Październik 2011 Dokładnie Wiener Neustädter Flugzeugwerke (WNF) WN-16Zadajesz, tylko bez podpuch ;-) bo człek szuka drugiego dna.
gumbi Napisano 3 Październik 2011 Napisano 3 Październik 2011 Eklund TE-1 zbudowany w Valtion Metallitehtaat Lentokonetehdas (State Metal Factories, V.M.T. / VMT) w Karhumäki. Pierwszy lot w 194
sonicsquad Napisano 3 Październik 2011 Napisano 3 Październik 2011 Pierwszy lot w 194" Zaraz po Jezusie :) Zadajesz :)
gumbi Napisano 3 Październik 2011 Napisano 3 Październik 2011 Głód to straszna rzecz, miało być 24.2.1949.Mój też kolorowy
gumbi Napisano 3 Październik 2011 Napisano 3 Październik 2011 Gelatik jest Indonezyjską licencją polskiego PZL-104.Trza było szybkiego kursu jakiś dziwnych języków coby go opisać.
gumbi Napisano 3 Październik 2011 Napisano 3 Październik 2011 Heath Parasol z roku 1926 napędzany motocyklowym silnikiem Hendersona o mocy 27KM
sonicsquad Napisano 4 Październik 2011 Napisano 4 Październik 2011 MXY1 Test Plane Single-engined research aircraft.
sonicsquad Napisano 4 Październik 2011 Napisano 4 Październik 2011 Ciężko coś znaleźć na temat tego samolotu ale:Samolot ten był pojazdem czysto testowym służącym do badania nowych systemów lotniczych i właściwości aerodynamicznych dla Aircraft Department of Kokusho. Projekt który rozpoczęto w 1937 roku doprowadził do stworzenia niezwykłego MXY1, co oznacza, Special Purpose (M), Experimental (X), przez Yokosho (Y), pierwszy model (1). Choć używano oznaczenia Y (Yokosho), to faktycznie zaprojektowany i zbudowany został przez Watanabe Iron Works na wniosek Yokosho pod kierunkiem projektanta Shigeki Naito. Prace dla Marynarki Wojennej nadzorowane były przez Naval Engineer cze-Ichiro Nagahata. Prace projektowe rozpoczęły się w listopadzie 1937 r. i trwały aż do następnego lipca. Pierwszy z dwóch samolotów został ukończony we wrześniu 1939 roku. Jednopłatowiec był oparty na brytyjskim Parnall Parasol". Układ skrzydeł i kierunek usterzenia poddawany był licznym kalibracjom oraz pomiarom testowym. Wiele rodzajów sprzętu do badań aerodynamicznych zostało zainstalowane w kadłubie tego latające laboratorium, które było z jakiegoś dziwnego powodu nazywane Airplane Glasgow Test" przez osoby odpowiedzialne za projekt. Samolot podczas rozpędzania przed startem wpadał w duże wibracje, które nie były możliwe do skorygowania przez zmiany ustawień skrzydeł czy usterzenia. Modyfikacje kadłuba zostały wykonane, ale na próżno, i dalsze prace nad tym projektem zostały zawieszone. Był to jeden z pierwszych samolotów testowych, jednak na jego temat zostało niewiele napisane. Projektowanie, budowa i wprowadzanie zmian zajęło tyle czasu, że w momencie zakończenia prac projekt uznano za przestarzały. Samolot został rozebrany, a części posłużyły do badań. Dane:Jednosilnikowy jednopłatowiec. Podwozie nie chowane. Szkielet drewniany z elementami metalowymi pokryty płótnem. Pilot i czterech techników w zamkniętym kokpicie.Silnik Nakajima Hikari 1 dziewięcio cylindrowy, 670-730 KM chłodzony powietrzem. Źródło: Japanese Aircraft 1910-1941' by Robert Mikesh & Shorzoe Abe, Putnam.
gumbi Napisano 4 Październik 2011 Napisano 4 Październik 2011 Piękna odpowiedź. Spotyka się też nazwę Yokosuka MXY1. Zadajesz
gumbi Napisano 4 Październik 2011 Napisano 4 Październik 2011 Wg znaleziska jest to japońska Kayaba KU-3 z roku 1941 która uległa rozbiciu po wykonaniu 65 lotów
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.