metal73 Napisano 30 Listopad 2003 Autor Napisano 30 Listopad 2003 WitamMyśle że jest to tabliczka znamionowa, ale od jakiego sprzętu?? Jest wykonana z blachy mosiężnej wymiary: długość 145mm wys. 54mm, grubość blachy 2mm.
jotes Napisano 30 Listopad 2003 Napisano 30 Listopad 2003 Pierwszy wiersz:Mounting (uchwyt, mocowanie) QF (Quick Firing = szybkostrzelny) 2 PR (2 pounder = 2 funtowy, tutaj proszę o komentarz, bo na p... brytyjskich jednostkach nie znam się wcale) .303 (oznacza po naszemu kaliber 7,7 mm) MG (machine gun = karabin maszynowy).A teraz nieco nadinterpretacji: mnie to się kojarzy z czołgiem jednowieżowym Vickers. Jeśli oczywiście ktoś wyjaśni, że 2 PR pasuje do działka 47mm QF a w uchwyt km-u Vickers 7.7 mm pasował polski km wz. 30 (to akurat łatwo sobie wyobrazić). Jedno co poddaje w wątpliwość tę koncepcję, to data 1939....Więc czekam na trafniejsze interpretacjePzdr,jotes
jotes Napisano 30 Listopad 2003 Napisano 30 Listopad 2003 Tak a propos mojej nadinterpretacji: numer kontraktu ma liczbę 32, która pewnie pasowałaby do roku kontraktu na polskie Vickersy (1932?). A co do daty 1939, to W. D. może oznaczać np. Warranty Date, więc z grubsza" by się zgadzało ;-)
mietek Napisano 30 Listopad 2003 Napisano 30 Listopad 2003 Też strzelam, ale raczej QF byłby Quick fixing, szybkomontażowy? .303 Mg, to wiadomo km, ale pierwsze - 2PR to nie wiem. Jednak &(and) i .303. Sugeruje, że ten uchwyt służył i do 2PR i .303 wymiennie.Czyli teraz pytanie: co miało takową podwójną funkcję?Podstawa pod km, mocowanie do osprzętu km?Z reszta, ja raczej bym stawiał na Leand-Lease, albo zdobycz niemiecką z 1940 niż kontrakt na Vickersa.
jotes Napisano 30 Listopad 2003 Napisano 30 Listopad 2003 Nie przekonałeś mnie. Dla mnie & jest znakiem koniunkcji a nie alternatywy. :-))))Tak czy siak proszę podać przykład jakiegoś urządzenia, które zawierałoby obie pukawki.Ja podałem - jarzmo czołgu Vickers :-))))Pzdr,jotes
Pytanie
metal73
Witam