Skocz do zawartości

M-72 model wojenny


stachu1974

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Witam wszystkich zainteresowanych tematem!Chciałbym abyście dzielili się tutaj swoją wiedzą, materiałami i opiniami na temat tak mało znanej wojennej emki.Praktycznie wszystkie emki z którymi się spotykam to modele powojenne.Wiem że model wojenny był całkiem inny-czym dokładnie się różnił?czy ktoś z was posiada jakieś zdjęcia całóści lub poszczególnych części?
  • 2 weeks later...
Napisano
Trochę już rozmawialiśmy na podobne tematy:
http://www.odkrywca.pl/pokaz_watek.php?id=283434#656135
http://www.odkrywca.pl/pokaz_watek.php?id=638572#678012
pozdrawiam
kruszyna
Napisano
Dzieki bardzo za linki.Niestety nie został na nich ani razu poruszony temat który mnie interesuje.Są za to super fotki.Chciałbym się dowiedzieć jakie są różnice pomiędzy emką produkowaną do 1945r a późniejszymi modelami.Chciałby się zagłębić w szczegóły.Czy może posiadacie zdjęcia poszczególnych części?np.skrzyni biegów z dolnym" prowadzeniem sprzęgła?Ja znalazłem jakiś czas temu na alledrogo foty ramy z pierwszej serii
Napisano
Sprzedający opisywał ją w ten sposób:Ramy pierwszej serii różnią się nieco od późniejszych , wymienie niektóre z nich:
jest lżejsza od późniejszych o około dwa kilogramy,prawdopodobnie sprowadzano rury z Niemiec,ruscy mieli problem z produkcją cieńkościennych rur

ordynarny spaw wynikający z braku elektrod spawalniczych i jako zamiennik stosowano drut zanurzany w wapnie
brak wzmocnień w tylnej częśći
brak tabliczki znamionowej
uchwyt do pompki
górne mocowania suwaków sygnowane wypukłymi oznaczeniami
dolne mocowanie suwaka mniejszej średnicy
mocowanie wózka na dole z przodu było na szpilce mocującej silnik zakończonej kulką ,kostka wspawana na stałe w ramę
mniejsza podstawa akumulatora
uchwyt sygnału w innym miejscu
mniejsze blachy trzymające regulator napięcia
Napisano
odnośnie ram modeli wojennych wzmocnienia przy suwakach były prawdopodobnie dospawywane do już jeżdżących egzemplarzy z powodu pękających spawów.Słyszałem że ktoś kiedyś odcinał wzmocnienie i znalazł pod nim uchwyt na pompke.
  • 3 weeks later...
Napisano
stara emka:
-niski blotnik z okragla pletwa (jak w bmw-71) (1941)
-suchy filtr powietrza
-skrzynia-zmiana biegow tylko palcami
-inny tylni hamulec
-inna dzwignia kopnika
-brak spawow przy czesci suwakowej
-sprzeglo jednotarczowe
-siedzenie pasazera resorowane 2 sprzezynami

i tak dalej i tak dalej..
Goska
Napisano
witam- w czoraj pisalam post o emach, ale widze ze nie dodarl z niewiadomych przyczyn?...

emka od 1941 do 1946 miala 4 rozne blotniki
-pierwszy byl podobny do bmw-71
-drugi - patrz na pierwsze dodane zdjecie(lata 42-43)
-trzeci posiadal nos zadarty do gory (lata 44-46)
-czwarty to juz klasyczny niski blotnik (czasem sie trafi nawet z pletwa na dole)(lata 46-54)

regulator napiecia : PP-1, cewka chowana pod przerywaczem (KM-01), gazniki K-37 pokrywa plywakowa byla zakrecana przez gwint a nie na srubki jak jest w nowszych modelach K-37A)

siodlo pasazera resorowane dwoma malymi sprezynami, do tego w blotniku byly specjalne wytloczenia.

suchy filt powietrza, zmiana biegow tylko palce" (pieta palce dopiero po 45.)inna dzwinia kopnika, tylni hamulec (dzwignia) krotki. sprzeglo jednotarczowe, co przyczylilo sie do krotkiego" kola zamachowego. (roznica o jakies 1,5cm)

rama to tak jak juz nizej pisaliscie
chwilowo wszystkich grzechow nie pamietam ;)

Goska
  • 3 months later...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie