Skocz do zawartości
  • 0

Munsztuk

Majorian

Pytanie

10 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
ciekawostaka o tyle, ze pierwszy raz widze werbliki w ucchach munsztuka. No chyba, ze zdjęcie mylące:(
Generalnie to prwadopodobnie polski munsztuk ale moze tez być jakas pierwszowojenna kombinacja z wojskowych i cywilnych elementów.

Może by tak jeszcze jakas fotka?? Może z boku??
Napisano
Poprawka!!

Polskie munsztuki, zarówno zołnierski (rząd wz.25) jak i oficerski zakończone były hakami. Z trgo co wiem, rosyjskie munsztuki miały kółka. Zatem To NIE jest polski munsztuk. Wciąż zastanawia mnie ten łańcuszek i werbliki. Czy mozesz wstalić fotke pokazującą jak przechodzi przez górna ucha?? Bardzo mnie to intryguje:)
Napisano
Dzięki za szczegółowy opis. Nie znam się na munsztukach aczkolwiek zawsze" chciałem jakiś znaleźć do kolekcji militariów. W końcu udało się i to jeszcze jakiś wyjątkowy egezmplarz w dodatku:) Pozdrawiam
Napisano
Witam, moim zdaniem łańcuszek i werbliki zostały dołożone po wojnie przez jakiegoś gospodarza a w służbie wojskowej munsztuk miał klasyczny łańcuszek i mocowany do wodzy był tak jak nakazywały przepisy armii, która go używała(rosyjska, radziecka?)
Pozdrawiam
Napisano
o ten.

To kompletna ciekawostka:) Generalnie munsztuk przypinano (róznym sposobem) do policzek munsztukowych. Nigdy jeszcze nie spotkałem, by przypinano go za pomocą na stałe dołączonych werblików. Łańcuszek zaś przypinano ( w róznym stopniu zaciśnięcia"), do munsztuka własnie zeby jeszcze zaostrzyc jego działanie. Łancuszek przebiega po brodą działając od spodu na kości żuchwy. Bardzo ostre kiełzno.

Tu łańcuszek jest przymocowany a sztywno" i do tego te werbliki. Bardzo barbażyńskie, wojenne uproszczenie:(

Sama budowa wskazuje na sowietów, ale całość.....hmm to jakaś wojenna modyfikacja.

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

• Dodaj nową pozycję...