stachu1974 Napisano 15 Sierpień 2008 Autor Share Napisano 15 Sierpień 2008 Witam wszystkich zainteresowanych tematem!Chciałbym abyście dzielili się tutaj swoją wiedzą, materiałami i opiniami na temat tak mało znanej wojennej emki.Praktycznie wszystkie emki z którymi się spotykam to modele powojenne.Wiem że model wojenny był całkiem inny-czym dokładnie się różnił?czy ktoś z was posiada jakieś zdjęcia całóści lub poszczególnych części? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stachu1974 Napisano 16 Sierpień 2008 Autor Share Napisano 16 Sierpień 2008 to jedyne zdjęcie wczesnej wojennej emy jakie znalazłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stachu1974 Napisano 19 Sierpień 2008 Autor Share Napisano 19 Sierpień 2008 to też stara ema,troche mi nie pasuje kierownica...podobna jak w r12 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stachu1974 Napisano 19 Sierpień 2008 Autor Share Napisano 19 Sierpień 2008 ciekawy egzemplarz ale chyba juz powojenny.piękne głębokie błotniki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stachu1974 Napisano 19 Sierpień 2008 Autor Share Napisano 19 Sierpień 2008 piękne wojenne egzemplarze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stachu1974 Napisano 19 Sierpień 2008 Autor Share Napisano 19 Sierpień 2008 zwróćcie uwagę na sakwy na koszach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stachu1974 Napisano 28 Sierpień 2008 Autor Share Napisano 28 Sierpień 2008 kolumna...komentarz z sakwami to odnośnie tego zdjęcia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stachu1974 Napisano 28 Sierpień 2008 Autor Share Napisano 28 Sierpień 2008 ciekawe są też te małe pojemniki"na koszach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stachu1974 Napisano 28 Sierpień 2008 Autor Share Napisano 28 Sierpień 2008 tutaj też taki jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stachu1974 Napisano 28 Sierpień 2008 Autor Share Napisano 28 Sierpień 2008 tu też pojemnik" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stachu1974 Napisano 28 Sierpień 2008 Autor Share Napisano 28 Sierpień 2008 ciekawe czy to standardowe wyposażenie?pojawiają się na wielu zdjęciach.są podobne troche do niemieckich skrzynek na amunicję do mg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stachu1974 Napisano 28 Sierpień 2008 Autor Share Napisano 28 Sierpień 2008 w drodze na front Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KRUSZYNA Napisano 28 Sierpień 2008 Share Napisano 28 Sierpień 2008 Trochę już rozmawialiśmy na podobne tematy:http://www.odkrywca.pl/pokaz_watek.php?id=283434#656135http://www.odkrywca.pl/pokaz_watek.php?id=638572#678012pozdrawiam kruszyna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stachu1974 Napisano 29 Sierpień 2008 Autor Share Napisano 29 Sierpień 2008 Dzieki bardzo za linki.Niestety nie został na nich ani razu poruszony temat który mnie interesuje.Są za to super fotki.Chciałbym się dowiedzieć jakie są różnice pomiędzy emką produkowaną do 1945r a późniejszymi modelami.Chciałby się zagłębić w szczegóły.Czy może posiadacie zdjęcia poszczególnych części?np.skrzyni biegów z dolnym" prowadzeniem sprzęgła?Ja znalazłem jakiś czas temu na alledrogo foty ramy z pierwszej serii Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stachu1974 Napisano 29 Sierpień 2008 Autor Share Napisano 29 Sierpień 2008 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stachu1974 Napisano 29 Sierpień 2008 Autor Share Napisano 29 Sierpień 2008 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stachu1974 Napisano 29 Sierpień 2008 Autor Share Napisano 29 Sierpień 2008 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stachu1974 Napisano 29 Sierpień 2008 Autor Share Napisano 29 Sierpień 2008 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stachu1974 Napisano 29 Sierpień 2008 Autor Share Napisano 29 Sierpień 2008 5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stachu1974 Napisano 29 Sierpień 2008 Autor Share Napisano 29 Sierpień 2008 Sprzedający opisywał ją w ten sposób:Ramy pierwszej serii różnią się nieco od późniejszych , wymienie niektóre z nich: jest lżejsza od późniejszych o około dwa kilogramy,prawdopodobnie sprowadzano rury z Niemiec,ruscy mieli problem z produkcją cieńkościennych rur ordynarny spaw wynikający z braku elektrod spawalniczych i jako zamiennik stosowano drut zanurzany w wapnie brak wzmocnień w tylnej częśći brak tabliczki znamionowej uchwyt do pompki górne mocowania suwaków sygnowane wypukłymi oznaczeniami dolne mocowanie suwaka mniejszej średnicy mocowanie wózka na dole z przodu było na szpilce mocującej silnik zakończonej kulką ,kostka wspawana na stałe w ramę mniejsza podstawa akumulatora uchwyt sygnału w innym miejscu mniejsze blachy trzymające regulator napięcia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stachu1974 Napisano 29 Sierpień 2008 Autor Share Napisano 29 Sierpień 2008 mała ciekawostka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stachu1974 Napisano 29 Sierpień 2008 Autor Share Napisano 29 Sierpień 2008 odnośnie ram modeli wojennych wzmocnienia przy suwakach były prawdopodobnie dospawywane do już jeżdżących egzemplarzy z powodu pękających spawów.Słyszałem że ktoś kiedyś odcinał wzmocnienie i znalazł pod nim uchwyt na pompke. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gośka Napisano 14 Wrzesień 2008 Share Napisano 14 Wrzesień 2008 stara emka:-niski blotnik z okragla pletwa (jak w bmw-71) (1941)-suchy filtr powietrza-skrzynia-zmiana biegow tylko palcami-inny tylni hamulec-inna dzwignia kopnika-brak spawow przy czesci suwakowej-sprzeglo jednotarczowe-siedzenie pasazera resorowane 2 sprzezynamii tak dalej i tak dalej..Goska Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gośka Napisano 15 Wrzesień 2008 Share Napisano 15 Wrzesień 2008 witam- w czoraj pisalam post o emach, ale widze ze nie dodarl z niewiadomych przyczyn?...emka od 1941 do 1946 miala 4 rozne blotniki-pierwszy byl podobny do bmw-71 -drugi - patrz na pierwsze dodane zdjecie(lata 42-43)-trzeci posiadal nos zadarty do gory (lata 44-46)-czwarty to juz klasyczny niski blotnik (czasem sie trafi nawet z pletwa na dole)(lata 46-54)regulator napiecia : PP-1, cewka chowana pod przerywaczem (KM-01), gazniki K-37 pokrywa plywakowa byla zakrecana przez gwint a nie na srubki jak jest w nowszych modelach K-37A)siodlo pasazera resorowane dwoma malymi sprezynami, do tego w blotniku byly specjalne wytloczenia.suchy filt powietrza, zmiana biegow tylko palce" (pieta palce dopiero po 45.)inna dzwinia kopnika, tylni hamulec (dzwignia) krotki. sprzeglo jednotarczowe, co przyczylilo sie do krotkiego" kola zamachowego. (roznica o jakies 1,5cm) rama to tak jak juz nizej pisalisciechwilowo wszystkich grzechow nie pamietam ;)Goska Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stachu1974 Napisano 4 Styczeń 2009 Autor Share Napisano 4 Styczeń 2009 Witam Szanownych Kolegów w nowym roku!!!Może w końcu mój wątek by się trochę odrodził??Pozdrawiam wszystkich! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.