Skocz do zawartości

Zagadka cz. 6.


Nadwojciech

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 271
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
Napisano
Inaczej Meindl-van Nes A XV - jednosilnikowy dwumiejscowy samolot sportowy w układzie dwukadłubowym z centralną gondolą kadłubową i podwoziem z kołem przednim. Zbudowano 1 egzemplarz, testowany potem przez Niemców. Znany też pod oznaczeniem M15. Po przyłączeniu Austrii do Niemiec oznaczenie zmieniono na WNF Wn 16.
Napisano
Ciężko coś znaleźć na temat tego samolotu ale:
Samolot ten był pojazdem czysto testowym służącym do badania nowych systemów lotniczych i właściwości aerodynamicznych dla Aircraft Department of Kokusho. Projekt który rozpoczęto w 1937 roku doprowadził do stworzenia niezwykłego MXY1, co oznacza, Special Purpose (M), Experimental (X), przez Yokosho (Y), pierwszy model (1). Choć używano oznaczenia Y (Yokosho), to faktycznie zaprojektowany i zbudowany został przez Watanabe Iron Works na wniosek Yokosho pod kierunkiem projektanta Shigeki Naito. Prace dla Marynarki Wojennej nadzorowane były przez Naval Engineer cze-Ichiro Nagahata. Prace projektowe rozpoczęły się w listopadzie 1937 r. i trwały aż do następnego lipca. Pierwszy z dwóch samolotów został ukończony we wrześniu 1939 roku. Jednopłatowiec był oparty na brytyjskim Parnall Parasol". Układ skrzydeł i kierunek usterzenia poddawany był licznym kalibracjom oraz pomiarom testowym. Wiele rodzajów sprzętu do badań aerodynamicznych zostało zainstalowane w kadłubie tego latające laboratorium, które było z jakiegoś dziwnego powodu nazywane Airplane Glasgow Test" przez osoby odpowiedzialne za projekt. Samolot podczas rozpędzania przed startem wpadał w duże wibracje, które nie były możliwe do skorygowania przez zmiany ustawień skrzydeł czy usterzenia. Modyfikacje kadłuba zostały wykonane, ale na próżno, i dalsze prace nad tym projektem zostały zawieszone. Był to jeden z pierwszych samolotów testowych, jednak na jego temat zostało niewiele napisane. Projektowanie, budowa i wprowadzanie zmian zajęło tyle czasu, że w momencie zakończenia prac projekt uznano za przestarzały. Samolot został rozebrany, a części posłużyły do badań.
Dane:
Jednosilnikowy jednopłatowiec. Podwozie nie chowane. Szkielet drewniany z elementami metalowymi pokryty płótnem. Pilot i czterech techników w zamkniętym kokpicie.
Silnik Nakajima Hikari 1 dziewięcio cylindrowy, 670-730 KM chłodzony powietrzem.
Źródło: Japanese Aircraft 1910-1941' by Robert Mikesh & Shorzoe Abe, Putnam.

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie