Skocz do zawartości
  • 0

Łuska 9cm długa i 20mm średnica bez bicia

tomciuncio

Pytanie

Napisano

Witam łuskę znalazłem w miejscu gdzie prawdopodobnie rozbił się jakiś samolot (ale to legendy ludowe).Jestem zielony w temacie mam nadzieje,że ktoś jest na tyle obyty by określić mógł co to za łuska i z czego wyskoczyła.Niestety nie mogę odczytać bić,są w kiepskim stanie.
Na miejscówce znalazłem więcej ciekawych fantów jeden już był na ID.
http://odkrywca.pl/wybijak-0-4kg-braz-,678432.html#678432 była też menażka,ale nie mogę znaleźć zdjęcia...

17 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Uważasz, że było ich że łuski znalezione bez uszkodzeń na denku pochodzą właśnie z tych rusznic? Myślisz, że były one na tyle powszechne? Ja łusek 12,7x108 znalazłem dużo i jakoś rzadko która (o ile któraś w ogóle) miała jakiś ślad. Ja dalej sądze ze to DSzK.
Pozdr
Napisano
NIe wiem, to tylko moje zdanie, nie stzrelałem z takiej rusznicy i w przyszłości pewnie nie spotka mnie taki zaszczyt dlatego nie mogę na 100% stwierdzić że tak jest.

Sądząc po ilości informacji o tym: PTR Schcholochowa chyba nie był zbyt popularną bronią, dlatego może i masz rację.
Napisano
A skąd mamy wiedzieć czy ci samolot zestrzelili ? Na łusce nie jest napisane w jakim kierunku strzelano :] Jak chcesz takie informacje to tylko u miejscowych możesz się dowiedzieć, jasne że nie ma spisu utraconych maszyt, a jeśli już to napewno dla każdego nie są dostepne.
Napisano
Ave Danzig. Ja też nie strzelałem. Nie strzelałem również z tych kal. 14,5 mm ( i może dobrze bo podobno to mało przyjemne zajęcie). Jutro jak nie zapomnę to obejrzę wyrzutnik w DSzK. Zaciekawiło mnie czy faktycznie mógł zostawiać takie ślady jakie ma łuska z Twojej foty.

Tomciuncio z DSzK z powodzeniem strzelano do samolotów w czasie II wojny światowej. W książce Kochańskiego, Broń strzelecka lat 80tych masz opisane 3 przypadki. Także możliwe jest, że nabój z którego pochodzi Twoja łuska był wystrzelony w kierunku samolotu