Skocz do zawartości
  • 0

Identyfikacja starego zegarka


sdaniel81

Pytanie

Napisano

Witam. Już raz otrzymałem od Was pomoc w postaci identyfikacji bagnetu, za co jestem bardzo wdzięczny. Więc i tym razem zwracam się na łamach forum z prośbą o identyfikację tym razem starego zegarka. Zegarek ten dostałem od dziadka i wiem o nim tyle że pochodzi z czasów przed wojennych. Zegarek nie posiada żadnego logo firmy na tarczy która go zbudowała, tylko jakieś inicjały z tyłu obudowy. Zegarek jest obecnie nie sprawny więc proszę o podanie jakiegoś rzetelnego warsztatu który mógł by mu przywrócić drugie życie. Za pomoc serdecznie dziękuję.

8 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Mechanizm jest w ladnym stanie 15 kamieniowy ankrowy.Jest to mechanizm wyprodukowany w Szwajcarii najprawdopodobniej firmy Bilodes.Firma Bilodes i firma Longines byly dwiema glownymi firmami produkujacymi zegarki dla carskiej rosji i na polski wschodni rynek na przelomie i XIX/XX wieku dla kolei.Oznaczenia S F oznaczaja : (S-Slow-wolniej) (F-fast-szybciej) W tym miejscu mozna regulowac dokladnosc chodu zegarka.Mechanizm nie jest wymeczony",widac zegarek byl szanowany,ladnie zachowana pozlota na plytach.Pekniecie sprezyny porownalbym do pekniecia paska rozrzadu w samochodzie.Sama wymiana sprezyny to nie jest duzy klopot,pytanie natomiast co stalo sie z trybami w zegarku.Czy zostaly uszkodzone czopy na trybach, w jakim stanie sa zeby,czy zostaly wylamane czy tez tylko pokrzywione.Stopien uszkodzen ciezko okreslic na podstawie zdjec.Ogolnie jednak nie wyglada to na pierwszy rzut oka tragicznie.Pozdrawiam Vorax
Napisano

Dziękuję Panu bardzo za odpowiedź. Rzeczywiście zegarek był używany przez kolejarza we wschodniej polsce w latach przedwojennych. Jego średnica wyniosi ok 5,5 cm. Przedstawiam zdjęcie jego mechanizmu, z tego co wiem jest w nim uszkodzony mały trybik zaznaczony na zdjęciu strzałką i jego sprężyna kwalifikuje się do wymiany poza tym jest prawdopodobnie sprawny byłem z nim u zegarmistrza w moim mieście ale nie chciał się podjąć jego naprawy z powodu braku części.

Napisano

Witam. Już raz otrzymałem od Was pomoc w postaci identyfikacji bagnetu, za co jestem bardzo wdzięczny. Więc i tym razem zwracam się na łamach forum z prośbą o identyfikację tym razem starego zegarka. Zegarek ten dostałem od dziadka i wiem o nim tyle że pochodzi z czasów przed wojennych. Zegarek nie posiada żadnego logo firmy na tarczy która go zbudowała, tylko jakieś inicjały z tyłu obudowy. Zegarek jest obecnie nie sprawny więc proszę o podanie jakiegoś rzetelnego warsztatu który mógł by mu przywrócić drugie życie. Za pomoc serdecznie dziękuję.

Napisano
Z tego co wiem jest do wymiany tryb zaznaczony przeze mnie na zdjęciu strzałką łącznie z czopem" - tak powiedział mi zegarmistrz w moim mieście. Jest to starszy człowiek który kiedyś naprawiał takie zegarki ale w chwili obecnej nie posiada już części zamiennych oraz tokarki do wytoczenia owego czopa. Więc odesłał mnie abym pojechał z nim do Warszawy lub Lublina ponieważ mieszkam pomiędzy tymi miastami i tam spróbował go naprawić. Może Pan zna kogoś z tych miast kto jest uczciwy i rzetelny i mógł by mi go naprawić, oraz w jakich granicach powinien wahać się koszt takiej naprawy łącznie z czyszczeniem i wymianą sprężyny? Mam jeszcze jedno pytanie: grawerka z tyłu zegarka co ona oznacza, nie są to inicjały właściciela. Z góry dziękuję za odpowiedź i za pomoc której mi Pan udzielił w identyfikacji zegarka. Pozdrawiam Daniel.
Napisano
Koperta wykonana z niklu,bigiel zelazny niklowany orginalny,koronka do nakrecania orginalna.Tarcza porcelanowa orginalna.Ze wskazowkami jest kombinacja godzinowa jest klasyczna minutowa brequetowska od innego kompletu.Generalnie jednak wskazowki ladnie spasowane wiec to szczegol.Zegarek moim zdaniem wyprodukowany w latach 1880-1890.Tylny grawerunek,oraz ksztalt koperty jak dla mnie sugeruje uzytkowanie tego zegarka na kolei.Mozliwe ze byl on na wyposazeniu kolejarza.Zegarek pochodzi najprawdopodobniej z terenow carskiej rosji lub wschodniej polski.Dane techniczne mechanizmu oraz firme mozliwe ze bede mogl okreslic po zobaczeniu zdjecia mechanizmu.Zegarek pewnie jest dosc masywny i ma okolo 5 cm srednicy.Odnosnie profesjonalnej naprawy to dluzszy temat.Wszystko zalezy od rodzaju uszkodzen.Pozdrawiam Vorax

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie