afrak Napisano 20 Styczeń 2010 Autor Napisano 20 Styczeń 2010 Witam, wpadl mi w rence taki to Paktofon, chcial bym go doprowadzic do ponownej swietlnosci tylko nie wiem od czego mam sie zabrac, moze mi ktos pomoże, doradzi jak wyczyscic walizke i reszte sprzetu grajacego.
afrak Napisano 20 Styczeń 2010 Autor Napisano 20 Styczeń 2010 producent ?? moze jakies info wiem ze nie w tym dziale ale jesli to mozliwe to bardzo bym prosil
samter Napisano 22 Styczeń 2010 Napisano 22 Styczeń 2010 Co do ostatniej fotki, Swiss Made oznacza, że te urządzenie jest produkcji szwajcarskiej.
Cyrograf15 Napisano 25 Styczeń 2010 Napisano 25 Styczeń 2010 Przetrzeć wilgotną szmatką z płynem do mycia garów. Metalowe elementy przetrzeć WD40.Wojtek
Peter Napisano 2 Luty 2010 Napisano 2 Luty 2010 Przecież jest wszystko. Paillard również znak jakości :http://picasaweb.google.com/AloisSteiner2/Grammophon#
Peter Napisano 2 Luty 2010 Napisano 2 Luty 2010 Oj Wojtek Wojtek !!! Gramofony (patefony) miały czesto walizkę pokrytą skórą. Pod spodem, drewno. Mechanika to albo chromowana stal albo mosiądzowana stal (dosyć cienka warstwa). Wewnątrz mechanizm nakręcania, sprężyna, napędy etc. to stal. Uwaga na łożysko talerza. Jeśli było nasmarowane i ocalało to po przemyciu należy nasmarować smarem z zawartością MoS2 (dwusiarczek molibdenu).
Zygfryd_60 Napisano 16 Luty 2010 Napisano 16 Luty 2010 Witam , ja też posiadam gramofon , mój jest w drewnianej skrzyni , cały po renowacji na chodzie , jak chcesz go doprowadzić do stanu używalności to go najpierw rozkręć , zdejmij ramie głowice talerz , dźwignie regulatora hamulec.Jak jest rdza do najlepiej do octu na trochę włożyć , chromy można lekko przepolerować automaxem. Mechanizm o ile jest sprawny , to wystarczy tylko rozebrać i go trochę w benzynie pomoczyć , przeczyścić ośki i łożyska ze starego smaru , potem przesmarować wszystkie łożyska (najlepsza jest mieszanka gęstego smaru z olejem wazelinowym) i nalać oleju do bębna ze sprężyną , jak nie chodzi ,albo chodzi nierówno , to mogą być uszkodzone sprężynki od regulatora watta (ta ośka z ciężarkami) można je łatwo dorobić se zwijanej taśmy mierniczej , jak wyrobione są łożyska , to można spróbować samemu dotoczyć ale lepiej oddać do zegarmistrza
Zygfryd_60 Napisano 16 Luty 2010 Napisano 16 Luty 2010 Jak uszkodzona jest sprężyna napędowa , wówczas należy rozebrać bęben wyjąć wałek ze sprężyną i wiertarką wywiercić nowy otwór (wiercimy kamieniem szlifierskim , nie wiertłem) jak poszła na zaczepie to pozostaje dorobić zaczep (tutaj zeleży od jego konstrukcji) kolejnym ważnym elementem jest głowica , trzeba ją delikatnie rozłożyć (tak aby nie uszkodzić mębrany ) jak się uda to powino się usunąć cały nalot z metalowych elementów , stylus (ta część w którą wkręca się iglę i jest zamocowana do membrany) powinien się nieco pomoczyć w bęzynie ekstarkcyjniej , membrana jest na ogół z miki , czasem z aluminium, (w przypadku paliarda była aluminiowa) jak nie jest zbyt popękana i nie ma wykruszeń ubytków to ok , w przeciwnym razie , trzeba zamówić nową , w głowicy , mębrana jest umieszczona po między 2 gumkami (resorami) jak nie są one struchlałe i nie sypią się w rękach , to wystarczy je całe przesmarować wazeliną techniczną , jak się rozlatują trzeba kupić nowe , można je dobrać z silikonowych wężyków , lub usczelek gumowych o przekroju okrągłym , nowe też należy sprzesmarować wazeliną , dodatkowo olejem wazelinowym należy przesmarować hamulec , łożysko ramienia oraz miejsce gdzie się amię zgina , jest to bardzo ważne gdyż nienasmarowane elementy stawiają opór i gramofon może nie działać
Zygfryd_60 Napisano 16 Luty 2010 Napisano 16 Luty 2010 aha i na koniec to nie paktofon ani patefon tylko najzwyklejszy gramofon
Peter Napisano 19 Marzec 2010 Napisano 19 Marzec 2010 Zygfryd, Patefon" w Polsce też, nazwa od znanej przed wojną firmy Pathe Freres" chociaż ich urządzenie działało trochę inaczej niż gramofon. Zupełnie tak jak u nas PO wojnie mówiło się na odkurzacz - Elektrolux , bo tej firmy odkurzacze pojawiły się najwcześniej.
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.