Jaco30 Posted August 30, 2007 Author Posted August 30, 2007 Obiekt ten widnieje w ewidencji PKP jako przepust. Oczywiście nigdy nie było w nim cieku wodnego i nigdy nie miał wylotu, który musiałby wyjść wprost na ulicę po drugiej stronie. Obiekt przy wejściu posiadał tzw. kulołapy. Dlaczego posiadał? Ano dlatego, że w związku z modernizacją linii kolejowej i stacji Bolesławiec został nie tyle zlikwidowany co zasypany na wlocie, gdyż korona wysokiego nasypu poszerzyła się. Zanim to się jednak stało miałem okazję służbowo tam zaglądać... Obiekt jest w doskonałym stanie, co jak na jego lata (budowa przepustu w 1870) jest imponujące. Wewnątrz jest bardzo dobrze zachowany i jego stan został oceniony jako dobry. Jak pamiętam ma jakieś 100 m długości (to musiałbym sprawdzić w pracy dokładnie) i kończy się ślepo... W tym jednak miejscu jest drabinka do góry, która pozwala wyjść (po jakichś 10 m) na niemal torowisko. W tymże miejscu jest także zawalisko i sugerowałoby to, jakiś kolejny korytarz, albo i nie, ale skąd tyle gruzu?
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.