macvsog Napisano 29 Czerwiec 2011 Autor Napisano 29 Czerwiec 2011 Kolejna koloryzowana pocztówka- po lewej ciężarówka nieznanego (mi) typu używana przez siły francuskie w Indochinach. Ten sam wóz widnieje również na fot. nr 45 w IV cz. wątku.Nr 21.
macvsog Napisano 29 Czerwiec 2011 Autor Napisano 29 Czerwiec 2011 Ciężarówki tego samego typu co ta powyżej. Na drzwiach widoczne insygnium 503e Régiment du Train. Nr 22.
macvsog Napisano 30 Czerwiec 2011 Autor Napisano 30 Czerwiec 2011 I kolejny D60 z tej samej kolumny.Nr 24.
macvsog Napisano 30 Czerwiec 2011 Autor Napisano 30 Czerwiec 2011 ...Wszystkie (3)zdjęcia wykonano w Kambodży.Nr 25.
macvsog Napisano 30 Czerwiec 2011 Autor Napisano 30 Czerwiec 2011 Scout Car M-3 CAO BANG" z Le régiment d'infanterie-chars de marine (RICM) czyli pułku czołgowo- piechotnego marynarki".Nr 26.
macvsog Napisano 30 Czerwiec 2011 Autor Napisano 30 Czerwiec 2011 Scout Car z RICM w konwoju przebijającym się Drogą Kolonialną 4 (RC4) do odciętych placówek.Rok 1948.Nr 27.
macvsog Napisano 1 Lipiec 2011 Autor Napisano 1 Lipiec 2011 Niestety muszę skorygować informację o RICM- w okresie wojny w Indochinach regiment ten nosił inną nazwę:Régiment d'infanterie coloniale du Maroc- Kolonialny Regiment Piechoty Marokańskiej (stąd w insygnium marokańska gwiazda). Po wycofaniu z Indochin jednostka trafiła do Algierii. Właśnie w czasie działań bojowych w Algierii nadano formacji nową nazwę, którą tak dobrano aby zachować ciągłość historyczną insygniów.
macvsog Napisano 2 Lipiec 2011 Autor Napisano 2 Lipiec 2011 Droga Kolonialna 4 przebiegała wzdłuż granicy z Chinami- przy niej rozmieszono liczne posterunki i forty, które w założeniu miały odgrodzić Viet Minh od komunistycznego wsparcia z Chin. Warunki naturalne- góry porośnięte dżunglą uniemożliwiły jednak Francuzom jakąkolwiek kontrolę nad tym terenem, a forty stały się prawdziwymi wysepkami strachu".Nie mniej ryzykowne okazało się zaopatrywanie tych placówek drogą lądową- wobec ograniczonej skuteczności wsparcia lotniczego konwoje były bardzo narażone na ataki partyzantów. Dla większości żołnierzy, których skierowano do tych placówek pod koniec wojny była to podróż w jedną stronę.Nr 24.
macvsog Napisano 3 Lipiec 2011 Autor Napisano 3 Lipiec 2011 Na szpicy konwoju.Sorki za błąd w numeracji postu powyżej- powinno być Nr 28.Nr 29.
macvsog Napisano 3 Lipiec 2011 Autor Napisano 3 Lipiec 2011 Zwraca uwagę spora ilość kanistrów z tyłu Scout Cara.Nr 30.
macvsog Napisano 3 Lipiec 2011 Autor Napisano 3 Lipiec 2011 Scout Car z RICM o nazwie własnej PHU-TONG-HOA".Nr 33.
macvsog Napisano 3 Lipiec 2011 Autor Napisano 3 Lipiec 2011 Half-track M-3 o nazwie własnej PERONNE".To i trzy kolejne zdjęcia przedstawiają wozy RICM z plutonu moździerzy 81 mm, który operował w Tonkinie.
macvsog Napisano 3 Lipiec 2011 Autor Napisano 3 Lipiec 2011 Wyładunek moździerza- na pierwszym planie płyta oporowa.Nr 37.
macvsog Napisano 3 Lipiec 2011 Autor Napisano 3 Lipiec 2011 I sam moździerz na stanowisku ogniowym- w tle amunicja w pojemnikach.Poza numeracją.
macvsog Napisano 4 Lipiec 2011 Autor Napisano 4 Lipiec 2011 I jeszcze kilka zdjęć Scout Carów M-3, ale już z innych (nieznanych) jednostek.Nr 38.
macvsog Napisano 4 Lipiec 2011 Autor Napisano 4 Lipiec 2011 Garaże z pojazdami należącymi do 2 Eskadry Transportowej Aniou" w bazie lotniczej Tan Son Nhut.Nr 41.
macvsog Napisano 4 Lipiec 2011 Autor Napisano 4 Lipiec 2011 Insygnium GT 2/64 czyli 2 eskadry 64 Grupy Transportowej.Poza numeracją.
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.