rafald15 Napisano 25 Styczeń 2009 Autor Napisano 25 Styczeń 2009 Witam.Mam kilka pytań.Jakie podwozie współczesnego pojazdu można wykorzystać do budowy jeżdżącej kopii" samochodu pancernego Sd. Kfz. 232 8-RAD. Czy jest możliwość zbudowania z dwóch pojazdów 4 kołowych takiego podwozia.Gdzie zachowały się oryginalne samochody pancerne Sd. Kfz. 232 8-RAD. (muzea lub inne dostępne kolekcje).Proszę o opinie na ten temat. rafald15
Steiner7 Napisano 26 Styczeń 2009 Napisano 26 Styczeń 2009 W muzeum w Munster (Niemcy) jest SdKfz 232.Ciężko będzie Ci coś dopasować. W tym pojeździe były np. dwa stanowiska dla kierowcy, do jazdy do przodu i do jazdy do tyłu. Co za tym idzie, dwa układy kierownicze. Które koła były skrętne, nie pamiętam, ale chyba dwie przednie osie.
KRUSZYNA Napisano 26 Styczeń 2009 Napisano 26 Styczeń 2009 Wszystkie osie były skrętne.Bardzo cieżki pojazd do wykonania kopi.Tak jak pisał Stainer7,z współczesnych pojazdów ciężko dobrać odpowiednie podwozie.Doste pne wozy ciężarowe mają najczęściej skrętne tylko dwie przednie osie.Jest też problem z wymiarami(inny stosunek długosci do rozstawu osi i szerokości).pozdrawiamkruszyna
akagi Napisano 26 Styczeń 2009 Napisano 26 Styczeń 2009 żadne współczesne się nie nadaje. Trzeba budować od zera.zresztą dokładnie tak jak z Ursusem wz.29 - na wspólczesnym podwoziu wyjdzie potworek.
KRUSZYNA Napisano 26 Styczeń 2009 Napisano 26 Styczeń 2009 Jedyna znana mi kopia 8 rad-toPuma"braci ze wschodu-zobaczcie sami(skrętna tylko przednia oś).pozdrawiamkruszyna
Der Panzerfahrer Napisano 26 Styczeń 2009 Napisano 26 Styczeń 2009 witam, tu jest fotka tego z münster... juz po poptwkach. akurat ten pojazd podarowali muzeum angole, kiepsko odrestaurowany, smiesznie pomalowany. teraz go poprawili. jesli jest zainteresowanie mam jeszcze pare fotek.zdrow panzerfahrer
Steiner7 Napisano 26 Styczeń 2009 Napisano 26 Styczeń 2009 Przepraszam za zamieszanie. W muzeum w Munster jest SdKfz 234 z działem PAK 40 czyli konstrukcja późniejsza, z silnikiem Tatry.SdKfz 232 8-Rad jest w muzeum w Koblencji (Niemcy). Wyremontowany przez warsztaty naprawcze w stoczni Wilhelmshaven. Na zdjęciu widać wszystkie osie skrętne.
Steiner7 Napisano 26 Styczeń 2009 Napisano 26 Styczeń 2009 Przepraszam za słabe zdjęcie, teraz powinno byc lepiej.
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.