Skocz do zawartości
  • 0

Mała szabla.

drohojo

Pytanie

Napisano

Witam. Zaczynam i proszę o wyrozumiałość
Znalazłem na strychu szablę, małą, bez pochwy, z z sygnaturą WKC. Po 5 godzinach czyszczenia ukazał się ładny egzemplarz. To chyba pruska szabla paradna. Nie znam się zupełnie. Prosze o pomoc w identyfikacji. Czy to wartościowy przedmiot?

8 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Zaczynam i proszę o wyrozumiałość
Znalazłem na strychu szablę, małą, bez pochwy, z z sygnaturą WKC. Po 5 godzinach czyszczenia ukazał się ładny egzemplarz. To chyba pruska szabla paradna. Nie znam się zupełnie. Prosze o pomoc w identyfikacji. Czy to wartościowy przedmiot?

Napisano
Kolego drohojo poszukaj w literatórze w półszablach piechoty "lub innych formacji. Nie podałeś długości , ale proporcje oraz brak zbrocza na głowni sugerują zaliczenie do tej klasi broni.
pzdr. hilary
Napisano
Przepraszam - jest długość, wszystko z pośpiechu.
W polskich półszablach można odnależć podobieństwa :
- uchwyt podobny w wz. 1921 policyjnej
- głownia podobna w wz.1916
Poszukaj w pruskich wzorach z końca 19 wieku
pzdr. hilary
Napisano
Dziękuję bardzo. Nie jestem kolekcjonerem, ale lubię wiedzeć. Szczególnie, że to b.ładny przedmiot. Oprócz pokazanych na fotkach znaków, nie ma tam nic innego (data na głowni). Rozumiem, dzięki Panom, ze jest to półszabla z okr. miedzywojennego. Nie mając zupełnie literatury fachowej w formie książkowej, czy możecie zasugerować coś w inernecie abym mógł precyzyjnie określić jej zastosowanie, a może wiek.
Napisano
Nie wiem dla kogo ta szabla powstała ale wyprodukowano ją w Weyersberg, Krischbaum & Co., firma powstała w 1883r. Na pewno działała jeszcze w okresie II Wojny.
Wojtek

PS
Na grzbiecie głowni nad jelcem powinna być data.

Post został zmieniony ostatnio przez moderatora Cyrograf15 17:23 03-12-2009

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.