d.jack Napisano 9 Sierpień 2008 Autor Napisano 9 Sierpień 2008 Witma wszystkich.Na początek pozdrawiam wszystkich z tej fajnistej okolicy, w której miałem okazję spędzić tegoroczny urlop. Po zwiedzeniu wszystkich lokalnych ciekawostek (sztolnie + te mniej oficjane"), pałac w Jedlince itp. dowiedziałem się od miejscowych ludzi, że w górach a konkretnie pod górą Sajdak jest interesujący tunel, który obecnie już nie jest czynny - a co ciekawe ma około 380 m długości i jest z końca XIX wieku. Obok niego równolegle biegnie tor towarowy z początku XX wieku, ale krótszy do dziś używany.Mam pytanie - czy ktoś miał okazję wejść do tego starego tunelu i dysponuje fotkami z jego wnętrza???Podobno w jego okolicy jest dużo jadowitych żmij, dlatego nie chciałem ryzykować :)
DJ MHz Napisano 9 Sierpień 2008 Napisano 9 Sierpień 2008 Na żmije to gumiaki, łap nie pchać w krzaki to same uciekają jak się idzie.
d.jack Napisano 9 Sierpień 2008 Autor Napisano 9 Sierpień 2008 Ja mieskam w rochę" większym mieście i nie wiedziałem co się robi w kontakcie ze żmijami:) Tamtejsi" mówili że są jadowite więc się bałem!:)
blezor Napisano 9 Sierpień 2008 Napisano 9 Sierpień 2008 Jadowite zmije mieszkaja w tunelu, jest ich tak duzo bo tam stoi pociag ze skarbami i pelno w nim szkieletow esesmanow, fajnie brzmi co?:) No ale tak powaznie, idz do tego tunelu wez latarke aparat foto i stojak porob fotki i pokaz, fajnie sie takie miejsca oglada. Powodzenia -pozdrawiam
Kurt Napisano 9 Sierpień 2008 Napisano 9 Sierpień 2008 spoko to może jakaś ekspedycja :Dpozdrawiam Kurt
oda Napisano 10 Sierpień 2008 Napisano 10 Sierpień 2008 Witam.Może to Was zainteresuje.Omawiany tunel (...mam nadzieję,że się nie mylę?!) na trasie Wałbrzych-Nowa Ruda-Kłodzko na podstawie Topopgrafische Karte 1:25 000 ark.5264 Bad Charlottenbrunn(1939), oraz Pałac w Jedlince (Jedlina Zdrój).Jest to najkrótszy(z trzech*) tuneli na tej trasie. Obecnie eksploatowana jest jedna itka" obsługująca ruch towarowy (kruszywo- profiry, czy melafiry z kamieniołomu) na odcinku Bartnica-Wałbrzych.*Tunel pod Świerkowa Kopa - jest to jeden z najdłuższych tuneli w Sudetach ma 1171 m długości biegnie na wysokości ok. 530-549 m. W latach 1907-12 wykuto drugi równoległy tunel dla drugiej nitki torów. *Tunel pod Sajdakiem - powstał w 1880 roku i ma 378 m. długości *Tunel pod Małym Wołowcem - w roku 1879 ukończono budowę najdłuższego tunelu w Sudetach i obecnie najdłuższego tunelu w kraju. Powstał na wysokości 540 m i ma 1601 m długości 4,8 m szerokości i 5,8 m wysokości. Pierwszy pociąg pasażerski przejechał nim 15.06.1880 r. była to wówczas linia jednotorowa. W latach 1909-12 zbudowano drugi równoległy tunel o podobnych parametrach i długości 1560 m (drugi w kraju) pierwszy pociąg przejechał nim 1.10.1912 r. Podczas II wojny światowej miały służyc jako schrony kolejowe lub strategiczne
oda Napisano 10 Sierpień 2008 Napisano 10 Sierpień 2008 Tunel pod Świerkową Kopą na mapie topograficznej (1937).Ruch na trasie Wałb.- Nw.Ruda- Kł.w postaci autobusu szynowego zostanie przywrócony prawdopodobnie w grudniu br.
oda Napisano 10 Sierpień 2008 Napisano 10 Sierpień 2008 Wprawdzie nie mam zdjęć z interesującego Was obiektu, ale na osłodę : wjazd do tunelu pod Świerkową Kopą od str. Świerk (stan 2007r.)
oda Napisano 11 Sierpień 2008 Napisano 11 Sierpień 2008 ... Dawno, dawno temu, korzystając z usług PKP, niejednokrotnie przejeżdżałem przez owe tunele.Atrakcja to była ze wszech miar przednia, zwłaszcza dla przyjezdnych z innych części Polski.Osobiście uważam, że jest to jedna z najpiękniejszych tras kolejowych w naszym kraju (obok linii Jedlina Zdr. - Zagórze Śl. - Świdnica).Trzy tunele (kolejowi rekordziści), sześć potężnych wiaduktów (np. 38m. wysokości, zbudowany po łuku w Nowej Rudzie), malownicze, przepiękne widoki- sama w sobie rozkosz dla duszy.Natomiast co się tyczy samej konstrukcji technicznej tuneli, to (z tego co pamiętam ...i nie pamiętam, czy wszystkie tunele wewnątrz są takie same) zaraz po wjeździe ściany były wyłożone czymś na podobieństwo ceramicznych płytek, dalej bloczkami skalnymi (piaskowiec?!). Co pewien odcinek w ścianach tunelu znajdowały się wnęki z pomalowanymi na biało bokami (framugami")- zapewne po to, by można było się schować przed nadjeżdżającym pociągiem.Może jednak ta relacja przybliży Wam bardziej tunelowe realia" (- nie wiem czy mogę?!)http://portal.swidnica.pl/forum/opowiesci-rowerowe-1600m-tunelem-vt558.htmPozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.